Gå til innhold

Er jeg sammen med feil mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Jeg kjeder meg så fryktelig i hverdagen, og har leeenge grublet for å finne hvor problemet sitter. Jeg tenkte at det muligens var stedet jeg bor, jobben min, eller hverdagen generelt som gjør at jeg ikke klarer å slå meg til ro og være lykkelig.

For å prøve å løse dette problemet har jeg (og samboeren min) flyttet til ny kommune for 6 mnd siden, vi har skaffet oss hund og jeg har skiftet jobb. Til tross for disse forandringene ingen forandring i mine følelser. Jeg kjeder meg fortsatt og takler snart ikke denne tilværelsen lengre. Hverdagen er kjedelig og jeg vet nesten ikke forskjell på om det er mandag eller torsdag.

Jeg har begynt å lure på om det kan være samboeren min som er problemet. Kanskje det er han jeg ikke er lykkelig med? For å være helt ærlig har han aldri vært noe særlig eventyrlysten, og han trives best med å ligge på sofaen, slappe av og kikke på TV. Han kjenner ikke på denne trangen til å gjøre noe spesielt.

Jeg vet jeg er min egen lykkesmed, men jeg klarer ikke å finne ut hvorfor jeg har det slik. Hadde jeg visst det hadde jeg forandret på det. Jeg prøver selvsagt å være mye sosial med venninner, men det hjelper liksom bare der og da og ikke i lengden før det er tilbake til kjedsomheten.

Noen idé på hva det kan være? Andre som har det slikt?
Vi er midten av tyveårene.

Anonymous poster hash: 9e44f...345
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si. Vi vet jo ikke hva som er problemet - mannen, jobben eller vennekretsen.

Anonymous poster hash: bd88c...d00
Gjest Blomsterert
Skrevet

Ville nok ikke sagt det var mannen som var problemet her,men forholdet deres.

Ville du ikke visst det om det var det?

Du opplever dagene som meningsløse,og da må du finne ut hva som ville gledet deg.

Noen ønsker og interesser har du vel?

Ellers kan det virke som om du begynner å bli deprimert?

Du må nesten bare tenke etter hva du egentlig vil gjøre,istedenfor å gå og kjenne på denne tomhetsfølelsen.

Hvis du klarer det? For depresjon er veldig tungt om det skulle utvikle seg til det.

Du har svarene selv. Husk det.

Skrevet

Ville nok ikke sagt det var mannen som var problemet her,men forholdet deres.

Ville du ikke visst det om det var det?

Du opplever dagene som meningsløse,og da må du finne ut hva som ville gledet deg.

Noen ønsker og interesser har du vel?

Ellers kan det virke som om du begynner å bli deprimert?

Du må nesten bare tenke etter hva du egentlig vil gjøre,istedenfor å gå og kjenne på denne tomhetsfølelsen.

Hvis du klarer det? For depresjon er veldig tungt om det skulle utvikle seg til det.

Du har svarene selv. Husk det.

Det er sant at forholdet våres kan være mye skyld i dette. Kan ikke akkurat skryte på meg å si vi har det fantastisk. Har også lurt litt på om det kan skyldes depresjon. Ellers har jeg prøvd å finne ut hva som ville gledet meg, og det er: å gjøre mer kjekke ting, være mer sosial, få mer besøk osv. Men ikke lett når verken han eller jeg svømmer i venner.

Jeg har lurt på om jeg skal gjøre det slutt, men da blir jeg jo i vært fall ensom og fanget i denne kjedelige hverdagen.

Vanskelig å si. Vi vet jo ikke hva som er problemet - mannen, jobben eller vennekretsen.

Litt av alt tror jeg. Jobben er egentlig helt ok. Vennekretsen kunne godt vært litt større, selv om jeg er veldig sosial med de jeg har. Mannen kunne godt vært litt bedre på å kommunisere, litt mer eventyrlysten osv.

Jeg vet ikke jeg. Er det vanlig å kjede seg slik i hverdagen? Kanskje jeg har for høye forventninger?

ts

Anonymous poster hash: 9e44f...345

Skrevet

Jeg har bare "kjedet" meg i perioder jeg har stått uten jobb, på randen av å flytte osv.

Når jeg er med typen har jeg det kjempebra, eller når jeg har en jobb med utfordringer osv.

Du må nesten bestemme dette selv, om det er en negativ faktor som drar ned alt eller om du er halventusiastisk ang. alle beslutninger du har tatt i livet ditt.

Du lever en gang, jeg hadde ikke kastet bort tid i et forhold eller i en jobb jeg var likegyldig til.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Hva legger du i at samboeren din kunne vært mer eventyrlysten?

Savner du at HAN kommer med forslag om hva dere kan gjøre/finne på?

Gjest pluviophile
Skrevet

Hva med å sette seg ned og tenke på hva du synes er gøy? Noe du likte å holde på med før?

Ikke skyld på samboer din - det er ikke hans oppgave å underholde deg. Du er voksen, går jeg ut fra. Det er jo ikke sikkert han trenger mer stimuli enn han får nå, eller han så kjeder han seg kanskje like mye?

Da har dere jo en gyllen mulighet til å finne på noe sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...