ritaen Skrevet 17. september 2014 #1 Skrevet 17. september 2014 Jeg var hos gynekolog og fikk påvist PCO. Fikk skrevet ut resept til pergotime som skal sette i gang mens og eggløsning igjen. Men er helt blank. Flere som har brukt det? Positive og negative ting? Bivirkninger? Humørsvingninger? Andre erfaringer?
Essie_ Skrevet 17. september 2014 #2 Skrevet 17. september 2014 Jeg har tatt det i tre sykluser. Enkel dose, fikk også EL syklusen etter (i pausemnd). Ble gravid i to av syklusene på pergo, men mistet i SA og MA. Merket ingen voldsomme bivirkninger, men kanskje litt hetetokter på første kur. Gynekologen mente at jeg skulle prøve en siste gang på pergo, før vi startet ytterligere utredning, men jeg ble spontant gravid første syklus etter utskrapningen etter MA. Du bør følges opp av lege/gynekolog i forhold til om du faktisk har hatt EL. Korrekt prosedyre er visst å sjekke med UL før EL for å se hvor mange egg som kommer til å slippes. Det har ikke jeg gjort, men tok blodprøve mellom syklusdag 21-24 for å sjekke at jeg hadde hatt EL.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå