AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #1 Skrevet 17. september 2014 Jeg lurer på om noen vet hvor mye det koster å bryte bindingstid på Elexia/sats? Jeg skal flytte og kan derfor ikke trene på det senteret lenger. Takk for svar Anonymous poster hash: 84814...a00
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2014 #2 Skrevet 17. september 2014 Hmm, det her vil jeg også vite, siden jeg synes det er mer enn bare litt vanskelig å avsluttet et medlemsskap på et treningssenter. Forbrukerrrådet har en jobb å gjøre her.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #3 Skrevet 17. september 2014 Om det blir lett å bryte slike avtaler så vil treningssenter-industrien kollapse fullstendig. De lever på støttemedlemsskap, ville ikke klart seg uten. Selv trener jeg hjemme og ute i naturen. Anonymous poster hash: 9100f...397 2
umwar Skrevet 17. september 2014 #4 Skrevet 17. september 2014 Det er en regel som sier at hvis du flytter så og så langt fra treningssenteret (dvs alle sats/elixia er laangt fra der du bor), så kan du bryte abonnementet. Mot at du får en måneds oppsigelsestid. Jeg aner ikke om det gjelder alle kjeder, men en venninne gjorde dette da hun flyttet ut fra landet. Ellers er det vel slik at du må betale ut bindingstiden, og å bryte det vil koste det resterende av bindigstiden din er på. 1
Chloe- Skrevet 17. september 2014 #5 Skrevet 17. september 2014 Om det blir lett å bryte slike avtaler så vil treningssenter-industrien kollapse fullstendig. De lever på støttemedlemsskap, ville ikke klart seg uten.Anonymous poster hash: 9100f...397 Enig. De fleste tilbyr jo også dyrere månedspris uten bindingstid. Noe man naturligvis står fritt til å velge dersom man ikke har forutsigbar nok fremtid til å kunne være medlem et fullt år.
Sillicious Skrevet 17. september 2014 #6 Skrevet 17. september 2014 Jeg var bindet på Impulse, men hadde med "dokumentasjon" på at jeg skulle flytte. En annen gang måtte jeg bryte pga sykdom, da hadde jeg med legeerklæring og det var greit..
suprarenalis Skrevet 17. september 2014 #7 Skrevet 17. september 2014 Om du kan dokumentere at du flytter langt bort, får du avsluttet medlemsskapet. Kopi av flyttemelding, for eksempel.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #8 Skrevet 17. september 2014 Okei, takk for alle svar! Det å flytte en time unna senteret, er det langt nok for å få avsluttet medlemsskapet? Anonymous poster hash: 84814...a00
Viktualia Skrevet 17. september 2014 #9 Skrevet 17. september 2014 Du er ikke bindet, du er bundet. Til en bindingstid. Hva som skal til for å få løst seg fra den står antagelig i den kontrakten du signerte, har du sett på den? I følge nettsidene til sats/elixia, "Iht. medlemsavtalen gir flytting ikke grunnlag for oppsigelse innenfor bindingstiden. SATS ELIXIA vil likevel vurdere oppsigelse på dette grunnlaget ved flytting til byer der SATS ELIXIA ikke finnes. Send forespørsel til SATS ELIXIA Kundeservice for mer informasjon. Oppsigelsetiden er en måned regnet fra første månedsskifte etter den dato oppsigelsen er mottatt." 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå