FrkHumle Skrevet 17. september 2014 #1 Skrevet 17. september 2014 Har faktisk kun smakt på noe kinamat for ti år siden, husker ikke hva det var engang. Tenkte jeg skulle dra og kjøpe nå fra en take away-restaurant, men jeg aner ikke hva jeg skal velge. Jeg har ikke menyen dems tilgjengelig nå, men har dere noen tips på "vanlig" thai/kinamat som de fleste har? (To restauranter, side ved side, så jeg kan velge hvilken jeg kjøper fra.) Gjerne noe som et barn også kan like. (Er ikke så glad i hverken sterk mat eller sursøt, men jeg regner med det blir annerledes med "ekte".) Har skjønt at vårruller er obligatorisk, hva annet? Gjerne flere småting så vi kan smake på litt forskjellig
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #2 Skrevet 17. september 2014 På thairestauranter har de ofte en haug av varianter av kylling/biff/svin med enten ris eller nudler, det er ofte litt vanskelig å skille mellom dem. Jeg spiser ofte pad thai eller kylling i rød currysaus med masse grønnsaker. Det er stor forskjell på kinesisk mat og kinarestaurantmat, på sistnevnte har de ofte varianter av okse- eller svinekjøtt i en slags brun saus servert med ris og diverse grønnsaker, dette er ikke spesielt sterkt. Takeaway-thai er ofte litt mindre greasy enn takeaway-kinesisk. Anonymous poster hash: e7d1c...058
FrkHumle Skrevet 17. september 2014 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2014 På thairestauranter har de ofte en haug av varianter av kylling/biff/svin med enten ris eller nudler, det er ofte litt vanskelig å skille mellom dem. Jeg spiser ofte pad thai eller kylling i rød currysaus med masse grønnsaker. Det er stor forskjell på kinesisk mat og kinarestaurantmat, på sistnevnte har de ofte varianter av okse- eller svinekjøtt i en slags brun saus servert med ris og diverse grønnsaker, dette er ikke spesielt sterkt. Takeaway-thai er ofte litt mindre greasy enn takeaway-kinesisk. Anonymous poster hash: e7d1c...058 Tusen takk for svar! Er kjempesulten så spurte nok litt i seneste laget. Vet du om de har noen fancy navn jeg bør tenke over? Husker jeg så menyen en gang og tenkte det var dyrt, få retter under 100 kr, jeg trodde jo det her var småmat som kom i oppdelte bokser om du skjønner?
Anehan Skrevet 18. september 2014 #4 Skrevet 18. september 2014 Har faktisk kun smakt på noe kinamat for ti år siden, husker ikke hva det var engang. Tenkte jeg skulle dra og kjøpe nå fra en take away-restaurant, men jeg aner ikke hva jeg skal velge. Jeg har ikke menyen dems tilgjengelig nå, men har dere noen tips på "vanlig" thai/kinamat som de fleste har? (To restauranter, side ved side, så jeg kan velge hvilken jeg kjøper fra.) Gjerne noe som et barn også kan like. (Er ikke så glad i hverken sterk mat eller sursøt, men jeg regner med det blir annerledes med "ekte".) Har skjønt at vårruller er obligatorisk, hva annet? Gjerne flere småting så vi kan smake på litt forskjellig Chop suey er godt. Det er biff/svin/kylling med mild "brun" saus sammen med grønnsaker og ros. Den er ganske safe å bestille
ekkoet Skrevet 18. september 2014 #5 Skrevet 18. september 2014 Til fremtidige kjøp. Jeg er ikke noe glad i asiatisk mat, er litt sær, sikkert en tilvenningssak. Liker ikke sterke ting eller sursøte ting jeg heller. Uansett har vi bestilt endel kinesisk (litt mot min vilje) i utlandet. Da har jeg alltid tatt en variant av and, det synes jeg er godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå