Gå til innhold

Burde jeg ha dårlig samvittighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok så jeg har et spørsmål.

Jeg er ei dame på 28 som her forleden satt å pratet om mennene vår. Der jeg uttrykte min frustrasjon over hans manglende evne til å gjøre noe i hjemmet. Dette har hun selv bevitnet ved noen få anledninger, snakket også litt om den intense og til tider innpåslitne svigermora mi. Vi flirte nå egentlig litt av det også. Men nå sitter jeg med så utrolig dårlig samvittighet, at jeg blir direkte kvalm. Jeg har i et helt år vært usosial så jeg kjente det var litt godt å snakke, men føler det var dumt av meg?? Eller overreagerer jeg? Var jo ikke stygg i språkbruken, bare litt frustrasjon som måtte ut.. Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 21520...467

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Satt å pratet med en venninde om mennene vår**

Skrevet

Absolutt ikke.

Anonymous poster hash: 85234...a1c
Skrevet

Hvis du fikk dårlig samvittighet, så er vel det et tegn på at du ikke bør si hva som helst neste gang?

Det er greit å få ut frustrasjon til en god venninne, angående så mye/mange, men jeg har aldri sagt noe negativt om typen min til noen venninner.

Anonymous poster hash: 087ad...409
  • Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er nok akseptabelt å henge ut partneren sin såpass. Om en aldri får luftet frustrasjon så vil ingenting fungere. At du har dårlig samvittighet betyr bare at du er veldig glad i partneren din og at du respekterer han. Ta det som et godt tegn.

Skrevet

Absolutt ikke.

Anonymous poster hash: 85234...a1c

Så jeg har ikke på en måte sveket kjæresten min, ved å sette han i et "dårlig lys"? For det er nemlig slik jeg føler det.:-( hadde du klart å holde tilliten til kjæresten din hvis du fant ut at h*n hadde snakket slik bal ryggen din?

Skrevet

ja det du beskriver er jo nesten omtrent det samme som utroskap. og du et vel hva bibelen sier om utroskap?

Skrevet

Det er nok akseptabelt å henge ut partneren sin såpass. Om en aldri får luftet frustrasjon så vil ingenting fungere. At du har dårlig samvittighet betyr bare at du er veldig glad i partneren din og at du respekterer han. Ta det som et godt tegn.

Takk, Brutal Mann.. :-) ja jeg er veldig glad i han, å ønsker han aldri noe vondt.

Skrevet

ja det du beskriver er jo nesten omtrent det samme som utroskap. og du et vel hva bibelen sier om utroskap?

Kjennes nesten ut som at jeg har gjort noe tilsvarende ja, slik som samvittigheten gnager:) aldri vært utro mot noen, å kan ikke tenke meg hvilken samvittighet utroe folk må sitte igjen med etterpå.

Skrevet

Jeg ville ikke likt om typen min snakket om meg til sine venner på den måten heller.

Han og jeg snakker med hverandre om noe ikke er helt bra..

Skrevet

Jeg ville ikke likt om typen min snakket om meg til sine venner på den måten heller.

Han og jeg snakker med hverandre om noe ikke er helt bra..

Er ikke snakk om mange, men en nær venninde.

Skrevet (endret)

Så jeg har ikke på en måte sveket kjæresten min, ved å sette han i et "dårlig lys"? For det er nemlig slik jeg føler det.:-( hadde du klart å holde tilliten til kjæresten din hvis du fant ut at h*n hadde snakket slik bal ryggen din?

Du burde ikke si ting om din mann som du ikke kunne si hvis han satt der.

Har dere et problem, ta det opp med han.

Jo , du har satt han i et dårlig lys. Magefølelsen din stemmer. Den andre har ikke noe med dette, og hun kommer til å "dele" dette videre med sine fortrolige. Så har sannsynligvis andre innsyn i ditt forhold. Du har ikke vært utro, men illojal og respekten for din mann er ikke helt på plass.

Jeg er muligens litt mer beskyttende overfor mitt privatliv enn gjennomsnittet, men det ville aldri vært aktuelt å dele private opplysninger annet enn morsmomme episoder fra dagliglivet.

Endret av Commander
Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg er ei dame på 28 som her forleden satt å pratet om mennene vår. Der jeg uttrykte min frustrasjon over hans manglende evne til å gjøre noe i hjemmet. Dette har hun selv bevitnet ved noen få anledninger, snakket også litt om den intense og til tider innpåslitne svigermora mi. Vi flirte nå egentlig litt av det også. Men nå sitter jeg med så utrolig dårlig samvittighet, at jeg blir direkte kvalm. Jeg har i et helt år vært usosial så jeg kjente det var litt godt å snakke, men føler det var dumt av meg?? Eller overreagerer jeg? Var jo ikke stygg i språkbruken, bare litt frustrasjon som måtte ut.. Hva mener dere?

Jeg syns normalt at en ikke skal snakke negstivt om partneren sin til andre,jeg setter lojalitet veldig høyt.

Men å kunne snakke om mer uskyldige ting som dette kan da ikke gjøre noe. Og venninner betror seg. Det gjør sikkert kamerater også. Det kommer an på hva en snakker om,og i dette tilfellet syns jeg du kan ta det med ro :-) Han ville vel ikke tatt det så ille opp om han fikk vite det her. Kanskje blitt litt fornærmet og så glemt det. Tror du kan senke skuldrene og ikke plage deg selv mer med dette!

Skrevet

Dette gjør vel alle? Altså lufter litt grums og gruff til venninner? Det synes jeg bør være lov.. Alle trenger en ventil.

Anonymous poster hash: 78be0...445

Skrevet

Dette gjør vel alle? Altså lufter litt grums og gruff til venninner? Det synes jeg bør være lov.. Alle trenger en ventil.

Anonymous poster hash: 78be0...445

Også lurer kvinner på hvorfor menn ikke er mer åpne vil snakke om ting, og nei flest menn legger ikke ut i det vide og breie private problemer i forhold.?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...