AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #1 Skrevet 17. september 2014 Jeg er kraftig bygd og har alltid slitt med vekten. Nå er min slanke søster gravid og hun fortalte meg mens hun målte meg med øynene at mannen hennes var livredd for at hun skulle bli "sånn" tykk. Hva "sånn" tykk besto i kunne jeg bare ane, men jeg er så vant til div bemerkninger fra den kanten og er blitt immun og distanserer meg ergo en smule ifra det, og mumlet bare noe nei det blir du sikkert ikke. Dette er bare en dråpe av alle bemerkningene som kontinuerlig haglet,dette skrev jeg for endel år siden, Tiden gikk og jeg kunne ikke skjønne hvorfor jeg alltid tok så dårlige valg i livet,spesielt når det gjaldt menn,trengte konstant bekreftelse,på feil måte iom jeg lot dem utnytte meg igjen og igjen. Det måtte være noe galt med meg. Så ble jeg så deprimert, at jeg tok mot til meg og bestilte time hos psykolog. Jeg lærte å få kontakt med mitt eget følelsesliv. Fungere igjen og best av alt ikke la meg utnytte lenger. Av noen som helst. Jeg lærte også og si ifra når noe ikke er greit. Det kan du tro ikke var greit for min søster, som likte å ha meg "under foten."alldeles uten at jeg merket at det var slik fatt! Jeg lærte og kjenner gjentatte ganger at å forholde meg til henne var og er destruktivt. Gang på gang på gang måtte hun suge meg tom for energi før jeg endelig lærte og forsto. Ikke la mennesker tømme deg for energi. Det beste du kan eie er kontakten med ditt eget følelsesliv. Og aldri aldri mer skal noen ta det ifra meg. Dette var kortversjonen av års mareritt men jeg planlegger å skrive en bok om hvordan det kan gå seg så ille til at man ikke selv merker at man er i en dårlig relasjon, et dårlig mønster. Kontrasten mellom før og nå er MERKBAR og jeg har endelig fått indre ro inni meg. Gode venner valgt med omhu og harmonien som følger med smitter over på mine nærmeste. Lykke. Omsider <3 Anonymous poster hash: f9c10...796 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå