AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #1 Skrevet 17. september 2014 Jeg har fått tips om å blande kvalitetsfor med litt rimerligere alternativer slik at katten får i seg mye bra men at det likevel blir litt rimerligere i måneden for mat. Har du noen nyttige tips du vil gi videre? Anonymous poster hash: a63d0...52a
iove Skrevet 17. september 2014 #2 Skrevet 17. september 2014 Jeg så nettopp at noen her inne på forumet tipset om å gi katter litt rapsolje hver dag, godt for pelsen blant annet. Det skal jeg teste ut tenkte jeg
Gjest Lille-pus Skrevet 17. september 2014 #3 Skrevet 17. september 2014 Katten skal ha skikkelig mat. Ferdig snakka. Den som ikke har råd til å holde katten med skikkelig mat vil heller ikke ha anledning til å ta katten til vetrinæren når det kreves (og det gjør det med katt). 7
ninuska_ Skrevet 17. september 2014 #4 Skrevet 17. september 2014 (endret) Er det så dyrt med kvalitetsmat i måneden når det er ca. 1500kr i året for all tørrfôr? Jeg kjøper omtrent to 10 kg sekker i året til den prisen, og syns det er ganske billig egentlig. Nå får han mye snadder utenom som blir litt dyrere per måned, men jeg syns det bare skulle mangle når jeg er katteeier Endret 17. september 2014 av ninuska_ 1
Gjest Anastasia Skrevet 17. september 2014 #5 Skrevet 17. september 2014 Syns ikke mat kjøpt på dyrebutikken er SÅ dyrt egentlig. Jeg kjøper bare billig kattemat på matbutikken dersom jeg har gått tom, ellers får pusejenta mi det beste <3 1
Aurora M. Skrevet 17. september 2014 #6 Skrevet 17. september 2014 Det lønner seg aldri å kompromisse på foret til katter! Det lille ekstra man må ut med (og det er lite når alt kommer til alt) betaler seg på sikt i form av bedre helse og sparte veterinærutgifter. Her er det kun det beste til pus, og det gjelder alt hun får, både tørrfor, "middag" og godbiter. 2
fruBeist Skrevet 17. september 2014 #7 Skrevet 17. september 2014 I stede for å blande junkfôr med kvalitetsfôr, så kjøp ti kilossekker med kvalitet. Du kommer sikkert billigere ut av det sånn. Vi har tre matvrak i hus, kjøper ti kilo i slengen og har en sånn sekk et sted mellom 6 og 8 uker. 700 kr pr. sekk (70 kr kilo) samt at der vi handler fôr får vi hver 6. sekk gratis. Etter mitt trøtte hode i kveld utgjør dette ca 1.500 kr i fôr pr katt pr år. Sjekk kiloprisen på Friskies neste gang du er på butikken, så kanskje du ombestemmer deg Mitt tips, hvis pus er av typen som følger etter deg når du går hjemmefra, så gi en liten gobit akkurat når du skal gå, så er han opptatt med å spise til du har kommet ut av syne. For mine katter som er ute hele dagene funker en liten boks tunfisk på deling som avledningsmanøver til jeg har kommet et godt stykke ned i gata
melatonin Skrevet 18. september 2014 #8 Skrevet 18. september 2014 (endret) Enig med nevnt over her, kvalitetsfor er best! Og det er ikke så dyrt, for det er mer næring i kvalitetsfor slik at katten blir metere fort og holder på methetsfølelsen lenger. De spiser mye unødvendig med billigtørrfor og kan bli tykkere av det. Og steriliserte katter skal ha for for steriliserte, billigmat inneholder ofte mer salter som kan gi katter nyrestein og det er ganske vanlige plager for sterilserte hannkatter. Blandt kvalitetsfor får du mat som er bra for pels tilfelle de klumper seg om vinteren, for mot tannsten(veldig effektivt vi har prøvd, Royal Canin) vektkontroll og mat for eldre puser. Mange steder for du og stemplingkort så du får en gratis sekk når du har fylt ut kortet Plantasjen feks, de fører flere typer. Vi bruker Royal canin for bedre pels på vinter(inneholder mye omera 3 og oljer, dette foret gjør katten veldig mett så spiser ofte mindre, men kan alikvel legge på seg, men supert for problempels), og bytter litt på mellom Royal canin Oral, mot tannsten og Spesific Crystal kontroll på sommer. Det pleier å stå på posen om det er egnet for steriliserte. Hørt noen dyrleger si at katter ikke liker å varriere for, men vi har gjort det fra han var liten så for oss går det bra. Det spørs veldig på katten din. En sunn og glad katt gir deg mye glede så sats på godt for! hos vetrinær får du ofte små prøveposer så du ser hva katten liker best. Kos deg med pusekatten! Ellers vil jeg anbefale å vaksinere! Det er så bra for katten. Vår gutt fikk symptomer på luftvegsinfeksjon, og dyrlegen sa at dersom han ikke var vaksinert hadde han vært kjempe syk. De slipper mye plager og det blir billigere for deg enn å få resepter og kjøpe medisiner opptil flere ganger. I tillegg får katten en sjekk hver gang de vaksinerer! :catmilk:Hilsen crazy catlady! Endret 18. september 2014 av melatonin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå