AndreasBR Skrevet 17. september 2014 #1 Del Skrevet 17. september 2014 (endret) Skal vi se: A) Motorsyklister som filtrerer sniker i bilkøen B) Motorsyklister som filtrerer gjør køen kortere C) Bilister forstår ikke motorsyklister. D) Bilister har problemer med å plassere seg riktig i trafikken PS. 3 av dem er riktige. Hvis du har klart å svare at A er riktig, bør du levere inn førerkortet ditt. Hvordan kan du påstå dette? Hvis du ville svart at D er feil, hvordan kan du påstå dette? Jeg ser biler ofte som holder til venstre i feltet når de skal f.eks rett fram. Endret 17. september 2014 av AndreasBR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
merrakall Skrevet 17. september 2014 #2 Del Skrevet 17. september 2014 Min mening er b c og d e riktig. (jeg har ikke sertifikat A) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 17. september 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 17. september 2014 Min mening er b c og d e riktig. (jeg har ikke sertifikat A) Utifra min erfaring på 2 hjul har du helt rett. Og bilistene skal være så evig glade for at motorsyklistene IKKE står i samme kø som dem, da hadde de brukt enda lengre tid hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aule Skrevet 17. september 2014 #4 Del Skrevet 17. september 2014 Så en gjeng med smartass-MCere i Festningstunnelen i dag. Kø i 3 felt i samme retning. Og de bestemmer seg for å kjøre mellom bilene på begge sider, dvs at bilene i midtfilen fikk disse på begge sider. Når bilistene i midtfilen allerede hadde lagt seg noe mot høyre for å slippe frem den første gjengen førte dette til at det ble ganske trangt for de motorsyklistene som kjørte på høyresiden. Hadde vært kjekt med litt folkeskikk - altså at de filtrerer etter hverandre i samme "fil". Og i dag har to syklister syklet over forgjengerfeltet på rød mann når jeg kom mot dem på grønt lys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 17. september 2014 Forfatter #5 Del Skrevet 17. september 2014 Så en gjeng med smartass-MCere i Festningstunnelen i dag. Kø i 3 felt i samme retning. Og de bestemmer seg for å kjøre mellom bilene på begge sider, dvs at bilene i midtfilen fikk disse på begge sider. Når bilistene i midtfilen allerede hadde lagt seg noe mot høyre for å slippe frem den første gjengen førte dette til at det ble ganske trangt for de motorsyklistene som kjørte på høyresiden. Hadde vært kjekt med litt folkeskikk - altså at de filtrerer etter hverandre i samme "fil". Og i dag har to syklister syklet over forgjengerfeltet på rød mann når jeg kom mot dem på grønt lys DET er jeg helt enig i... Og min påstand er at filtrering SKAL foregå så langt til venstre som mulig. Om det er 3 felt, skal det foregå mellom felt 1 og 2. Irriterer meg over de som absolutt skal kjøre mellom 2 og 3, eller på utsiden av høyrefelt. Det hender en SJELDEN gang at jeg kjører forbi på høyresiden, men da: - Skal enten bilen foran til venstre - Bilen foran skal rett fram men har lagt seg til venstre - Bilen la seg til venstre for å sperre meg i køen, og da kjører jeg forbi på høyre istedet :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå