AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #1 Skrevet 16. september 2014 Hei dere. Jeg jobber som vikar på et sykehjem, og har vært der ca i 1 år nå. Har et godt forhold til alle pasientene, og i går hadde ei dame fått brus av sønnen sin. Hun kan ikke reise på butikken å kjøpe det selv, derfor blir det sjeldent. Er det greit av meg å kjøpe til henne? eller er ikke det lov siden jeg jobber der? Tenkte jeg kunne stikke innom på en fridag med et par brus som hun har lyst på. Eller er ikke det greit? Anonymous poster hash: 580cb...2c7
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #2 Skrevet 16. september 2014 Haha, det lurer jeg og på!! Jobber på eldrehjem. Anonymous poster hash: a6f6e...a3d
Gjest LadyAntebellum Skrevet 16. september 2014 #3 Skrevet 16. september 2014 Hei dere. Jeg jobber som vikar på et sykehjem, og har vært der ca i 1 år nå. Har et godt forhold til alle pasientene, og i går hadde ei dame fått brus av sønnen sin. Hun kan ikke reise på butikken å kjøpe det selv, derfor blir det sjeldent. Er det greit av meg å kjøpe til henne? eller er ikke det lov siden jeg jobber der? Tenkte jeg kunne stikke innom på en fridag med et par brus som hun har lyst på. Eller er ikke det greit? Anonymous poster hash: 580cb...2c7 En koselig tanke, virkelig! Men snakk med lederen der du jobber.. Jeg jobber på sykehjem og dersom en av mine kollegaer plutselig kommer på spesiell visitt til en pasient så kan det oppleves litt rart for noen og gi den ene spesiell oppmerksomhet. Derfor ville jeg luftet tanken for leder. Evt kjøpe dette for pasienten med hennes penger og ta med brusen når du skal på jobb?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #4 Skrevet 16. september 2014 Et sykehjem er ikke et fengsel, det burde ikke være noe problem. Snakk med avd.leder. Hyggelig gjort. Anonymous poster hash: abf99...1a6 2
Djungelvrål Skrevet 16. september 2014 #5 Skrevet 16. september 2014 Jeg ville kjøpt brus til henne i arbeidstiden. 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #6 Skrevet 16. september 2014 Altså, vil man at en pasient skal få brus, bestiller man fra sentralkjøkkenet. Får en pasient brus, vil man skuffe alle de andre. En sykehjemsavdeling er et lite, sosialt og intimt miljø. De som bor der tilbringer all tid sammen. Hvis TS vil birda til sjalusi, begynner hun å særbehandle med å komme med brus til en spesiell pasient... Om jeg var avdelingsleder hadde jeg nedlagt veto, uten betenkningstid. Det TS kan gjøre er å bestille besøk av pasientvenner, som kommer til pasienter og la disse ha med brusen. Anonymous poster hash: f868d...e93 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #7 Skrevet 16. september 2014 Altså, vil man at en pasient skal få brus, bestiller man fra sentralkjøkkenet. Får en pasient brus, vil man skuffe alle de andre. En sykehjemsavdeling er et lite, sosialt og intimt miljø. De som bor der tilbringer all tid sammen. Hvis TS vil birda til sjalusi, begynner hun å særbehandle med å komme med brus til en spesiell pasient... Om jeg var avdelingsleder hadde jeg nedlagt veto, uten betenkningstid. Det TS kan gjøre er å bestille besøk av pasientvenner, som kommer til pasienter og la disse ha med brusen. Anonymous poster hash: f868d...e93 P.S. Om det ikke finnes pasientvenner som kan komme, kan man innlede et samarbeid med en skole i nærheten. En vinn-vinn situasjon, både for de eldre og de unge. Anbefales også å ta kontakt med de som leder konfirmantundervisningen der sykehjemmet ligger. Da kan konfirmanter komme på besøk, til hver enkelt og ha med brus. Anonymous poster hash: f868d...e93 1
Dricka Skrevet 16. september 2014 #8 Skrevet 16. september 2014 Jeg ville ha kjøpt brus til pasienten. Kanskje gått innom henne utenfor arbeidstid i vanlige klær. Kan jo ha de i veska og gi henne det.. Det er noe jeg ville gjort altså Men vet ikke hvordan reglene er 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #9 Skrevet 17. september 2014 Jeg ville ha kjøpt brus til pasienten. Kanskje gått innom henne utenfor arbeidstid i vanlige klær. Kan jo ha de i veska og gi henne det.. Det er noe jeg ville gjort altså Men vet ikke hvordan reglene er Man kan ikke gjøre sånt og tro at de andre pasientene ikke merker det. -Hvorfor får hun besøk og ikke jeg? Jeg vil gå så langt som til å si at sånt er stygt gjort mot den som ikke får besøk av de ansatte på fritiden deres. Anonymous poster hash: f868d...e93 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #10 Skrevet 17. september 2014 Det ville aldri slått meg at det ikke skulle være greit. Anonymous poster hash: 1271b...c32 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #11 Skrevet 17. september 2014 Man kan ikke gjøre sånt og tro at de andre pasientene ikke merker det. -Hvorfor får hun besøk og ikke jeg? Jeg vil gå så langt som til å si at sånt er stygt gjort mot den som ikke får besøk av de ansatte på fritiden deres. Anonymous poster hash: f868d...e93 Ærlig talt. Det er gamle mennesker det er snakk om! De bør ha vokst fra denne norsk skole-mentaliteten om at alle skal behandles helt likt og være like dårlige. Anonymous poster hash: c4de7...f2e 5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #12 Skrevet 17. september 2014 Jobber selv på sykehjem. Hva med å kjøpe med litt brus. Tilby alle pasientene feks ved ei kveldsvakt? Dermed kan pasienten som elsker brus få restene feks? Anonymous poster hash: c118d...242 1
Dricka Skrevet 17. september 2014 #13 Skrevet 17. september 2014 Man kan ikke gjøre sånt og tro at de andre pasientene ikke merker det. -Hvorfor får hun besøk og ikke jeg? Jeg vil gå så langt som til å si at sånt er stygt gjort mot den som ikke får besøk av de ansatte på fritiden deres.Anonymous poster hash: f868d...e93 Hvorfor skal de få besøk og ikke hun? Om de merker det så er vel det en sak mellom hun som gir brus og hun som får brusen. Folk skjønner at det er ikke alltid dårlig gjort selvom ikke alle får. En ting er om alle får og ikke en. Her er det omvendt
AndreasBR Skrevet 17. september 2014 #14 Skrevet 17. september 2014 Jobber selv på sykehjem. Hva med å kjøpe med litt brus. Tilby alle pasientene feks ved ei kveldsvakt? Dermed kan pasienten som elsker brus få restene feks? Anonymous poster hash: c118d...242 Jeg syntes dette hørtes ut som en god idè jeg.. Kjøp med litt brus, og ha det litt koselig en kveldsvakt
Hecubaa Skrevet 17. september 2014 #15 Skrevet 17. september 2014 .. Og forøvrig burde man fått så mye brus man bare ville når man har kommet så langt i livet. 4
AndreasBR Skrevet 17. september 2014 #16 Skrevet 17. september 2014 .. Og forøvrig burde man fått så mye brus man bare ville når man har kommet så langt i livet. Slush og shave-ice da?
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #17 Skrevet 17. september 2014 .. Og forøvrig burde man fått så mye brus man bare ville når man har kommet så langt i livet. I utgangspunktet ja. Men kommunene er dessverre strenge på økonomien visse plasser, brus blir dermed ikke noe de får hverdag. Er selvsagt ikke enig i dette, men slik er det noen steder. Anonymous poster hash: c118d...242
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå