kriztine Skrevet 17. september 2014 #1 Skrevet 17. september 2014 hva og hvordan skal jeg trene for å miste en god del kroppsfett, spesielt da mage og innside lår og armer? Venter spent på svar
himmeloghav Skrevet 17. september 2014 #2 Skrevet 17. september 2014 Du skal trene kondisjonstrening, gjerne intervalltrening, og styrketrening. Gjør begge deler, men gjør mest det du liker best. Sving med kettlebell føler jeg tar på innside lår (8 kg), samt utfall knebøy med manualer. Brystpress og nedtrekk tar på armene. Pushups kan du også gjøre hvis du liker det. Prioriter de store muskelgruppene (rumpe og lår) når du velger styrketreningsøvelser. De forbrenner mest fett og strammer opp. Beinpress og knebøy er å anbefale, samt stabiliteringsøvelser (der du står på alle fire og løfter annenhver arm og motsatt bein). Situps for mage.
Gjest Herr Heftig Skrevet 17. september 2014 #3 Skrevet 17. september 2014 Løping, tredemølle etc. Personlig blir jeg veldig sulten av styrketrening, men ikke av løping, så hvis du har det likt, så er jo det viktig å ta hensyn til. Å drive styrketrenging på de områdene der d har for mye fett har lite for seg, siden det ikke går an å forbrenne fett lokalt. I stedet vil magetrening føre til at du får større magemuskel som gjør at du ser feitere ut.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #4 Skrevet 17. september 2014 Du må ned i vekt for å miste fett på lår og mage. Spis i et kaloriunderskudd, og tren kondisjonstrening. (løping, jogging osv). For å stramme opp så trener du styrketrening. Først av alt må du fokusere på et sunt kosthold. Anonymous poster hash: 5ebd1...5c5 1
himmeloghav Skrevet 17. september 2014 #5 Skrevet 17. september 2014 Løping, tredemølle etc. Personlig blir jeg veldig sulten av styrketrening, men ikke av løping, så hvis du har det likt, så er jo det viktig å ta hensyn til. Å drive styrketrenging på de områdene der d har for mye fett har lite for seg, siden det ikke går an å forbrenne fett lokalt. I stedet vil magetrening føre til at du får større magemuskel som gjør at du ser feitere ut. Jeg har aldri hørt om at magetrening gjør at man ser feitere ut. Styrketrening former og strammer opp kroppen. Kondisjonstrening og styrketrening er å anbefale. Hvis man bare trener kondisjonstrening brytes musklene ned og man får lavere forbrenning. Hvis man gjør begge deler, beholder man muskelmassen samtidig som man får bedre kondis som gjør at man forbrenner mer også når man ikke trener. 1
Gjest Runforit Skrevet 17. september 2014 #6 Skrevet 17. september 2014 Du må ned i fettprosent og du kan ikke punktslanke. 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #7 Skrevet 17. september 2014 Jeg har aldri hørt om at magetrening gjør at man ser feitere ut. Styrketrening former og strammer opp kroppen. Kondisjonstrening og styrketrening er å anbefale. Hvis man bare trener kondisjonstrening brytes musklene ned og man får lavere forbrenning. Hvis man gjør begge deler, beholder man muskelmassen samtidig som man får bedre kondis som gjør at man forbrenner mer også når man ikke trener. Jeg er en av "disse" som kun løper og jeg har muskuløse ben og antydning til sixpack. Så det har ikke brutt ned mine muskler i hvertfall. Anonymous poster hash: f5717...1bd 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 17. september 2014 #8 Skrevet 17. september 2014 Jeg har aldri hørt om at magetrening gjør at man ser feitere ut. Styrketrening former og strammer opp kroppen. Kondisjonstrening og styrketrening er å anbefale. Hvis man bare trener kondisjonstrening brytes musklene ned og man får lavere forbrenning. Hvis man gjør begge deler, beholder man muskelmassen samtidig som man får bedre kondis som gjør at man forbrenner mer også når man ikke trener. Hvis muskelen blir større, men man har for høy fettprosent til at den blir synelig vil man få større mage med et fettlag ytterst, og da ser man jo feit ut. At løping og lignende bryter ned muskler er bare en gammel byggermyte.
Cerasus Skrevet 17. september 2014 #9 Skrevet 17. september 2014 Det er både så enkelt, og så vanskelig som dette:KaloriunderskuddSunn matStyrketrening (opprettholdelse av oppbygget muskelmasse gjør at du forbrenner mer kalorier enn om de grammene og kiloene hadde vært fett)Kondisjonstrening
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #10 Skrevet 17. september 2014 Hvis muskelen blir større, men man har for høy fettprosent til at den blir synelig vil man få større mage med et fettlag ytterst, og da ser man jo feit ut. At løping og lignende bryter ned muskler er bare en gammel byggermyte. Sterke magmuskler får ikke akkurat magen til å stå ut og bli større, da! Riktignok, sterke muskuløse jenter/kvinner blir ofte veldig rette i livet, på grunn av muskler i sidene. Anonymous poster hash: 0ab85...692
Supraspinatus Skrevet 18. september 2014 #11 Skrevet 18. september 2014 TS. Mindre fett får du av å justere kostholdet ditt. Trening for vektnedgang er upraktisk vanskelig om du ikke gjør noe med kosten samtidig. At løping og lignende bryter ned muskler er bare en gammel byggermyte. Det er ikke en myte. Det er utsagn som blir gjenfortalt så mange ganger at det mister kontekst og hovedbudskap. Grunnen til at bodybuildere (og andre som er opptatt av å bygge muskler) ikke løper er hovedsaklig to ting: 1. Løping går på bekostning av annen trening og dens restitusjon. Kroppen trenger hvile for å bygge opp igjen etter tunge økter. Løping vil bremse eller stoppe denne restitusjonen. 2. For å bygge (mer) muskler må man være i energioverskudd. Løping er energikrevende og gjør at du må spise enda mer. Noe som ikke alltid er så enkelt. (Merk at det går an å øke muskelvolumet uten å spise i overskudd. Grunnlaget som skal til er at det er nok tilgjengelig energi og nok byggesteiner. En ser derfor gjerne at overvektige øker i muskelmasse samtidig som de går ned i vekt.)
la Flaca Skrevet 18. september 2014 #12 Skrevet 18. september 2014 Hvis muskelen blir større, men man har for høy fettprosent til at den blir synelig vil man få større mage med et fettlag ytterst, og da ser man jo feit ut. At løping og lignende bryter ned muskler er bare en gammel byggermyte. Styrketrening strammer opp og bedrer holdningen, så å trene mage er jo utrolig fornuftig uansett. Man blir rettere i ryggen og får nærmest automatisk en slankere midje. Aldri hørt normale mennesker oppleve å få større livvidde av å trene mage. Dessuten er magen den muskelgruppen som bruker mest energi når man trener fordi den er så stor og omfattende, så magetrening er smart både for fettforbrenning og oppstramming. Men man styrer ikke fettdistribusjonen selv, så alt man kan gjøre for å få en kropp man er fornøyd med er å holde fettprosenten nede og forme kroppsdeler ved å trene styrke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå