AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #1 Skrevet 16. september 2014 Jeg skjønner ikke hvordan det kan ha seg at jeg går opp i vekt når jeg spiser slik som jeg gjør. Jeg er relativt slank og har pleid å trene ca. 3 ganger i uken (av og til mer, av og til mindre). Når jeg har trent mye og vært veldig streng med kostholdet, har jeg fått kroppen til å se ut akkurat slik jeg ønsker, med paddeflat mage og det hele. Jeg går derimot alltid opp igjen med én gang jeg slakker litt med trening og/eller kosthold. Jeg har normalt et kosthold på ca. 1500 kcal daglig. Dette skulle da ikke være nok til at jeg går opp i vekt? Nå har jeg trent litt mindre i det siste, og jeg ser at jeg begynner å legge på meg igjen, men jeg fatter ikke hvordan det skjer! Kan jeg virkelig ikke tillate meg 1500 kcal daglig? Anonymous poster hash: 1f306...2ed
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #2 Skrevet 16. september 2014 Hva spiser du i løpet av en dag? Anonymous poster hash: 248ae...4d5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #3 Skrevet 17. september 2014 Høyde, alder, vekt og kjønn? Anonymous poster hash: 7e976...3e1
stortsettglad Skrevet 17. september 2014 #4 Skrevet 17. september 2014 Det kommer jo an på høyde og vekt, og aktivitetsnivå utenom trening. Selv har jeg en stillesittende hverdag med kontorjobb, og når jeg i tillegg tar bilen på jobb må jeg holde kaloriinntaket nede på 1100 kcal pr. dag hvis jeg ikke trener.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #5 Skrevet 17. september 2014 Det kommer jo an på høyde og vekt, og aktivitetsnivå utenom trening. Selv har jeg en stillesittende hverdag med kontorjobb, og når jeg i tillegg tar bilen på jobb må jeg holde kaloriinntaket nede på 1100 kcal pr. dag hvis jeg ikke trener. Ah, såpass ja. Jeg trodde man hadde litt mer spillerom enn som så. Men da er det vel sikkert rett og slett bare det at det kan bli ganske stillesittende i hverdagen. Anonymous poster hash: 1f306...2ed
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #7 Skrevet 17. september 2014 Teller du alle kaloriene? Altså, det hjelper lite å holde seg på 1500 kcal 5 dager i uka for så å ligge på 3000 to dager. Det blir som et budsjett: du gidder ikke telle med den koppen med kaffelatte to ganger i uka (den koster jo bare 35 kroner, sant?) men til sammen betaler du 3600 kr i kaffelatte per år. Og da er det plutselig nok til en billig weekendtur. Så også med kaloriantall. De fleste er nemlig ganske dårlige på å telle riktig. Anonymous poster hash: dc18c...6db
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #8 Skrevet 17. september 2014 Spiser du regelmessig? Jeg spiser 3-4 ganger om dagen. Frokost, lunsj, middag og kvelds, vanligvis. Teller du alle kaloriene? Altså, det hjelper lite å holde seg på 1500 kcal 5 dager i uka for så å ligge på 3000 to dager. Det blir som et budsjett: du gidder ikke telle med den koppen med kaffelatte to ganger i uka (den koster jo bare 35 kroner, sant?) men til sammen betaler du 3600 kr i kaffelatte per år. Og da er det plutselig nok til en billig weekendtur. Så også med kaloriantall. De fleste er nemlig ganske dårlige på å telle riktig. Anonymous poster hash: dc18c...6db Ja, jeg tror jeg har vært flink til å telle med alt. Jeg spiser vanligvis 1200-1500 kcal om dagen. I helgene spiser jeg av og til en plate med sjokolade (200 g) fordelt på fredag og lørdag, så da er det ca 550 kcal ekstra de to dagene, altså 1700-2000 kcal avhengig av hvilken middag jeg spiser. Jeg spiser derimot ofte ikke lunsj i helgene, så da kan rundt 300 kcal trekkes fra igjen. Jeg småspiser lite eller ingenting mellom måltidene. Anonymous poster hash: 1f306...2ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå