Gå til innhold

Kan dette bli oppfattet som rasistisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke rasist, og jeg hater rasisme. Jeg var litt uheldig med formuleringen i en samtale på facebook med noen amerikanske venner. Han ene lurte på hva jeg syntes var fint med engelsk, så skrev jeg at jeg syns at det høres mildt og "rundt ut i kantene" i motsetning til mange andre språk. Så kommer problemet.

Eksemplene jeg gav på andre språk var: spansk, russisk og "en del asiatiske språk". Dette var jo kun min subjektive mening om "lyden på språket", og ikke ment som en fornærmelse mot noen. Etter at jeg skrev det siste innlegget så har ingen av de andre svart, og jeg sitter med en dårlig følelse. Er det rasistisk å si at du syns noen språk er finere enn andre? Jeg skrev at jeg likte engelsk og tysk spesielt. (Engelsk er fint og tysk er kult).

Hva tenker dere? Huff, jeg er så flau nå, og føler at jeg blir sett på som den rasisten (som jeg jo ikke er :-(

Anonymous poster hash: ac0aa...6ed
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har noen synspunkter? Kan det oppfattes rasistisk om man snakker nedsettende om enkelte språk(sier at man ikke liker dem)?

Skrevet

Jeg elsker språk og andre land, men er mange språk jeg syns rett og slett er stygge. Er jo ikke rasist av den grunn?

Skrevet

Jeg ser ikke noe rasistisk i det hvertfall. Men kan joviale svare for amerikanerne.

Anonymous poster hash: db6fa...44a

Skrevet

Dette er da ikke rasistisk å mene?

Anonymous poster hash: a2230...a0d
Skrevet

Det håper jeg da virkelig ikke. Jeg synes svensk er finere å høre på enn norsk. :ler2:

Skrevet

Jeg håper virkelig dette er satire...

Nei, det er det ikke. Men de jeg prata med er så sykt politisk korrekte at "alt" er liksom rasistisk. (Uten at det er det). Men det var jo greit med den reaksjonen, så får jeg litt perspektiv på det....

Skrevet

Vel, her i tråden er man rasistisk når man linker til kriminalitets eller overfallsvoldtekt-statistikken her til lands. Så JEG er rasist. Hvis man er rasist fordi man ikke liker et språk så er jeg definitivt rasist, jeg hater f.eks språket i Somalia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...