Gå til innhold

Sokker..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vasker dere sokker på 40 eller 60 grader? Hilsen nybegynner

Anonymous poster hash: ccdeb...c90

Skrevet

40 grader, sammen med jeans

• Liker 1
Skrevet

Vi vasker sokker på 60 grader sammen med annet undertøy og håndklær.

• Liker 2
Skrevet

90 grader

Anonymous poster hash: 1633b...874
Skrevet

Jeg vasker sokker på 60 grader, bortsett fra jobbsokkene mine som vasker på 90 grader sammen med undertøy og annen kokvask. (Det er ikke pga tåfis altså, jeg jobber på en klinikk og vil gjerne ha dem rene)

Skrevet

60 eller 90 grader, alt ettersom hva som vaskes sammen med dem.

Om det ved et uhell havner en i 40 gradersvasken henges den til tørk og vaskes på nytt neste gang jeg kjører 60/90 grader.

Skrevet

60 grader sammen med truser og evt. håndklær, uten skyllemiddel.

Skrevet

40 grader. Men er nok ikke så mange som gjør det, har inntrykk av at det meste av klær skal kokevaskes i hjæl helst med en skvett av eddik eller noe annet slik at en er 100 % sikker på at det ikke finnes en eneste bakterie igjen.

Men mine sokker blir nok rene på 40 grader.

Anonymous poster hash: ca1de...f6d

Skrevet

Kryper ikke sokkene om de vaskes på 90 grader? :klo:

Anonymous poster hash: c1935...113
Skrevet

Sokker vaskes på 60 hvis de ikke er av ull. Ullsokker vaskes på ullprogram som er 30-40, men ull blir ikke like skittent som andre materialer.

Skrevet

40 grader. Mine sokker er ikke mer skitne enn min bukse - tvert imot er buksen min mer utsatt for bakterier enn sokkene, og den blir ren og pen på 40 grader. Gensere (som jeg ikke sitter med mot offentlige stoler) vaskes på 30 grader.

Anonymous poster hash: 84a02...037
Skrevet

Kommer litt ann på hvilke sokker og hvilke aktiviter føttene som har hatt sokkene på har bedrevet.

Mindre skitne med mørke farger går på 40 grader, hvite/lyse på 60 grader og skitne missfargede lyse går på 95 grader.

Ullsokker går på ullvask 40 grader.

Anonymous poster hash: 0fd2d...689

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg bruker kun sokker med ull (hele året), og vasker alltid på vanlig 40 grader sammen med annet tøy. Truser, håndklær og sengetøy kokvaskes, resten på 40.

Skrevet

60C, sammen med boxere, tskjorter og lignende. Om jeg skulle vasket dem på 90 hadde jeg hadde et høyt forbruk av sokker da strikken blir ødelagt etter noen runder på 90. Og 40 synes jeg er altfor lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...