Gå til innhold

Redd for guttungen min

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg fant nettopp ut om forumet via en venninne, så tenkte jeg skulle poste en problemstilling jeg har hatt i et par uker nå.

Jeg er en alene mamma med en gutt (3) og jente (6). De siste ukene har jeg hatt mye problemer med å sove fordi jeg er så voldsomt bekymret for guttungen min. Det begynte på badet i midten av sommerferien, hvor han begynte å ta seg mye på tissen. Jeg tok naturligvis hendene hans bort og kjeftet litt på han, og han forsto at han ikke skulle gjøre det. Men senere på kvelden når jeg skulle legge han så gjorde han det igjen i senga.

Siden den tid har det fortsatt, og det blir bare verre og verre. Nå har jeg tatt han i å se på søsteren sin når hun kler på seg om morgenen og kveld. Håper dere forstår at jeg er forvirret og ikke minst bekymret. Han er for liten til å snakke med det om, men jeg håper bare ikke han ender opp med å bli en voldtektsmann når han blir eldre. Jeg vet hvordan menn er, og noen ikke kan kontrollere seg selv, men jeg prøver hva som helst for at dette ikke skal skje med sønnen min.

Er det andre som har vært borti samme problem, og har noen løsninger? Jo tidligere man begynner med terapi jo større sjanse er det for at han kan bli kurert, men jeg vet ikke hvem jeg skal snakke med.

Hilsen frustrert mamma.

Endret av StudentMoren
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kurert for hva??!

Anonymous poster hash: 2c50b...88a

• Liker 1
Skrevet

barn utforsker kroppen sin, helt naturlig og må ikke bli gjort om til noe tabu

Skrevet

Du kødder nå?! Har du så lite peiling på barn att du ikke vet att det er helt vanlig? Du gjør bare sånn att barnet skammer over egen kropp med å kjefte og nekta han det. Att han ser på søsteren er også HELT normalt. De et nysgjerrige i den alderen.

Anonymous poster hash: e1539...b54

• Liker 4
Skrevet

Det begynte på badet i midten av sommerferien, hvor han begynte å ta seg mye på tissen. Jeg tok naturligvis hendene hans bort og kjeftet litt på han, og han forsto at han ikke skulle gjøre det.

Herregud så hysterisk. La nå gutten utforske kroppen sin. Han er 3 år, for faen! Du kjefter ikke på en treåring for noe slikt. Det eneste du oppnår er å gjøre ham skamfull og ødelegge seksuallivet hans i fremtiden.

• Liker 5
Skrevet

Hei, jeg fant nettopp ut om forumet via en venninne, så tenkte jeg skulle poste en problemstilling jeg har hatt i et par uker nå.

Jeg er en alene mamma med en gutt (3) og jente (6). De siste ukene har jeg hatt mye problemer med å sove fordi jeg er så voldsomt bekymret for guttungen min. Det begynte på badet i midten av sommerferien, hvor han begynte å ta seg mye på tissen. Jeg tok naturligvis hendene hans bort og kjeftet litt på han, og han forsto at han ikke skulle gjøre det. Men senere på kvelden når jeg skulle legge han så gjorde han det igjen i senga.

Siden den tid har det fortsatt, og det blir bare verre og verre. Nå har jeg tatt han i å se på søsteren sin når hun kler på seg om morgenen og kveld. Håper dere forstår at jeg er forvirret og ikke minst bekymret. Han er for liten til å snakke med det om, men jeg håper bare ikke han ender opp med å bli en voldtektsmann når han blir eldre. Jeg vet hvordan menn er, og noen ikke kan kontrollere seg selv, men jeg prøver hva som helst for at dette ikke skal skje med sønnen min.

Er det andre som har vært borti samme problem, og har noen løsninger? Jo tidligere man begynner med terapi jo større sjanse er det for at han kan bli kurert, men jeg vet ikke hvem jeg skal snakke med.

Hilsen frustrert mamma.

Du må ALDRI finne på å kjefte på sønnen din fordi han tar seg på tissen. Dette er helt normalt! Og når du kjefter på han på den måten, kan han bli usikker i sin seksualitet senere. Dette burde da de fleste foreldre vite. Han blir jo ikke voldtekstmann fordi han tar seg på tissen når han er 3. Han har jo nettopp oppdaga at han har utover tiss og søstra har innover tiss. Vil råde deg å snakke med helsesøster om dette, for du trenger kunnskap!

Anonymous poster hash: 296b6...736

• Liker 2
Skrevet

Herregud så hysterisk. La nå gutten utforske kroppen sin. Han er 3 år, for faen! Du kjefter ikke på en treåring for noe slikt. Det eneste du oppnår er å gjøre ham skamfull og ødelegge seksuallivet hans i fremtiden.

Signerer denne!

Anonymous poster hash: 296b6...736

• Liker 1
Skrevet

DON`T FEED THE TROLL

Anonymous poster hash: 94b12...72d
  • Liker 6
Skrevet (endret)

Hahaha sorry at jeg ler. Men det er helt normalt. Slutt å kjeft på han du! Vanlig at barn koser med seg selv også vet du.

Endret av Baby_Blue
Skrevet

Jeg håper virkelig du er et troll...

Hvis ikke, utforsking er helt normalt, burde heller bekymret deg hvis han ikke viste interesse for tissen sin. :)

Skrevet

Dette er da helt normalt !

Dette må være en tulletråd..... Hvis ikke, synes jeg synd på den lille gutten din.

Skrevet

...og jeg som får dårlig samvittighet for å ta hendene til barna bort fra underlivet sitt når jeg vasker bæsjerumper på jobb i barnehagen...

Lær heller sønnen din om grenser. Og om hygiene, og helse. Han kan ta på tissen sin når han er alene, fortrinnsvis på rommet sitt eller på badet. Og at han må vaske hendene etterpå.

Kjefting kan fort føre til skam, og skam har aldri ført noe bra med seg.

Å bli redd for at 3-åringen skal bli voldtektsforbryter fordi han ser på søsteren sin blir for dumt. Han har nok bare oppdaget at hennes kropp ser annerledes ut enn sin egen. Hadde du hatt samme tankene om det var jenta di som var yngst, og så på broren sin?

• Liker 1
Skrevet

Det er så mye dårlig trolling om dagen.

Når man lager en trollehistorie bør den alltid inkludere flere voksne for de er troende til å gjøre mye rart. Lag litt mer spenning i trollehistorien

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kan anbefale å fortelle han at han havner i helvete dersom han ikke slutter og kristendommen er sann. Eller at du ikke orker å ha han i hus dersom han ikke slutter, og han havner på gaten. Si videre at tissen er en ekkel ting, med fult av bakterier og vond lukt. Så legger du han i senga med armene over dynen. Om han ikke gjør det og slutter å ta på tissen blir det ris å få. På blankaste ræva. Bruk bjørkris, det lager ikke merke.

Endret av EnFyr
  • Liker 3
Skrevet

Kan anbefale å fortelle han at han havner i helvete dersom han ikke slutter og kristendommen er sann. Eller at du ikke orker å ha han i hus dersom han ikke slutter, og han havner på gaten. Si videre at tissen er en ekkel ting, med fult av bakterier og vond lukt. Så legger du han i senga med armene over dynen. Om han ikke gjør det og slutter å ta på tissen blir det ris å få. På blankaste ræva. Bruk bjørkris, det lager ikke merke.

Helt enig, bortsett fra siste setning; bjørkeris lager skikkelig stygge, røde merker! Våte håndklær er tingen, da kan man bare denge løs! :jepp:

Anonymous poster hash: 106ee...549

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...