Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Vil bare lufte mine tanker om noen ting som jeg ikke klarer å si direkte til de det gjelder. Dette er noe jeg tenker på hver dag og eter meg opp innvendig.

Unnskyld mor å far for at jeg var for svak for å motstå fristelsen, jeg fatter ikke at jeg var så egoistisk og tenkte at nå legger jeg meg og så våkner jeg ikke lenger.

Jeg angrer ikke på at jeg kom å vekte dere etter å ha ligget der en time å fortalte at nå har jeg prøvd å ta selvmord. Og nå må dere bestille sykebil for nå stopper hjertet mitt, det jeg angrer på er at dere måtte gjennomgå dette.

Husker at jeg satt i bilen mens pappa kjørte meg til legevakten å kjenne at hjertet slår tregere og tregere,hendene visnet bort og klarte ikke å løfte dei, jeg kjenner at jeg er kjempe glad for at jeg holdt ut.

Husker jeg måtte drikke kullvæske for å spy, husker at jeg la meg ned på benken for å vente at jeg måtte spy.

Beklager min far for at du måtte se din eget barn få krampe så han faller ned på gulvet,beklager for at måtte se din egen sønn dø foran dine øyne pga min egen egoisme og idioti. Beklager for at du satt i noen minutter og tok hjertekompresjon for å få meg i live, selv om lege vakten var og hentet noen apparat.

Beklager for at du måtte se din sønn visne vekk og ikke ha hudfarge og misfarget lepper.
Takk for at du aldri ga opp.

Beklager mor og mine søsken siden dere måtte sitte hjemme og vente på beskjed om at dere storebror overlevde eller ikke.

Beklager for at jeg måtte la dere gå igjennom dette pga at jeg hadde det vondt. hadde dette vært idag hadde valget vært totalt annerledes.

Beklager alle som måtte se meg på sykehuset kjempe for å overleve selv om jeg ikke var våken.

Skulle ønske jeg klarte å glemme blikket ditt når jeg våknet dagen etter.

Jeg føler skyld i min bestemors død måneder etter selv om det var mot kreft så trur jeg dette var det som gjorde at psyken hennes ikke klarte mer

Er uendelig glad i dere og støtten jeg har fått i ettertid. At jeg har livet i behold og er mye bedre enn noen gang.

Jeg angrer så mye, klarer ikke å skrive dette uten å gråte. Har holdt dette tett for lenge.

Beklager for lang tråd!

Anonymous poster hash: 42469...157

Innlegget er ryddet for doseringsinformasjon. Estrella, mod.

Endret av estrella
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

:hug:

Endret av kisskissbangbang
Skrevet (endret)

Jeg innser jeg var for svak. Deprimerte personer burde til en viss grad være overvåket. Så ingen gjør så dumme og egoistiske valg som meg. Det er selvsagt ikke meg det er mest synd på men de pårørende!

Wdit:der forsvant anonymiteten gitt.

Endret av Mattismannen
  • Liker 1
Skrevet

Det er sterkt det du skriver, og jeg kan kjenne meg igjen i noen punkter. Men, DU kan snu din tankegang! DU må begynne å tenke positivt. Livet har så mye å tilby og så mye du kan ha glede av!

Jeg har selv en opplevelse jeg ikke klarer å legge bak meg, som plager meg mye. Føler jeg ikke kan snakke med familie om det, selv om de veit om det. Jeg går i terapi med meg selv, gjør ting/hobbyer som krever SÅ MYE konsentrasjon at jeg ikke kan tenke på noe annet enn det jeg holder på med der og da. Jeg kjører da motorsykkel og klatrer. Selv om klatringen skjer med utstyr og er sikkert, kjenner jeg likevel på den følelsen av frykt for å gjøre feil. Det samme med motorsykkel.

Du må også komme deg ut av den negative tankegangen, jeg gjør det ved å overdrive ved å smile til meg selv foran speilet hver eneste dag. Jeg ser ut som en freak, men når du øver, så kjenner du at smiling gjør noe positivt med hodet ditt?

Vi gjør alle feil og opplever triste ting, men hemmeligheten er å komme seg videre. Det som har skjedd er historie. Tenk på hvor mye sterkere du er i morgen tidlig når du leser alle positive svar og at du tok deg tid til å skrive det du skrev!

Håper dette kan hjelpe deg!

• Liker 1
Skrevet

Det er sterkt det du skriver, og jeg kan kjenne meg igjen i noen punkter. Men, DU kan snu din tankegang! DU må begynne å tenke positivt. Livet har så mye å tilby og så mye du kan ha glede av!

Jeg har selv en opplevelse jeg ikke klarer å legge bak meg, som plager meg mye. Føler jeg ikke kan snakke med familie om det, selv om de veit om det. Jeg går i terapi med meg selv, gjør ting/hobbyer som krever SÅ MYE konsentrasjon at jeg ikke kan tenke på noe annet enn det jeg holder på med der og da. Jeg kjører da motorsykkel og klatrer. Selv om klatringen skjer med utstyr og er sikkert, kjenner jeg likevel på den følelsen av frykt for å gjøre feil. Det samme med motorsykkel.

Du må også komme deg ut av den negative tankegangen, jeg gjør det ved å overdrive ved å smile til meg selv foran speilet hver eneste dag. Jeg ser ut som en freak, men når du øver, så kjenner du at smiling gjør noe positivt med hodet ditt?

Vi gjør alle feil og opplever triste ting, men hemmeligheten er å komme seg videre. Det som har skjedd er historie. Tenk på hvor mye sterkere du er i morgen tidlig når du leser alle positive svar og at du tok deg tid til å skrive det du skrev!

Håper dette kan hjelpe deg!

Er enig i det meste du sier, selv dette er noen år siden jeg gjorde så sitter det alltid bak i tankene mine. Og de kommer fram i ny å ned som en påminnelse på hva jeg har kjempet meg opp ifra, depresjon, arbeidsledighet.

Nå er jeg depresjonsfri men tankefull, er i full jobb å tjener egne penger. Men har vært ekstra tankefull de siste dagene etter at min forlovede forlot meg, men er som du sier, snu tankegangen,tenk fremover, gjøre ting som man får glede av, sosialisering blant annet:)

Måtte bare få det ut. Har tenkt på dette så ofte, klarer ikke å gå i begravelser for da knekker jeg sammen. Håpet kanskje at noen med selvmordstanker vil lese dette å forstå at det løser ingen verdens ting. Det er bare en utvei som vil såre og kanskje ødelegge dem i rundt deg!

Skrevet

Begrunnelse?

Flott at du står frem om det TS! All ære til deg!

Anonymous poster hash: a6280...797

takk! Vis det hjelper folk som har sånne tanker selv så kanskje dette er en vekker som gjør at de innser at selvmord er en egoistisk valg!

Skrevet

Du er og forblir en kjempe sterk person! Vil så klemme deg akkurat nå! Keep Your head up buddy ;)

• Liker 1
Skrevet

Du er og forblir en kjempe sterk person! Vil så klemme deg akkurat nå! Keep Your head up buddy ;)

hehe takk! Merker det hjelper å snakke om ting! Enshomheten er faen ikke lett!

Skrevet

Håper du får god hjelp nå :) lykke til!

Skrevet

Synd å lese, men jeg må bare si at slike innlegg er veldig triggende for oss andre som sliter med samme problematikk. Forstår du følte for å få det ut, men det kan være farlig å skrive detaljert om selvmordsforsøk. Jeg ble i hvert fall veldig trigget nå.

Anonymous poster hash: 03c7c...38c

Skrevet

Synd å lese, men jeg må bare si at slike innlegg er veldig triggende for oss andre som sliter med samme problematikk. Forstår du følte for å få det ut, men det kan være farlig å skrive detaljert om selvmordsforsøk. Jeg ble i hvert fall veldig trigget nå.

Anonymous poster hash: 03c7c...38c

Vis det er sånn at du føler deg trigget av dette så var det mot sin hensikt, de som føler for å gjøre dette bør heller tenke på at selv om du har det vondt her og nå så betyr ikke det at du har det for alltid, flere er opphengt i at de har det forjævlig nå. Ja kanskje uutholdelig. Jeg hadde det sånn, men etter jeg prøvde så var det en oppvekker på at jeg har for mange ting kjært som jeg ikke vil miste. møtte ei nydelig jente å hadde noen fantastiske år med, hadde jeg gjennomført det så hadde jeg aldri møtt hun, dog hun har forlatt meg nå (karma is a bitch,eh?)

Men føler du deg trigget så send meg gjerne en pm så kan vi prate:)

Skrevet

Håper du får god hjelp nå :) lykke til!

Takk! Har reddet meg ut av knipen så trenger ikke noe mer hjelp nå, eneste som plager meg nå er kjærlighetsorg! Men det vil bli bedre etterhvert!

Gjest Heartbeat
Skrevet

Ville bare gi deg en klem og lykke til videre, stå på . Du er sterk :hug::hug:

Skrevet

Jeg har gjort det samme som deg, men i forskjell fra deg så ser jeg meg ikke som svak og egoistisk. Jeg ser meg som en sterk person, men som har måttet tåle mye motgang og til slutt ble det for mye.

Kan skjønne folk som ikke har vært i den situasjonen, ser på oss som har prøvd å ta sjølmord som svake,feige og egoistiske. Men vi som har vært der veit bedre. Men så klart, folk er forskjellige.

Så jeg synes ikke du skal gå å synes at du var svak og egoistisk. Bare du vet hvordan du hadde det og bare du vet hvor sterk du har vært igjennom problemene dine og hvor dine grenser går.

Men godt å høre at du også har det mye bedre nå :)

Anonymous poster hash: a8d65...dd2
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har gjort det samme som deg, men i forskjell fra deg så ser jeg meg ikke som svak og egoistisk. Jeg ser meg som en sterk person, men som har måttet tåle mye motgang og til slutt ble det for mye.

Kan skjønne folk som ikke har vært i den situasjonen, ser på oss som har prøvd å ta sjølmord som svake,feige og egoistiske. Men vi som har vært der veit bedre. Men så klart, folk er forskjellige.

Så jeg synes ikke du skal gå å synes at du var svak og egoistisk. Bare du vet hvordan du hadde det og bare du vet hvor sterk du har vært igjennom problemene dine og hvor dine grenser går.

Men godt å høre at du også har det mye bedre nå :)

Anonymous poster hash: a8d65...dd2

Er enig med deg i det du sier, derfor jeg kaller meg egoistisk var fordi jeg gjorde et valg som ville ha knust mine pårørende, og de som ev kjenner meg for på utsiden var jeg alltid den glade som smilte hver dag og lo høyt, hadde vennegjenger etc.

Er fornøyd med at jeg har kommet så langt som jeg har, fast jobb etc. Men mtp hva foreldrene mine har gått igjennom etter dette, hvordan de nekter meg å bo i en annen by alene uten venner etc. Selvfølgelig så har jeg forståelse, men akkurat nå er jeg bedre tjent med å bo hjemme for å spare opp bsu!

Så bra du du og har det bedre!

Du har vel kommet deg langt ovenpå med alt?:D

Skrevet

Tråden er ryddet for doseringsinformasjon i hovedinnlegget, samt tråden er ryddet forpersonhets og tilsvar til dette.

Estrella, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...