Gå til innhold

Hvor mye sushi kan jeg spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å spise litt sunt for tida, og lurer på sånn ca hvor mange sushibiter jeg kan spise for at dette skal tilsvare en "vanlig" middag (ca 500-600 kalorier)?

Ellers har jeg tenkt å spise mest sashimi, og holde meg unna tempura. Men det er greit å vite hvor mange biter med sushi og maki som er "innafor".

Anonymous poster hash: 7482a...de9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke du bør telle kcal om du spiser bare ren fisk. Spis til du er mett og ikke stappmett så går det bra. Kan ikke bli helt fanatisk heller :)

Anonymous poster hash: 3cf22...2b7

• Liker 2
Skrevet

Når jeg leste dette så tenkte jeg på sushi som fitte, altså det å spise fitte.

Anonymous poster hash: 0749a...702
  • Liker 1
Skrevet

Tja ca 10 biter? Tror det er rundt 50-60 kalorier pr bit.

Anonymous poster hash: 61c5e...cfe
Skrevet (endret)

Tja ca 10 biter? Tror det er rundt 50-60 kalorier pr bit.

Anonymous poster hash: 61c5e...cfe

Æsj, så på en meny for en sushirestuarant nå, og menyene som var beregnet til en person hadde ca 20 biter :/

Endret av bambis
Skrevet

Jeg tror ikke du bør telle kcal om du spiser bare ren fisk. Spis til du er mett og ikke stappmett så går det bra. Kan ikke bli helt fanatisk heller :)

Anonymous poster hash: 3cf22...2b7

Nå er vel ikke sushi bare ren fisk, men ganske mye ris også?

• Liker 1
Skrevet

Hvis du holder deg mest til sashimi kan du spise en god del. Laksen er gjerne av den magre delen av fisken, rundt 200 kalorier per 100 gram. Hvit fisk har langt mindre kalorier, halvparten eller færre.

Skrevet

Æsj, så på en meny for en sushirestuarant nå, og menyene som var beregnet til en person hadde ca 20 biter :/

20 biter til en pers?? Det har jeg aldri sett før. Jeg er storspist, og om jeg er sulten så bestiller jeg 8x2, altså 16 biter. "vanlig" middagsporsjon vil jeg gjette ligger på ca 10-14 biter

Anonymous poster hash: 0cc95...6e2

• Liker 2
Skrevet

Det må ha vært en delememy. Vanlige er ca. 10 biter.

Skrevet

Jeg spiser 15-20 biter som middag, 10 biter hadde vært for knapt for meg og jeg er ikke spesielt storspist (til å være mann).

Gjest avocadoen
Skrevet (endret)

Sashimi er ren fisk :) (så vidt jeg vet) Endret av avocadoen
Skrevet (endret)

Sushi er bare fellesbetegnelsen på hvilken type mat det er, de forskjellige temaene/bitene er nigiri, maki og sashimi.

Nigiri er de bitene hvor fisken ligger oppå en "rispute"

Maki er rullene med tang, ris og forskjellig innhold

Sashimi er kun fisken, altså null ris.

Uansett bare for info til TS, og ikke h*n jeg kommenterer over, så er ikke sushi så veldig sunt =P Jeg har jobber på en av Oslo's beste sushirestauranter i 3 år, og du skulle bare visst hvor mye sukker, eddik og salt det er i risen, soya- /ponzu-sausen. Da ville jeg i allefall anbefalt sashimi med kun sitron, for det er ganske sunt :)

Endret av Aella
  • Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Sushi er bare fellesbetegnelsen på hvilken type mat det er, de forskjellige temaene/bitene er nigiri, maki og sashimi.

Nigiri er de bitene hvor fisken ligger oppå en "rispute"

Maki er rullene med tang, ris og forskjellig innhold

Sashimi er kun fisken, altså null ris.

Uansett bare for info til TS, og ikke h*n jeg kommenterer over, så er ikke sushi så veldig sunt =P Jeg har jobber på en av Oslo's beste sushirestauranter i 3 år, og du skulle bare visst hvor mye sukker, eddik og salt det er i risen, soya- /ponzu-sausen. Da ville jeg i allefall anbefalt sashimi med kun sitron, for det er ganske sunt :)

Jeg er enig altså, men vil bare si at ingefær er også ganske sunt, så det kan man ha på toppen :) (og det hjelper mot mageproblemer) :) Og så kan man jo også lage sushi selv og da trenger man ikke ha så mye sukker og salt i ting :)

Skrevet

Jeg er enig altså, men vil bare si at ingefær er også ganske sunt, så det kan man ha på toppen :) (og det hjelper mot mageproblemer) :) Og så kan man jo også lage sushi selv og da trenger man ikke ha så mye sukker og salt i ting :)

Absolutt :D What she said, så lenge ikke ingefæren er syltet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...