AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #1 Skrevet 17. september 2014 Og vil du da sitte på en nedbetalt bolig? Ëller får du aldri anledning til å kjøpe egen? Anonymous poster hash: cfb5e...aae
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #2 Skrevet 17. september 2014 Jeg er gjeldfri bortsett fra boliglånet. Kjøpte enebolig som da var verdt 2,6 millioner, med 400 000 i egenkapital. Har betalt ned 400 000, så jeg har 1,8 igjen i lån. Det er nedbetalt om 15 år, da er jeg 43. Nei, jeg har ikke arvet eller fått noe som helst hjelp. Jobbet ræva av meg ved siden av VGS og høyere utdanning for å spare opp egenkapital.Anonymous poster hash: c2243...f9c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #3 Skrevet 17. september 2014 Jeg kan cashe inn lånet mitt om jeg vil. Er snart 40. Da sitter jeg med gjeldfri bolig til omtrent 12 millioner.Anonymous poster hash: 087b5...f37
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #4 Skrevet 17. september 2014 Jeg er gjeldfri bortsett fra boliglånet. Kjøpte enebolig som da var verdt 2,6 millioner, med 400 000 i egenkapital. Har betalt ned 400 000, så jeg har 1,8 igjen i lån. Det er nedbetalt om 15 år, da er jeg 43. Nei, jeg har ikke arvet eller fått noe som helst hjelp. Jobbet ræva av meg ved siden av VGS og høyere utdanning for å spare opp egenkapital.Anonymous poster hash: c2243...f9c Jøss, jeg må si de var sjenerøse med lånet de ga deg, kanskje har du veldig høy inntekt? Anonymous poster hash: cfb5e...aae
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #5 Skrevet 17. september 2014 Er det noen normale tilfeller her inne også? Eller er det bare millionærer på KG om dagen? Anonymous poster hash: cfb5e...aae 5
Miss Lucky Skrevet 17. september 2014 #6 Skrevet 17. september 2014 (endret) Unormalt heldig, så jeg vil være gjeldsfri og ha nedbetalt halvparten av en stor enebolig innen jeg er 35 år Endret 17. september 2014 av Miss Lucky 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #8 Skrevet 17. september 2014 Jeg har vært gjeldsfri i mange år, eneste jeg hadde var et studielån som jeg betalte i fullt etter 6 mnd (jobbet mye ved siden av studiene). Men så eier jeg heller ingenting, verken bil eller eiendom. Anonymous poster hash: 8fdfa...2a6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #9 Skrevet 17. september 2014 Unormalt heldig, så jeg vil være gjeldsfri og ha nedbetalt halvparten av en stor enebolig innen jeg er 35 år Hva skal du bruke overskuddet du da sitter igjen med fra lønningen på? Anonymous poster hash: cfb5e...aae
Rozárka Skrevet 17. september 2014 #10 Skrevet 17. september 2014 Jeg har vært gjeldsfri i mange år, eneste jeg hadde var et studielån som jeg betalte i fullt etter 6 mnd (jobbet mye ved siden av studiene). Men så eier jeg heller ingenting, verken bil eller eiendom. Anonymous poster hash: 8fdfa...2a6 Da tapte du en masse penger, gitt. Du betaler jo en masse mere i skatt enn du ellers ville gjort, pluss gebyrer for å betale ned raskt, så Lånekassen ikke skulle tape renteinntekter...
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #11 Skrevet 17. september 2014 Jeg har vært gjeldsfri i mange år, eneste jeg hadde var et studielån som jeg betalte i fullt etter 6 mnd (jobbet mye ved siden av studiene). Men så eier jeg heller ingenting, verken bil eller eiendom. Anonymous poster hash: 8fdfa...2a6 Du har ikke oppgitt din alder? Anonymous poster hash: cfb5e...aae
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #12 Skrevet 17. september 2014 35-36 år så skal jeg vel være gjeldsfri. Anonymous poster hash: 309e0...bf1
Rozárka Skrevet 17. september 2014 #13 Skrevet 17. september 2014 Hva skal du bruke overskuddet du da sitter igjen med fra lønningen på? Anonymous poster hash: cfb5e...aae Til å betale formueskatten sin... Det lønner seg å ha en smule gjeld, man klarer å betjene.
teit1 Skrevet 17. september 2014 #14 Skrevet 17. september 2014 Er veldig gunstig å ha boliglån i norge da, så man bør faktisk ha litt lån for å tjene på det skattemessig. Så jeg har ikke planer om å være helt gjeldsfri i hvertfall - da kjøper jeg heller en feriebolig i et varmt land når den tid kommer 5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #15 Skrevet 17. september 2014 Og vil du da sitte på en nedbetalt bolig? Ëller får du aldri anledning til å kjøpe egen?Anonymous poster hash: cfb5e...aae Ca 50 år er jeg gjeldfri fra alt. Antageligvis før, hvis jeg ønsker å betale ned enda fortere.Anonymous poster hash: 3a240...2ee
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #16 Skrevet 17. september 2014 Da tapte du en masse penger, gitt. Du betaler jo en masse mere i skatt enn du ellers ville gjort, pluss gebyrer for å betale ned raskt, så Lånekassen ikke skulle tape renteinntekter... Hvis renta ikke er høyere på høyrentekonto taper hun ikke noe på det. Det er heller ikke ekstra gebyrer etc. på å nedbetale raskere, med mindre hun hadde bindende rente. Hun tjener på å ha det nedbetalt da hun slipper gebyrene og det meste av rentene, dvs alle rentene minus 28 % som er skattefradrag. Veldig overraskende og skremmende at det fortsatt er folk som tror det uansett lønner seg å ha lån. Anonymous poster hash: cfb5e...aae 4
Rozárka Skrevet 17. september 2014 #17 Skrevet 17. september 2014 Er veldig gunstig å ha boliglån i norge da, så man bør faktisk ha litt lån for å tjene på det skattemessig. Så jeg har ikke planer om å være helt gjeldsfri i hvertfall - da kjøper jeg heller en feriebolig i et varmt land når den tid kommer Har du feriebolig har du formue. Noe som ikke er lønnsomt. Du kan låne til å foreta vedlikehold av boligen du alt har og opparbeiding av tomten.
Rozárka Skrevet 17. september 2014 #18 Skrevet 17. september 2014 Hvis renta ikke er høyere på høyrentekonto taper hun ikke noe på det. Det er heller ikke ekstra gebyrer etc. på å nedbetale raskere, med mindre hun hadde bindende rente. Hun tjener på å ha det nedbetalt da hun slipper gebyrene og det meste av rentene, dvs alle rentene minus 28 % som er skattefradrag. Veldig overraskende og skremmende at det fortsatt er folk som tror det uansett lønner seg å ha lån. Anonymous poster hash: cfb5e...aae På hvilken måte tror du det ikke lønner seg?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #19 Skrevet 17. september 2014 Da tapte du en masse penger, gitt. Du betaler jo en masse mere i skatt enn du ellers ville gjort, pluss gebyrer for å betale ned raskt, så Lånekassen ikke skulle tape renteinntekter... Du betaler ingen slike gebyrer hvis du har flytende rente. Forøvrig skal du ha temmelig stor formue før formuesskatten blir høyere enn rentene på et gjennomsnittlig lån.Anonymous poster hash: 087b5...f37 2
Miss Lucky Skrevet 17. september 2014 #20 Skrevet 17. september 2014 Hva skal du bruke overskuddet du da sitter igjen med fra lønningen på? Anonymous poster hash: cfb5e...aae Regner med vi investerer i enda større bolig da, gjerne med 2 utleieleiligheter, evt bolig i utlandet. Formueskatt som noen nevnte over er uansett ikke på mer enn rundt 1%, så det kan jeg leve med 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå