Gå til innhold

Hvilken påstand om MC er rett?

AndreasBR

Anbefalte innlegg

Skal vi se:

A) Motorsyklister som filtrerer sniker i bilkøen

B) Motorsyklister som filtrerer gjør køen kortere

C) Bilister forstår ikke motorsyklister.

D) Bilister har problemer med å plassere seg riktig i trafikken

PS. 3 av dem er riktige.

Hvis du har klart å svare at A er riktig, bør du levere inn førerkortet ditt.

Hvordan kan du påstå dette?

Hvis du ville svart at D er feil, hvordan kan du påstå dette? Jeg ser biler ofte som holder til venstre i feltet når de skal f.eks rett fram.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min mening er b c og d e riktig. (jeg har ikke sertifikat A)

Utifra min erfaring på 2 hjul har du helt rett. Og bilistene skal være så evig glade for at motorsyklistene IKKE står i samme kø som dem, da hadde de brukt enda lengre tid hjem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en gjeng med smartass-MCere i Festningstunnelen i dag. Kø i 3 felt i samme retning. Og de bestemmer seg for å kjøre mellom bilene på begge sider, dvs at bilene i midtfilen fikk disse på begge sider. Når bilistene i midtfilen allerede hadde lagt seg noe mot høyre for å slippe frem den første gjengen førte dette til at det ble ganske trangt for de motorsyklistene som kjørte på høyresiden. Hadde vært kjekt med litt folkeskikk - altså at de filtrerer etter hverandre i samme "fil".

Og i dag har to syklister syklet over forgjengerfeltet på rød mann når jeg kom mot dem på grønt lys :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en gjeng med smartass-MCere i Festningstunnelen i dag. Kø i 3 felt i samme retning. Og de bestemmer seg for å kjøre mellom bilene på begge sider, dvs at bilene i midtfilen fikk disse på begge sider. Når bilistene i midtfilen allerede hadde lagt seg noe mot høyre for å slippe frem den første gjengen førte dette til at det ble ganske trangt for de motorsyklistene som kjørte på høyresiden. Hadde vært kjekt med litt folkeskikk - altså at de filtrerer etter hverandre i samme "fil".

Og i dag har to syklister syklet over forgjengerfeltet på rød mann når jeg kom mot dem på grønt lys :klaske:

DET er jeg helt enig i... Og min påstand er at filtrering SKAL foregå så langt til venstre som mulig. Om det er 3 felt, skal det foregå mellom felt 1 og 2.

Irriterer meg over de som absolutt skal kjøre mellom 2 og 3, eller på utsiden av høyrefelt.

Det hender en SJELDEN gang at jeg kjører forbi på høyresiden, men da:

- Skal enten bilen foran til venstre

- Bilen foran skal rett fram men har lagt seg til venstre

- Bilen la seg til venstre for å sperre meg i køen, og da kjører jeg forbi på høyre istedet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...