AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #1 Skrevet 17. september 2014 Karnonadedeig/kylling filet med fullkornsris stekt med tacokrydderAnonymous poster hash: adb32...fff
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #2 Skrevet 17. september 2014 I tillegg til grønnsaker da (vårløk, sjalottløk) tsAnonymous poster hash: adb32...fff
grrwaffmjau Skrevet 17. september 2014 #3 Skrevet 17. september 2014 (endret) Så absolutt sunt! Men vær obs på mengde ris da det er veldig kaloririkt (om du er på slankern). Hjemmelaget eller posekrydder forresten? Endret 17. september 2014 av grrwaffmjau
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #4 Skrevet 17. september 2014 Pose, jeg vet at det er sunnere med hjemmelaget, men har aldri laget/smakt det før.. Men er det så stor forskjell på sunnhetsten?Anonymous poster hash: adb32...fff
Popc0rn Skrevet 17. september 2014 #5 Skrevet 17. september 2014 Hvor er fettet? Du trenger mer fett. Grønnsaker, frukt og bær bør ALDRI spises uten fett til. Uten nok fett til maten tar man ikke opp de fettløselige vitaminene A, D, E og K. Fullkornsrisen kan du godt sløyfe. Jeg hadde sløyfet fullkornsrisen og erstattet den med en god saus med naturlig fett i. Vips, så ble det et fullverdig og sunt måltid. Jeg har aldri sett en ferdigblanding med tacokrydder som ikke har sukker som første eller andre ingrediens. Ganske latterlig at folk kjøper disse ferdigblandingene når det er så utrolig enkelt å blande selv. Det eneste "sære" krydderet du trenger er spisskummen og det får du tak i i de aller fleste dagligvarebutikker. Til og med Coop Markedet i den lille bygda mi med ca 500 mennesker har spisskummen. Og koster nesten ingenting heller. 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #6 Skrevet 17. september 2014 Hvor er fettet? Du trenger mer fett. Grønnsaker, frukt og bær bør ALDRI spises uten fett til. Uten nok fett til maten tar man ikke opp de fettløselige vitaminene A, D, E og K. Fullkornsrisen kan du godt sløyfe. Jeg hadde sløyfet fullkornsrisen og erstattet den med en god saus med naturlig fett i. Vips, så ble det et fullverdig og sunt måltid. Jeg har aldri sett en ferdigblanding med tacokrydder som ikke har sukker som første eller andre ingrediens. Ganske latterlig at folk kjøper disse ferdigblandingene når det er så utrolig enkelt å blande selv. Det eneste "sære" krydderet du trenger er spisskummen og det får du tak i i de aller fleste dagligvarebutikker. Til og med Coop Markedet i den lille bygda mi med ca 500 mennesker har spisskummen. Og koster nesten ingenting heller. Jeg spiser ikke noe fett til måltidene mine,' med mindre jeg spiser feks. Laks, noe jeg gjør ca 2 ganger i mnd, og jeg har tipptopp på alle vitaminmålinger.Anonymous poster hash: 42e84...f30
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #7 Skrevet 17. september 2014 Det teller jeg ikke som grønnsaker, men smakstilsetning. Grønnsaker skal være i større volum slik at det blir mer næringsinnhold. De fleste spiser mer brokkoli, blomkål, paprika etc. enn vårløk/sjalottløk i antall gram. Synes uansett det var en litt kjip, mangelfull middag. Kjøttdeig, ris og tacokrydder er ikke vanlig middag for meg. Anonymous poster hash: c4efe...f3b 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #8 Skrevet 18. september 2014 Kjøpe-tacokrydder inneholder mye sukker og salt. Hjemmelaget er en helt annen verden. Du merker virkelig hvor mye salt kjøpevarianten inneholder nå du har prøvd hjemmelaget. Tar 2-3 minutter å lage en stor porsjon som holder til mange ganger. Anonymous poster hash: 49933...1af 3
Pringle Skrevet 18. september 2014 #9 Skrevet 18. september 2014 (endret) Det er umulig å si om en matvare eller et måltid isolert sett er sunt, du må ta i betraktning hvor stor porsjon det dreier seg om, hvordan den er tilberedt, hva ellers du spiser fra dag til dag, hvor stor du er, og hvor aktiv du er. Endret 18. september 2014 av Pringle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå