Gå til innhold

Hans fortid med sin ex plager meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet drømmemannen, virkelig. Han har alt. Snill, go, omtenksom, lojal, lett å prate med, vi har like verdier og meninger om så og si alt, utenomjordisk kjekk...lista varer evig.

Og jeg trodde alt skulle være på plass.

Men haken med å ha en så perfekt mann ser jeg nå. Jeg er livredd for å miste han.

Enten at han skal forlate meg til fordel for en penere utgave, forlate meg fordi jeg er for kjedelig, eller at han rett og slett skal dø fra meg. Det er forferdelig å gå rundt og tenke på.

HAdde det aldri sånn tidligere med mine ekser. Men så har jeg aldri vært spesielt forelsket i dem heller. Jeg har for første gang blitt forelsket og faktisk fått gjengjeldt de samme følelsene denne gangen.

Jeg har blitt en sånn type dame som jeg sa til meg selv at jeg aldri skulle bli.

Hvis han sier noe som er av hensikt å gi meg et kompliment så snur jeg og vrir på det slik at det for meg høres negativt ut. Jeg sier ikke dette til han, for jeg hører selv hvor teit det er å tenke sånn. Og det siste jeg ønsker er at han skal bli lei og dra.

Jeg har grunner til å tro at han vil være med meg, og kun meg. Vi har nemlig blitt samboere, jeg og min datter på 4 flyttet inn i hans hus i sommer.

Men jeg greier likevel å føle meg truet at eksene hans, spesielt en av dem.

Hun har kjæreste selv og hun var utro mot samboeren min flere ganger så det siste han vil er å være sammen med henne.

Sier han iallefall. Greier ikke slå ifra meg tanken om at jeg kanskje er hans 2.valg, at om hun hadde vært grei mot han så hadde de fortsatt vært sammen.

At følelsene fortsatt et der.

Det hadde vært lettere å godta henne og deres fortid sammen om han hadde gjort det slutt med henne pga manglende følelser, men her er det jo faktisk en mulighet for at følelsene hans for henne kan blusse opp. Til tross for alt hun har gjort.

Han sier han ikke visste hva kjærlighet var før han traff meg, at vi skal bli gamle sammen, at jeg er den beste kjæresten han noen gang har hatt, at han er kjempeglad i meg.

Men han sa at han elsket henne den gangen de var sammen. Og det sa han etter 6 mnd som kjærester. Vi har vært sammen i over 1 år og han har enda ikke sagt det.

Så det får meg ikke til å tro på noe av det han sier.

Jeg går og tenker på sånne ting hele tiden. Hele tiden hemar jeg ønsket meg den perfekte mannen, og når jeg har endelig fått det så går jeg rundt og bekymrer meg hele tiden.

Og pga den vakre eksen hans så er eg i tillegg blitt usikker på min egen kropp og utseende. Nekter å la han se meg naken i dagslys. Jeg kan bli skikkelig sur om han kommer inn på badet når jeg ikke har klær på, eller om han sier "åpne morgenkåpen litt da så jeg får se deg, du er så sexy", så tror jeg ikke på han og blir heller sur og lei meg fordi jeg føler han gjør narr av meg og er ironisk, fordi jeg vet jeg ikke er sexy. Ikke i forhold til hans ex som trener fitness og har virkelig drømmekroppen.

Jo mer jeg tenker på det jo verre blir det. Føler ikke jeg kan fortelle han det heller, han kommer til å bli skremt og miste lysten på meg og til slutt forlate meg.

Anonymous poster hash: e18c9...700

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke gjøre så mye annet enn å slutte å tenke :) Begynn å jobb med selvtilliten din, for det er nok den som er problemet ditt. Han hadde ikke valgt å flytte sammen med deg og din datter hvis han ikke elsket deg, så slapp av og nyt livet :blomst:

• Liker 3
Skrevet

Det som er garantert er at om du ikke får skikk på deg selv, fiks hodet, søk hjelp, bygg opp selvbildet ditt, så er jeg 100% sikker på at forholdet ryker!

Mannen er sammen med deg

- selv om du har barn

Han vil bli gammel med deg

Han vil være en familie med deg/dere

Han vil ikke være sammen med en utro dame

Han synes du er en god mor

Han liker å leve med deg

Han vil heller være med deg enn uten deg

Han har tatt sjangsen på DEG

Vis han respekt ved å STOLE PÅ HAN!

Anonymous poster hash: cbbb2...49e

• Liker 4
Skrevet

Jeg har funnet drømmemannen, virkelig. Han har alt. Snill, go, omtenksom, lojal, lett å prate med, vi har like verdier og meninger om så og si alt, utenomjordisk kjekk...lista varer evig.

Og jeg trodde alt skulle være på plass.

Han sier han ikke visste hva kjærlighet var før han traff meg, at vi skal bli gamle sammen, at jeg er den beste kjæresten han noen gang har hatt, at han er kjempeglad i meg.

Men han sa at han elsket henne den gangen de var sammen. Og det sa han etter 6 mnd som kjærester. Vi har vært sammen i over 1 år og han har enda ikke sagt det.

Du er nok ikke alene med disse tankene. Men igjen, det er DEG han vil være med. Det at han ikke visste hva kjærlighet var før han traff deg betyr at ha aldri har kjent den følelsen slik den er med DEG. Jeg vil anbefale å fokusere på det dere har sammen, og at du er mer enn bra nok! :)

Anonymous poster hash: b40bc...7cf

Skrevet

Dette destruktive tankemønsteret må du ut av fortere enn svint, før det gror fast i deg og ødelegger forholdet. Når du gir disse tankene så mye plass, så blir det mindre plass til å dvele ved alt det gode som du ramser opp. Du trenger å styrke selvbildet ditt, og du trenger å virkelig se hva dere har sammen. Fortiden hans får du ikke gjort noe med, og sammenlikninger med ekser blir bare tull - det blir som å sammenlikne epler og bananer.

• Liker 2
Skrevet

Du kan ikke gjøre så mye annet enn å slutte å tenke :) Begynn å jobb med selvtilliten din, for det er nok den som er problemet ditt. Han hadde ikke valgt å flytte sammen med deg og din datter hvis han ikke elsket deg, så slapp av og nyt livet :blomst:

Du tror han elsker meg?

Men hvorfor sier han det ikke da?

Han kunne si det til henne som i tillegg var utro mot han flere ganger, men meg har han tydeligvis veldig problemer med å være ærlig mot da.

Jeg har hintet 10000 ganger men han sier det aldri.

Jeg har heller ikke sagt det men jeg orker ikke, ikke etter jeg fant ut hvor tidlig han sa det til henne.

Sier jeg det først så kan det jo hende han sier det samme til meg etterpå. Men da blir det litt verdiløst syns jeg.

Han må si der på egen initiativ om jeg skal bite på.

Ts

Skrevet

Er veldig sjelden vi menn tar tilbake utro kvinner, så ville ikke bekymra meg om det. Hvis han hadde sterke følelser for henne så har de nesten garantert blitt utviska etter det hun gjorde. Menn og kvinner er litt forskjellige der, selv om det finnes unntak på begge sider.

Anonymous poster hash: 7fc91...9cf
  • Liker 1
Skrevet

Du tror han elsker meg?

Men hvorfor sier han det ikke da?

Han kunne si det til henne som i tillegg var utro mot han flere ganger, men meg har han tydeligvis veldig problemer med å være ærlig mot da.

Kanskje derfor han er litt mer reservert for å si det nå...

• Liker 1
Skrevet

Dette destruktive tankemønsteret må du ut av fortere enn svint, før det gror fast i deg og ødelegger forholdet. Når du gir disse tankene så mye plass, så blir det mindre plass til å dvele ved alt det gode som du ramser opp. Du trenger å styrke selvbildet ditt, og du trenger å virkelig se hva dere har sammen. Fortiden hans får du ikke gjort noe med, og sammenlikninger med ekser blir bare tull - det blir som å sammenlikne epler og bananer.

Jeg vet det, men jeg tenker på det fordi jeg vet det er en mulighet. Jeg vet jo ikke hva son foregår oppi hodet hans, tankene hans får jeg jo aldri.

Tror det er en forsvarsteknikk, at jeg forbereder meg på det verste så kanskje jeg ikke blir så såret om det skulle skje en dag.

Og om det ikke skulle skje, så kan han jo tenke det. Om han egentlig var mer forelsket i henne enn han noen gang har vært i meg og syns hun er penere enn meg så er det for meg like ille som om han hadde vært utro.

Ikke at han skal henges for det, følelser kan man ikke styre, men det å føle seg som en god nr to er verre enn å faktisk forlate mannen og heller leve uten.

Ts

Skrevet

Er veldig sjelden vi menn tar tilbake utro kvinner, så ville ikke bekymra meg om det. Hvis han hadde sterke følelser for henne så har de nesten garantert blitt utviska etter det hun gjorde. Menn og kvinner er litt forskjellige der, selv om det finnes unntak på begge sider.

Nei han hadde nok ikke tatt henne tilbake om han nå hadde vært singel, det tror jeg ikke.

