Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at alt er klart for å prøve på barn nr2. Førstemann er rundet 2år, vi har god økonomi og har lyst på en til. Problemet er bare at jeg kun har et vikariat...som går ut ca når dette barnet blir født om vi begynner prøvingen nå. Det er ikke store muligheter for at vikariatet blir forlenget.

Så da tenker vi kanskje at det passer ganske bra å prøve nå. Hva tenker dere? Er fast jobb et must?

Anonymous poster hash: 2603f...0b6

Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv, og for meg var det et must med fast jobb. Man bør jo ha noe å komme tilbake til, og ha en inntekt etter permisjonen. Itillegg er det veldig vanskelig å få seg jobb her jeg bor

Skrevet

Dersom dere har god økonomi og den fortsatt er god nok til at fire kan leve godt på din samboers lønn, så ser jeg ingen grunn til å ikke prøve!? :)

Jeg har ei venninne som har baby uten jobb, de klarer seg utrolig bra på en lønn. Hun kan dessverre ikke kjøpe så mye til seg selv som hun pleide, men det er jo bare et luksusproblem sånn sett, og er vel heller ikke akkurat en førsteprioritert når man har små tær i huset. :)

Skrevet

Jeg har jo egentlig veldig lyst på fast jobb først. Men sånn det ser ut nå, virker det som det kan ta er par år... Og jeg har ikke lyst på så veeldig stor aldersforskjell. Jeg jobber jo uansett fram til fødsel, så jeg får jo permpenger. Og får da søke jobb i perm. Vi har spart opp ganske mye penger for at jeg skal kunne gå hjemme litt ekstra, og vi klarer oss uansett på hans inntekt.

Men det virker så deilig å ha en fast jobb som venter på deg! Og hvor du har rett på å jobbe litt redusert med små barn osv..

Ideelt ville vi ventet et halvt år med å prøve, fordi vi bla ønsker 3,5år mellom. Men da går jo vikariatet ut lenge før fødsel, så da må jeg jo finne meg noe annet først...

Ts

Skrevet

Les deg opp på reglene om permisjonspenger.

Du må ha vært i jobb siste 6 av 10 mnd, men man tar også hensyn til varig endring av inntekt. Så det kan hende at summen på månedsutnetalingen er prisgitt saksbehandler dersom du blir gravid nå.

Jeg kan for lite om hva som er vanlig praksis. Jeg fikk utbetalt fastlønna mi i permisjon, da hadde jeg byttet jobb og steget ca 80 000kr i året tre mnd før permisjonsstart.

Anonymous poster hash: 0c3f0...485

Skrevet

Les deg opp på reglene om permisjonspenger.

Du må ha vært i jobb siste 6 av 10 mnd, men man tar også hensyn til varig endring av inntekt. Så det kan hende at summen på månedsutnetalingen er prisgitt saksbehandler dersom du blir gravid nå.

Jeg kan for lite om hva som er vanlig praksis. Jeg fikk utbetalt fastlønna mi i permisjon, da hadde jeg byttet jobb og steget ca 80 000kr i året tre mnd før permisjonsstart.

Anonymous poster hash: 0c3f0...485

Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Jeg jobber jo ut graviditeten. Jobber jo da siste 10 av 10...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...