Gå til innhold

Sunt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Karnonadedeig/kylling filet med fullkornsris stekt med tacokrydder

Anonymous poster hash: adb32...fff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I tillegg til grønnsaker da (vårløk, sjalottløk)

ts

Skrevet (endret)

Så absolutt sunt! Men vær obs på mengde ris da det er veldig kaloririkt (om du er på slankern). Hjemmelaget eller posekrydder forresten?

Endret av grrwaffmjau
Skrevet

Pose, jeg vet at det er sunnere med hjemmelaget, men har aldri laget/smakt det før.. Men er det så stor forskjell på sunnhetsten?

Skrevet

Hvor er fettet? Du trenger mer fett. Grønnsaker, frukt og bær bør ALDRI spises uten fett til. Uten nok fett til maten tar man ikke opp de fettløselige vitaminene A, D, E og K. Fullkornsrisen kan du godt sløyfe. Jeg hadde sløyfet fullkornsrisen og erstattet den med en god saus med naturlig fett i. Vips, så ble det et fullverdig og sunt måltid.

Jeg har aldri sett en ferdigblanding med tacokrydder som ikke har sukker som første eller andre ingrediens. Ganske latterlig at folk kjøper disse ferdigblandingene når det er så utrolig enkelt å blande selv. Det eneste "sære" krydderet du trenger er spisskummen og det får du tak i i de aller fleste dagligvarebutikker. Til og med Coop Markedet i den lille bygda mi med ca 500 mennesker har spisskummen. Og koster nesten ingenting heller.

• Liker 4
Skrevet

Hvor er fettet? Du trenger mer fett. Grønnsaker, frukt og bær bør ALDRI spises uten fett til. Uten nok fett til maten tar man ikke opp de fettløselige vitaminene A, D, E og K. Fullkornsrisen kan du godt sløyfe. Jeg hadde sløyfet fullkornsrisen og erstattet den med en god saus med naturlig fett i. Vips, så ble det et fullverdig og sunt måltid.

Jeg har aldri sett en ferdigblanding med tacokrydder som ikke har sukker som første eller andre ingrediens. Ganske latterlig at folk kjøper disse ferdigblandingene når det er så utrolig enkelt å blande selv. Det eneste "sære" krydderet du trenger er spisskummen og det får du tak i i de aller fleste dagligvarebutikker. Til og med Coop Markedet i den lille bygda mi med ca 500 mennesker har spisskummen. Og koster nesten ingenting heller.

Jeg spiser ikke noe fett til måltidene mine,' med mindre jeg spiser feks. Laks, noe jeg gjør ca 2 ganger i mnd, og jeg har tipptopp på alle vitaminmålinger.

Anonymous poster hash: 42e84...f30

Skrevet

Det teller jeg ikke som grønnsaker, men smakstilsetning. Grønnsaker skal være i større volum slik at det blir mer næringsinnhold. De fleste spiser mer brokkoli, blomkål, paprika etc. enn vårløk/sjalottløk i antall gram.

Synes uansett det var en litt kjip, mangelfull middag. Kjøttdeig, ris og tacokrydder er ikke vanlig middag for meg.

Anonymous poster hash: c4efe...f3b
  • Liker 2
Skrevet

Kjøpe-tacokrydder inneholder mye sukker og salt. Hjemmelaget er en helt annen verden. Du merker virkelig hvor mye salt kjøpevarianten inneholder nå du har prøvd hjemmelaget. Tar 2-3 minutter å lage en stor porsjon som holder til mange ganger.

Anonymous poster hash: 49933...1af
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Det er umulig å si om en matvare eller et måltid isolert sett er sunt, du må ta i betraktning hvor stor porsjon det dreier seg om, hvordan den er tilberedt, hva ellers du spiser fra dag til dag, hvor stor du er, og hvor aktiv du er.

Endret av Pringle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...