Gå til innhold

Hvordan kan jeg slutte å føle hat mot han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen min som jeg har ett barn med såret meg noe fryktelig under bruddet. Vi hadde vært sammen i 3 år og han viste en del ting om meg jeg ikke hadde delt med noen andre. Han spredde personlige ting om meg til andre for å ødelegge for meg, skrev tusenvis av grusomme meldinger til meg. Vill ikke si hva han skrev for å ikke bli gjenkjent men det var helt jævlige ting. Av og til svarte jeg att jeg ble veldig såra men som oftest gråt jeg bare uten å svare noe. Dette skjedde mens jeg var gravid!

Har skjønt nå i ettertid att han var lei seg for bruddet, men jeg er så sinnsykt skuffa og lei meg over att en jeg har vært så nær i flere år behandlet meg som søppel på den måten. Kommer aldri til å ta han tilbake selv om jeg vet han vill det. Men jeg sliter så fryktelig med hatet mitt mot han nå. Samarbeidet går greit uten krangling men jeg klarer liksom ikke komme over dette. Jeg vet jeg må jobbe med meg selv for å slutte å hate han men hvordan?

Anonymous poster hash: fee59...6f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det virker som han har gjort ting du ikke bør tilgi, hvorfor er det nødvendig hvis samarbeid går bra?

Skrevet

Synes det virker som han har gjort ting du ikke bør tilgi, hvorfor er det nødvendig hvis samarbeid går bra?

Ikke for å tilgi han for hans del, men for å få det lettere med meg selv. Bruker mye tid på å tenke på det og hvor mye jeg hater han.. Så er kun for min egen del

Ts

Gjest brutal_mann
Skrevet

Du må ta deg en tur. Gå et sted det er øde, gjerne i første og beste høststorm. Still deg opp og skrik. Skrik all din forbannelse og raseri utover fyren. Få opp alt sinne og frustrasjon som du har inni deg og tøm deg helt. Du vil bli solid sliten og følelsesladet, men det vil begynne prosessen med å slippe taket.

Den vestlige verden har et problem, vi stenger våre følelser inne. Det er ikke sunt for noen.

• Liker 2
Skrevet

Snur vinklingen... Hva kan du ha gjort for at han skal ha funnet det nødvendig å gjøre dette mot deg?

Anonymous poster hash: aeb0e...693
Gjest Blomsterert
Skrevet

Var det sånn at du gikk fra ham da du ble gravid?

Hvis han ønsket dette barnet og så for seg å være der under oppveksten,kan han rett og slett blitt så såret og skuffet at det snappet for ham. Han handlet uansett dårlig og det er ikke din skyld,for en har alltid ansvar for det en gjør selv. Men det vil kanskje hjelpe deg til å forstå,så du kan tilgi?

Om han gjorde dette ved å gå fra deg selv er det litt spesielt. Da virker oppførselen hans irrasjonell-

Iblant om vi selv sårer noen og får dårlig samvittighet,så kan det skje at vi blir sint/legger andre for hat for å lette på vår egen samvittighet. Vi finner og bruker feil og dårlige ting ved dem for å gjøre våre egne handlinger bedre.

Har han bedt om unnskyldning,eller har dere snakket om det?

Hvis ikke så kan det være en ide?

Husk! At ved å gå rundt og hate ham skader du kun deg selv og ingen andre!

Er han verdt at du skal gå rundt å føle sånne følelser som hat?

Skrevet

Du må ta deg en tur. Gå et sted det er øde, gjerne i første og beste høststorm. Still deg opp og skrik. Skrik all din forbannelse og raseri utover fyren. Få opp alt sinne og frustrasjon som du har inni deg og tøm deg helt. Du vil bli solid sliten og følelsesladet, men det vil begynne prosessen med å slippe taket.

Den vestlige verden har et problem, vi stenger våre følelser inne. Det er ikke sunt for noen.

Dette!

Anonymous poster hash: 9285b...890

Skrevet

Snur vinklingen... Hva kan du ha gjort for at han skal ha funnet det nødvendig å gjøre dette mot deg?

Anonymous poster hash: aeb0e...693

Har ikke gjort han noe. Men vill ikke skrive mer for gjenkjennelig. Han tar totalt selvkritikk for det den dag idag og har innrømmet att han skammer seg mye. Men laget egentlig bare tråden for å få tips hvordan man kommer over store svik og slutter å føle hat. Kun for min egen del. Har det ikke godt sånn det er nå.

Ts

Skrevet

Løsningen er å tilgi han men du må være klar til det. Og når du da tilgir gjør du det for din egen del og ikke hans. Du vil aldri glemme men gi det tid. Jeg tilga at eksen var utro med flere bak ryggen min og løy om det i flere mnd. Ikke for hans del men for min. Jeg ønsket å gi slipp på fortiden og se kun framover uten å få vonde tanker hver gang noe som gjaldt utroskapet dukket opp..

Og en ting skal du huske på ts. Naturen ordner opp selv. Folk som har vært slemme får før eller siden smake sin egen medisin. Karma biter deg hardt i rumpa som det heter. Så før eller siden vil han få igjen for det han gjorde mot deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...