AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #1 Skrevet 17. september 2014 Hei! Jeg går første året på vgs, og har valgt t-matte. Greia er at jeg synes hvertfall første kapittel (algebra) har vært helt ugjennomførlig, og tenker kanskje jeg vil bytte til P-matte. Men jeg vil samtidig ha hvertfall S1 + S2-matten, og aller helst R1, men det går nok ikke. Og dessuten vet jeg ikke om det bare er dette kapittelet jeg sliter med, eller om det generelt er T-matten. Var alltid en av de som "surfet" seg gjennom matten på u.skolen, gjorde aldri lekser, øvde aldri til prøver og lignende, men endte allikevel opp med 5 i standpunktkarakter. Matte har alltid vært et av de fagene jeg har vært best i. Noen som har tips/erfaringer? Er helt rådvill, og så utrolig skuffet over meg selv. Anonymous poster hash: d8b08...c67
Alice123 Skrevet 17. september 2014 #2 Skrevet 17. september 2014 Om du bare lekte deg gjennom grunnskolematten, så syntes du nok dette er vanskelig fordi du første gang er nødt til å jobbe for å forstå det 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #3 Skrevet 17. september 2014 Om du bare lekte deg gjennom grunnskolematten, så syntes du nok dette er vanskelig fordi du første gang er nødt til å jobbe for å forstå det Det var verken tips eller erfaring Anonymous poster hash: d8b08...c67
Alice123 Skrevet 17. september 2014 #4 Skrevet 17. september 2014 Det var verken tips eller erfaring Anonymous poster hash: d8b08...c67 Nei, men det var et forsøk på oppmuntring. Men lykke til med å gå gjennom høyere utdanning og tro du ikke må jobbe for det.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #5 Skrevet 17. september 2014 Nei, men det var et forsøk på oppmuntring. Men lykke til med å gå gjennom høyere utdanning og tro du ikke må jobbe for det. Tror du ikke jeg har slitt på skolen før? Matten har alltid for min del vært noe jeg kan skjønne fordi jeg ser logikken i det, og det gjør jeg ikke nå. Spørsmålet var om noen hadde erfaringer/tips om det er mulig å ta p-matte førsteåret, og s de to andre. Og om det blir bedre. Hvis du bare har tenkt å kommentere drit, så kan du droppe å kommentere. Anonymous poster hash: d8b08...c67
Alice123 Skrevet 17. september 2014 #6 Skrevet 17. september 2014 Tror du ikke jeg har slitt på skolen før? Matten har alltid for min del vært noe jeg kan skjønne fordi jeg ser logikken i det, og det gjør jeg ikke nå. Spørsmålet var om noen hadde erfaringer/tips om det er mulig å ta p-matte førsteåret, og s de to andre. Og om det blir bedre. Hvis du bare har tenkt å kommentere drit, så kan du droppe å kommentere. Anonymous poster hash: d8b08...c67 Og det var akkurat det der jeg svarte på. Kan hende matten oppleves som vanskelig for deg fordi du ikke er vant til å jobbe hardt med den. Det er forskjell på å øve på matte og å øve nynorsk, for eksempel. Har du tenkt til å kutte ut dette mattekurset fordi kapittel 1 var vanskelig? Hvorfor klarer du ikke oppføre deg som vanlig folk, og angriper brukere som prøver å være oppmuntrede ? Jesus chirst tenåringer ass. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #7 Skrevet 17. september 2014 Og det var akkurat det der jeg svarte på. Kan hende matten oppleves som vanskelig for deg fordi du ikke er vant til å jobbe hardt med den. Det er forskjell på å øve på matte og å øve nynorsk, for eksempel. Har du tenkt til å kutte ut dette mattekurset fordi kapittel 1 var vanskelig? Hvorfor klarer du ikke oppføre deg som vanlig folk, og angriper brukere som prøver å være oppmuntrede ? Jesus chirst tenåringer ass. Signerer denne. Anonymous poster hash: dcc2f...892 3
globalagogo Skrevet 17. september 2014 #8 Skrevet 17. september 2014 Du trenger ikke å starte en tråd hvis du ikke ønsker noe svar, TS...
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #9 Skrevet 17. september 2014 Og det var akkurat det der jeg svarte på. Kan hende matten oppleves som vanskelig for deg fordi du ikke er vant til å jobbe hardt med den. Det er forskjell på å øve på matte og å øve nynorsk, for eksempel. Har du tenkt til å kutte ut dette mattekurset fordi kapittel 1 var vanskelig? Hvorfor klarer du ikke oppføre deg som vanlig folk, og angriper brukere som prøver å være oppmuntrede ? Jesus chirst tenåringer ass. Du er ikke oppmuntrende når du er frekk. Matten oppleves som vanskelig fordi jeg har prøvd både timer, kvelder, og netter i de tre-fire siste ukene å skjønne logikken, men jeg skjønner ingenting. Ingenting. Spør jo om det blir bedre, eller om dette er noe som er spesielt vanskelig for mange! I tilfelle du ikke visste det, så er det faktisk en frist før jeg må bytte, og den går ut neste uke. Etter det må jeg enten pine meg gjennom t-matten og kanskje få en ræva karakter, eller så går jeg på p-matten og angrer kanskje fordi det var alt for lett. Jesus christ, gamle kjerriger som tror de kan så mye ass. Trenger ikke noen forbanka "oppmuntringer" hvis de går ut på at du som ikke kjenner meg i det hele tatt, mener at alt går så veldig lett for meg. Du angrep forøvrig tilbake, hykler. Anonymous poster hash: d8b08...c67 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #10 Skrevet 17. september 2014 Du trenger ikke å starte en tråd hvis du ikke ønsker noe svar, TS... Hun gav meg aldri noen svar........ Har du lest innleggene? Trenger ikke oppmuntringer. Anonymous poster hash: d8b08...c67
drue Skrevet 17. september 2014 #11 Skrevet 17. september 2014 (endret) Så lenge du jobber jevnt og trutt, og ikke gir opp, så blir det bedre. Bruk Internett for hva det er verdt!! Linker jeg har hatt bruk for: www.khanacademy.org www.udl.no www.ndla.no www.matematikk.net www.campus.inkrement.no Husker jeg også mislikte algebra før, men nå syns jeg det er noe av det som er lettest i matematikk (jeg er IKKE noe mattegeni, jeg bare sliter mindre med algebra enn andre ting, jeg syns f.eks. geometri er helt jævlig). Hvilke deler av algebra er det du sliter med? Endret 17. september 2014 av drue
drue Skrevet 17. september 2014 #12 Skrevet 17. september 2014 Dessuten TS, du kommer til å takke deg selv senere hvis du beholder T-matten (forutsatt at du jobber godt nok med det), da både S- og R-matematikk bygger på T.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #13 Skrevet 17. september 2014 Så lenge du jobber jevnt og trutt, og ikke gir opp, så blir det bedre. Bruk Internett for hva det er verdt!! Linker jeg har hatt bruk for: www.khanacademy.org www.udl.no www.ndla.no www.matematikk.net www.campus.inkrement.no Husker jeg også mislikte algebra før, men nå syns jeg det er noe av det som er lettest i matematikk (jeg er IKKE noe mattegeni, jeg bare sliter mindre med algebra enn andre ting, jeg syns f.eks. geometri er helt jævlig). Hvilke deler av algebra er det du sliter med? Takk Alt innenfor algebra egentlig, brudden brøk, fullstendige kvadrater(?) og fullstendige kvadraters metode + faktorisering Liker ligninger med passende tekstoppgaver så utrolig mye bedre. Anonymous poster hash: d8b08...c67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå