AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #1 Skrevet 17. september 2014 Blir helt sjokkert når jeg ringer til byen fordi JEG ønsker å betale, flere tusen, for en vare eller tjeneste og blir møtt av resepsjonister eller selgere som ikke svarer på spørsmålene. Ikke sier de beklsger og aldri har de lært å si takk. Hvis de spør om et ref.nr og jeg sier feil skriker nesten personen i den andre enden: REFERANSENUMMER. Gud hjelpe! Jeg som potensiell kunde må kjempe og be på mine knær. Holdt på å svare krasst tilbake, men fant ut at det var meg det ville gå utover. Uærlighet, grådighet og stygg behandling. Kunne ramset opp mange like opplevelser hvor de oppfører seg frekt og synes du som kunde er en idiot som ringer.Anonymous poster hash: 14c10...df0 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #2 Skrevet 17. september 2014 Blir helt sjokkert når jeg ringer til byen fordi JEG ønsker å betale, flere tusen, for en vare eller tjeneste og blir møtt av resepsjonister eller selgere som ikke svarer på spørsmålene. Ikke sier de beklsger og aldri har de lært å si takk. Hvis de spør om et ref.nr og jeg sier feil skriker nesten personen i den andre enden: REFERANSENUMMER. Gud hjelpe! Jeg som potensiell kunde må kjempe og be på mine knær. Holdt på å svare krasst tilbake, men fant ut at det var meg det ville gå utover. Uærlighet, grådighet og stygg behandling. Kunne ramset opp mange like opplevelser hvor de oppfører seg frekt og synes du som kunde er en idiot som ringer.Anonymous poster hash: 14c10...df0 Ehhh... Wtf mener du egentlig med det her?Anonymous poster hash: 892ec...ed4 18
kattaa Skrevet 17. september 2014 #4 Skrevet 17. september 2014 I servicebransjen så støtter du jo servicen de har ved å handle hos dem. Ønsker du bedre service så får du handle der du får servicen du vil ha. Å kalle de ansatte for grusomme mennesker og det geografiske området de jobber i for stygt bare fordi du mener de er dårlig på service er dårlig folkeskikk imo. Mine erfaringer tilsier at personer med dårlig folkeskikk får oftere dårlig service enn hyggelige personer som sprer positivitet 10
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #5 Skrevet 17. september 2014 Helt enig i det du sier, men dessverre er ikke det regelen. Svarer med: tusen takk. Sier: ha det bra. Og er både forsiktig og hyggelig. Blir overkjørt og vegrer meg for å ringe neste gang. Måtte ringe om en annen for å få hjelp. Jeg har selv jobbet i servicebransjen i Oslo, og vet hvor kjipe mange medarbeidere var. Det er en selgers marked. Det er jo derfor, desduten er det et byfenomen, uten tvil.Hadde det ikke vært for jobben, hadde jeg aldri bodd her. TSAnonymous poster hash: 14c10...df0 1
Gjest rangle Skrevet 17. september 2014 #6 Skrevet 17. september 2014 er heldigvis ikke så ofte jeg møter på så fæle folk i tlf som du beskriver. møter mer på tafatte folk som har "det vet jeg ikke/kan jeg ikke svare på" som favorittsetning.. Men uansett, jeg klarer ikke alltid godta det, men sier ifra om unødvendig oppførsel. har fått flere unnskyldninger Når jeg sier ifra på en ok måte vel og merke ^^
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #7 Skrevet 17. september 2014 Har et råd: ta opp samtalene og send til ledelsen Anonymous poster hash: 801a0...fad
Commander Skrevet 17. september 2014 #8 Skrevet 17. september 2014 Blir helt sjokkert når jeg ringer til byen fordi JEG ønsker å betale, flere tusen, for en vare eller tjeneste og blir møtt av resepsjonister eller selgere som ikke svarer på spørsmålene. Ikke sier de beklsger og aldri har de lært å si takk. Hvis de spør om et ref.nr og jeg sier feil skriker nesten personen i den andre enden: REFERANSENUMMER. Gud hjelpe! Jeg som potensiell kunde må kjempe og be på mine knær. Holdt på å svare krasst tilbake, men fant ut at det var meg det ville gå utover. Uærlighet, grådighet og stygg behandling. Kunne ramset opp mange like opplevelser hvor de oppfører seg frekt og synes du som kunde er en idiot som ringer.Anonymous poster hash: 14c10...df0 Har ofte følelsen av at det er motsatt. Om man handler på et lite sted, type èn gate med butikk og bensinstasjon, så MÅ du handle der uansett hvordan servicen er. Så er personen i butikken hyggelig så èr hxn genuint hyggelig. I Oslo er nesten alle hyggelig, det må de være, hvis ikke er neste butikk rundt hjørnet. Men man vet aldri om det er på ekte eller ikke 1
appelsinjuice Skrevet 17. september 2014 #9 Skrevet 17. september 2014 ...Så Oslo er stygg og folkene er "grusomme" fordi du har møtt på en utrivelig telefonselger ? 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #10 Skrevet 17. september 2014 Oslo har ett felles kundesenter for alle bedrifter i byen hvor det jobber grusomme mennesker? Jeg jobber forresten på kundesenter lokalisert i Oslo, men majoriteten av menneskene som jobber der kommer fra andre steder i landet eller Sverige. De blir grusomme umiddelbart når de flytter til stygge Oslo? Hvis du er like uforståelig og frekk i kontakt med kundeservice, kan jeg i grunn forstå at enkelte behandler deg dårlig, spesielt om du tilfeldigvis kontakter når personen allerede er i litt dårlig humør. Min erfaring fra å jobbe på kundesenter (i åpent landskap) er at så lenge kunden oppfører seg, oppfører også kundebehandleren seg. De fleste av kundebehandleren forsøker å oppføre seg selv om kunden ikke gjør det. Enkelte dager kan humøret være slik at begeret renner litt fortere over, men stort sett når en av kundebehandlerene hever stemmen mot kunder, er det fordi kunden er veldig vanskelig og/eller frekk. Anonymous poster hash: db62d...562 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #11 Skrevet 17. september 2014 Jeg var det stikk motsatte av frekk. Son sagt, har jobbet med kunder selv. Jeg ble umiddelbart avvist, hun ville ikke snakje med meg. Ble brydd da hun måtte svare og sur da jeg sa feil. Hun var veldig utålmodig, til tross for en veldig kort samtale. Jeg hevet aldri stemmen til kunder. Hun burde få sparken. Jeg sier ukke at alle mennesker i Oslo er grusomme, men av en eller annen grunn har jeg møtt på flere av de der enn andre steder. Lettere å gjemme seg bort i mengden. Du uffer deg ikke og sier " herre gud a" til en kunde som står klar med pengene for å kjøpe en ny bil. Er naturlig å dpørre om enkelte ting ved bilen før msn kjøper den? Anonymous poster hash: 14c10...df0
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #12 Skrevet 17. september 2014 Jeg var det stikk motsatte av frekk. Son sagt, har jobbet med kunder selv. Jeg ble umiddelbart avvist, hun ville ikke snakje med meg. Ble brydd da hun måtte svare og sur da jeg sa feil. Hun var veldig utålmodig, til tross for en veldig kort samtale. Jeg hevet aldri stemmen til kunder. Hun burde få sparken. Jeg sier ukke at alle mennesker i Oslo er grusomme, men av en eller annen grunn har jeg møtt på flere av de der enn andre steder. Lettere å gjemme seg bort i mengden. Du uffer deg ikke og sier " herre gud a" til en kunde som står klar med pengene for å kjøpe en ny bil. Er naturlig å dpørre om enkelte ting ved bilen før msn kjøper den? Anonymous poster hash: 14c10...df0 Du innleder et tema med "grusomme mennesker i stygge Oslo", som for meg gir meg en følelse av at du ikke nødvendigvis er det hyggeligste menneske man kommer over. Det er dømmende av meg, men den som dømmer blir ofte dømt tilbake. Ellers er det flere mennesker i Oslo enn andre steder, som vil føre til at du oftere kan møte på det ene eller det andre. Sannsynligheten for at de personene du snakker med ikke er fra Oslo, er også ganske stor. I tillegg kan det være at selve kundesenteret er lokalisert et annet sted selv om hovedkontoret ligger i hovedstaden ( feks Norwegian). Tafatte ansatte finner man i de fleste firmaer, for meg kan det gå ut over mitt inntrykk av bedriften, men fordi jeg støter på en eller to frekke bergensere ( for å ta et sted), legger jeg ikke ut er innlegg om at bergensere er grusomme og Bergen er stygt. Anonymous poster hash: db62d...562 1
Chicken! Skrevet 17. september 2014 #13 Skrevet 17. september 2014 Tror dette sier mer om (tlf)selgere enn Oslo-folk. 1
Gjest Keikolina Skrevet 17. september 2014 #14 Skrevet 17. september 2014 Finnes det så mange Oslo folk? De jeg kjenner her er nyinnflyttet omtrent alle mann.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #15 Skrevet 17. september 2014 Ehhh... Wtf mener du egentlig med det her?Anonymous poster hash: 892ec...ed4 Var det vanskelig å forstå hva TS ville frem til? Det syns ikke jeg, ja, h*n var litt generaliserende, men det var da ikke vanskelig å forstå hva TS mente. Anonymous poster hash: 94c6a...a43
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #16 Skrevet 17. september 2014 Hva er dette fellesnummeret til Oslo egentlig? Anonymous poster hash: 8f592...a10 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #17 Skrevet 17. september 2014 Bare vær glad for at du selv ikke jobber i kundeservice! Jeg gjør det, og selv om jeg prøver å være hyggelig, er det ikke alltid så lett å opprettholde etter 30 samtaler hvor folk er uhøflige, sure og har ikke peiling. Folk flest ringer uten å ha forberedt NOE og forventer at vi skal være synske altmuligmenn som vet AKKURAT hva de mener og hva de vil. Og bare så det er sagt: utlendinger er MYE høfligere enn nordmenn, de sier tusen takk og ha en fin dag osv. Nordmenn sier HEI, HÆ, JAVEL og HADE. Kjenner jeg skjema av kulturen av og til...Anonymous poster hash: f4076...a1f
globalagogo Skrevet 17. september 2014 #18 Skrevet 17. september 2014 Var det vanskelig å forstå hva TS ville frem til? Det syns ikke jeg, ja, h*n var litt generaliserende, men det var da ikke vanskelig å forstå hva TS mente. Anonymous poster hash: 94c6a...a43 Ja, det var vanskelig. "Blir helt sjokkert når jeg ringer til byen fordi JEG ønsker å betale, flere tusen, for en vare eller tjeneste og blir møtt av resepsjonister eller selgere som ikke svarer på spørsmålene." HVA betyr dette? Ringe til Oslo? Resepsjonister og selgere? Meningsløst innlegg 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #19 Skrevet 17. september 2014 1. Jeg skjønte ikke helt det der ts... 2. Jeg har aldri blitt møtt av uforskammete personer i den andre enden av telefonen, men det er kanskje fordi jeg er høflig og snakker tydelig når jeg er i telefonen... Anonymous poster hash: abc91...ac0
Rægs Skrevet 17. september 2014 #20 Skrevet 17. september 2014 Hvorfor er dette på "samliv og relasjoner"? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå