Amananas Skrevet 17. september 2014 #1 Skrevet 17. september 2014 Jeg har nettopp bestilt meg en kjole fra ebay, som kostet rundt 250 kroner. Jeg visste at jeg da kom til å måtte betale litt toll, men syntes det var greit. I dag da pakken kom, har jeg fått en regning på 215 kr for å hente kjolen, hvorav 135 kr av dem står som "utleggsprovisjon". Hva i ALLE DAGER er dette??
Amananas Skrevet 17. september 2014 Forfatter #2 Skrevet 17. september 2014 Og: er dette noe selgeren har gjort? Er det dem jeg skal ta det opp med? :S
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #3 Skrevet 17. september 2014 Gebyr for toobehandlingen.Anonymous poster hash: 97e83...a8b
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #4 Skrevet 17. september 2014 TollbehandlingAnonymous poster hash: 97e83...a8b
Miss Lucky Skrevet 17. september 2014 #5 Skrevet 17. september 2014 Akkurat det det står - provisjon (fortjeneste) på at de har lagt ut (betalt) toll for deg.
Amananas Skrevet 17. september 2014 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2014 Men min toll kom jo på 80 kroner, jeg forstår ikke hva de har lagt ut for? Jeg skal jo framdeles betale de 80 kronene i tillegg :S Mulig jeg er litt dum nå, men er det virkelig slik at hver gang du bestiller noe på over 200 kroner så må du betale utleggsprovisjon på 135 kroner?
Amananas Skrevet 17. september 2014 Forfatter #7 Skrevet 17. september 2014 I tillegg så kom kjolen en uke etter den skulle, er det slik at det er det samme firmaet som sender pakken som har krevd utleggsprovisjon? Eller er det selgeren som jeg kjøpte av?
Klar*a Skrevet 17. september 2014 #8 Skrevet 17. september 2014 Det er firmaet som frakter pakken som krever utleggsprovinsjonenen som et gebyr for at de foretar tollbehandlingen. Det er ikke noe selgeren kan avgjøre eller belastes for. her kan du lese om postens tollbehandling, det er ganske likt for andre fraktfirmaer, men prisen på tollbehandling kan variere. http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/fortolling-og-tollregler/fortolling-motta-fra-utlandet 1
Amananas Skrevet 17. september 2014 Forfatter #9 Skrevet 17. september 2014 (endret) Så, det samme firmaet som har ansvar for min sending, som ikke klarte å levere den før en uke etter avtalt dato (jeg betalte shipping), skal altså kreve 135 kr ekstra for tollbehandling? Fy søren. Endret 17. september 2014 av Amananas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå