AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #1 Skrevet 17. september 2014 Jeg vet dette ikke handler om familieforhold, men det handler om barn så jeg prøver meg her. Jeg jobber som vikar i barnehage. I dag jobbet jeg i en ny barnehage og et av barna var svært hardhendt (5 år tror jeg, og usedvanlig sterk). Hun tok hardt i armene mine, dregde meg med hit og dit, klemte hardt i meg og slapp meg ikke løs, og jeg ble litt målløs. Jeg er ung, har ikke mye erfaring med barn og jeg var usikker på hvordan jeg skulle takle det. Enkelte ganger sa jeg "du må ikke drege sånn i meg, det kan jo gjøre vondt". Men blir det riktig? Er det greit å si noe ala dette: "Du må ikke være så hardhendt. Hvis du vil vise meg noe, spør meg om jeg vil være med å se i stedet for å drege i armene mine." ? Og hvordan skal jeg på en respektfull og forståelig måte forklare at hun må slutte å klemme? Altså, hun får lov å klemme meg, så klart. Hun er veldig glad i meg tydeligvis Men når hun ikke slipper tak og jeg må gå må jeg jo si i fra til henne. I tillegg kan jeg ikke bare stå og ta i mot klemmer hele tiden, jeg har jo en jobb å gjøre. Passe på de andre, leke med og inkludere alle sammen, osv. Skal jeg si: "Nå må jeg gå, så du må slippe tak?" Eller hva? Anonymous poster hash: f4203...ff4
LilleBallerina Skrevet 17. september 2014 #2 Skrevet 17. september 2014 Alt du foreslår kan du gjerne si I løpet av en dag kan du jo også spørre de andre om du lurer på noe.
GammelKaktus Skrevet 17. september 2014 #3 Skrevet 17. september 2014 Det beste blir vel å spør de andre som jobber i barnehagen hva de mener og hva de gjør når barnet oppfører seg slik. Er jo greit hvis dere reagerer på samme måten, hvis en bare aksepterer hva hun driver med og den andre protesterer så blir jo jenta forvirra.