Men hva om han inni hodet sitt noen ganger tenker at om hun aldri hadde være utro så hadde de fortsatt vært sammen. Fordi hun hadde alt annet. Hun hadde utseendet, var snill og ontenksom etc, OG han hadde sterkere følelser for henne enn for meg. Så om han ser vekk fra en ting hun har GJORT fordi hun ellers som person var så fantastisk, så hadde han kanskje tatt henne tilbake.

Altså for meg spiller det ingen rolle hva hun har gjort, så lenge han har sterkere følelser for meg enn for henne så er det greit.

Men det vil jo jeg aldri finne ut av.

Ts

Skrevet

Ærlig talt !! Nå må du slutte !! Du tillegger han tanker og følelser han ikke har og det er temmelig stygt gjort mot en du mener å elske !

Sett deg ned med han og prat ut skikkelig. Vær ærlig og når han sier det du vet han vil si, nemlig at du er den eneste, så skal du tro på han !

Greier du ikke det så får du kontakte psykolog for han ...og du...fortjener bedre !

Skrevet

Ærlig talt !! Nå må du slutte !! Du tillegger han tanker og følelser han ikke har og det er temmelig stygt gjort mot en du mener å elske !

Sett deg ned med han og prat ut skikkelig. Vær ærlig og når han sier det du vet han vil si, nemlig at du er den eneste, så skal du tro på han !

Greier du ikke det så får du kontakte psykolog for han ...og du...fortjener bedre !

Heheh, ja jeg vet det, men jeg sier jo ikke det til han så han vet ikke hva jeg tenker.

Heldigvis!

Merker han blir litt lei og oppgitt når nekter han tillatelse til å åpne morgenkåpen min fordi jeg ikke vil vise kroppen min når jeg står oppreist i dagslys.

Men greier ikke la være.

Kjenner jeg blir sint når jeg tenker og skriver om det, hater denne lave selvtilliten.

Ts

Gjest Blomsterert
Skrevet

Du kan aldri vite hva noen tenker og føler hvis de vil holde det skjult. Du kan derimot velge å stole på det han sier og gjør. Det høres kanskje enkelt ut,men det er ditt valg. Det er du,og ingen andre som kan styre tankene dine,så velg å ha tillit til samboeren din.

Hvis det derimot utvikler seg til tvangstanker bør du jo få hjelp.

Skrevet

Du bruker alt for mye av tankekapasiteten din på håpløse analyser, konstruksjoner av hypoteser osv. Om du skal overvinne dette destruktive tankemønsteret må du rett og slett bare bestemme deg for at du vil tro på at denne mannen vil ha deg - uavhengig av hva han har opplevd før. Det blir faktisk et paradoks at du ønsker at han skal oppføre seg og føle på samme måten overfor deg som med de eksene som du tenker på og som du plages av. Hvorfor ikke tenke det motsatte - at det forholdet dere har er unikt og kan aldri bli en kopi av et tidligere forhold han har hatt.

Slutt med å tenke at han sa "jeg elsker deg" til en ex etter 6 mnd. Mennesker er ikke statiske - man endrer seg osv. Dette er det bare du som kan gjøre noe med. Du sier at du ikke deler dette med han - men hvis du fortsetter dette tankekjøret vil det etterhvert få såpass kontroll over deg at det vil påvirke atferden din ytterligere. Og da kan forholdet ryke. Skaff deg hjelp til å ta kontroll over tankemønstrene dine og erstatte det med sunnere og mer hensiktsmessige tankemønstre.

• Liker 2
Gjest Pink.Pearls
Skrevet

Jeg vet hvordan det er å ha disse tankene. Når man er forelsket og glad i en annen person, spesielt hvis han er av den drømmemann kategorien blir man automatisk redd for å miste det man har fått.

Hvordan vet du at han sa han elsket eksen sin etter 6 mnd? Ut i fra det du skriver virker det for meg som han liker deg og vil være sammen med deg, men helt ærlig synes jeg det var rart han ikke har sagt det til deg når dere har vært sammen så lenge. Ett år er jo ganske lenge.

Skrevet

Jeg vet hvordan det er å ha disse tankene. Når man er forelsket og glad i en annen person, spesielt hvis han er av den drømmemann kategorien blir man automatisk redd for å miste det man har fått.

Hvordan vet du at han sa han elsket eksen sin etter 6 mnd? Ut i fra det du skriver virker det for meg som han liker deg og vil være sammen med deg, men helt ærlig synes jeg det var rart han ikke har sagt det til deg når dere har vært sammen så lenge. Ett år er jo ganske lenge.

Ja jeg vet. Han sier han er glad i meg ofte men det er alt.

Sier også "i love you" men det teller ikke etter min mening. Kanskje han mener at han elsker meg men ikke tør si det orntlig. Eller så er han bare glad i meg.

Jeg vet at han sa det til henne så tidlig fordi jeg så et brev han hadde skrevet til henne og jeg så datoen. Og jeg vet når de ble sammen.

Ts

Gjest brutal_mann
Skrevet

En av dere kan dø når som helst. Mellom nå og da, vil du da bruke tiden på å nyte forholdet ditt, eller vil du bruke tiden på å bekymre på deg angst?

Skrevet

Ts, du lager deg problemer, det ser jeg. Spør deg sjøl hvorfor er du snill.

Jeg trur svaret ditt er noe slikt: dette er for bra til at jeg fortjener det, så noe må gå galt snart.

Og så har du laga deg ei historie.

Og husk at han sa disse orda til ei som var utro mot han, og det sitter nok i. Kanskje han er redd du skal forsvinne om han sier det? Spør han!

Men kle av deg du, kvitt deg med morgekåpa og vær naken og naturlig så skal du se at du får "jeg elsker deg" ganske så kjapt. Gi litt av deg selv TS, og ikke ødelegg et så bra forhold med paranoia. Slutt med en gang! Du ender med å ødelegge forholdet ditt fordi du er ute av stand til å se at denne mannen elsker deg!!!

Anonymous poster hash: e3462...9fc
  • Liker 1
Skrevet

Ts, du lager deg problemer, det ser jeg. Spør deg sjøl hvorfor er du snill.

Jeg trur svaret ditt er noe slikt: dette er for bra til at jeg fortjener det, så noe må gå galt snart.

Og så har du laga deg ei historie.

Og husk at han sa disse orda til ei som var utro mot han, og det sitter nok i. Kanskje han er redd du skal forsvinne om han sier det? Spør han!

Men kle av deg du, kvitt deg med morgekåpa og vær naken og naturlig så skal du se at du får "jeg elsker deg" ganske så kjapt. Gi litt av deg selv TS, og ikke ødelegg et så bra forhold med paranoia. Slutt med en gang! Du ender med å ødelegge forholdet ditt fordi du er ute av stand til å se at denne mannen elsker deg!!!

Anonymous poster hash: e3462...9fc

Jeg tror ikke at jeg ikke fortjener det men er heller mer overrasket over at jeg skulle finne en som er så perfekt for meg, han er som meg selv i en annen kropp. Elsker hvert sekund jeg er sammen med han, og elsker hver lille cm av hele den mannen.

Og det er derfor jeg er så redd for at det skal forsvinne.

Jeg er livredd for å miste han. Jeg gir så mye av meg selv i dette forholdet så jeg er rett og slett redd for at alt sammen skal være forgjeves.

Jeg forbereder meg hver dag på det verste. Innstiller hodet mitt på at alt dette fine en dag vil være borte.

Og når det gjelder morgenkåpen, det funker ikke å bare fortelle meg at jeg skal kle av meg. Jeg vet at jeg har lagt på meg det siste halve året, før det var jeg fornøyd med egen kropp da jeg trente ganske mye. Det gjør jeg ikke lenger og blir dermed kvalm og sint om han ser kroppen min naken i dagslys. Dusjer ikke sammen lengre, pga kroppen min.

Vet det er min egen feil, men hvis jeg begynner å trene så vil det bli bedre.

Tror det er det mye av dette handler om.

De gangene jeg har fått inn gode treningsrutiner så føler jeg meg med en gang mye bedre med meg selv.

Mange sier at man blir ikke lykkelige med en fin kropp.

Men jo, det kan jeg skrive under på at det blir jeg.

En kropp jeg er fornøyd med skaper grunnlag for så utrolig mye annet positivt.

Så jeg tror jeg må begynne der om jeg skal få skikk på denne vonde sirkelen jeg har forvillet meg inn i.

Mandag er det treningsstart ;)

Ts

Skrevet

Det som er garantert er at om du ikke får skikk på deg selv, fiks hodet, søk hjelp, bygg opp selvbildet ditt, så er jeg 100% sikker på at forholdet ryker!

Mannen er sammen med deg

- selv om du har barn

Han vil bli gammel med deg

Han vil være en familie med deg/dere

Han vil ikke være sammen med en utro dame

Han synes du er en god mor

Han liker å leve med deg

Han vil heller være med deg enn uten deg

Han har tatt sjangsen på DEG

Vis han respekt ved å STOLE PÅ HAN!Anonymous poster hash: cbbb2...49e

"Selv om du har barn" får det til å høres ut som om barn er gift! Avsporing, men kunne ikke la være å kommentere det... Barn er en gave, ikke sånt som kommer i veien...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...