Gå til innhold

veldig lavt dagpengegrunnlag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

har jobbet et år fulltid, før det var jeg mottok jeg rehabiliteringspenger og mottok minstesats, nå blir jeg permittert og må søke dagpenger, noe jeg har forstått beregnes ut ifra snitt av de siste tre årene.

Siden jeg har jobbet et år med vanlig lønn og to år med veldig lav inntekt så vil dagpengegrunnlaget bli veldig lavt og umulig å leve av? :frown:

hvordan gjør dere andre i denne situasjonen det?

Anonymous poster hash: ea309...72b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo snittet av de tre siste årene så du har jo klart å leve av det tidligere

Anonymous poster hash: c21d9...40b

Skrevet

nei, det blir vel lavere enn det jeg fikk i rehabiliteringspenger? det var slik jeg forsto det på nav

Skrevet

Det er jo snittet av de tre siste årene så du har jo klart å leve av det tidligere

Anonymous poster hash: c21d9...40b

Det er 62,4% av snittet, så dersom det var trangt fra før kan det bli ganske håpløst for mange.

TS, du vil evt ha krav på supplerende sosialstønad dersom du kommer under de sosiale satsene.

Anonymous poster hash: 3e66a...444

Skrevet

Det er minstesats for dagpenger.

Anonymous poster hash: 71249...174

Skrevet

hva er minstesatsen?

Skrevet

huffameg, situasjonen føles håpløs.

Regner med at jeg ikke har krav på noen form for sosialstønad da jeg har penger på bsu og samboer

Skrevet

Det finnes ihvertfall en minstesats. Er du lavere enn den får du mer enn du skulle hatt. Det skal ikke være fett å leve på nav, da forsvinner motivasjonen til å gidde å gjøre noe for seg selv.

Du klarer deg fint med minstesats om du velger å leve sparsommelig slik som veldig mange andre.

(Trodde forresten man hadde rett til å bare få vurdert det ene året hvor du tjente mest dersom det er mest fordelaktig for deg, hørte dette fra en på nav en gang, sjekk det...)

Skrevet

(Trodde forresten man hadde rett til å bare få vurdert det ene året hvor du tjente mest dersom det er mest fordelaktig for deg, hørte dette fra en på nav en gang, sjekk det...)

hadde kontakt med NAV i dag og han sa gjennomsnittet av de tre siste årene, men han var som han sa ingen ekspert på dette

Skrevet

Det finnes ihvertfall en minstesats. Er du lavere enn den får du mer enn du skulle hatt. Det skal ikke være fett å leve på nav, da forsvinner motivasjonen til å gidde å gjøre noe for seg selv.

Du klarer deg fint med minstesats om du velger å leve sparsommelig slik som veldig mange andre.

Tull. Har man tjent mindre enn minimumsgrunnlaget, får man ikke dagpenger, og må på NAV Sosial.

Anonymous poster hash: 1c85d...6a5

Skrevet

men det er "meningen" at man skal kunne overleve på dagpenger eller?at de er over sosialsatsene? brukte en kalkulator på dinepenger.no, i følge den vil jeg få 6000 kr utbetalt i måneden... :sjokkert:

Skrevet

men det er "meningen" at man skal kunne overleve på dagpenger eller?at de er over sosialsatsene? brukte en kalkulator på dinepenger.no, i følge den vil jeg få 6000 kr utbetalt i måneden... :sjokkert:

5600 får man i mnd på sosialen.

Anonymous poster hash: 48edd...7db

Skrevet

Det er siste året man tar utgangspunkt i. Og det er ikke minste sats på dp. Hilsen Nav ansatt.

Anonymous poster hash: 373fc...f05
Skrevet

Det er siste året man tar utgangspunkt i. Og det er ikke minste sats på dp. Hilsen Nav ansatt.

Anonymous poster hash: 373fc...f05

Siste likningsåret, eller snittet av de tre siste likningsårene, alt etter hva som gir best resultat.

Anonymous poster hash: 1c85d...6a5

• Liker 2
Skrevet

Hei TS! Jeg er i samme situasjon som deg! Man føler seg ganske rævkjørt og uheldig eller hva..? Jeg jobber noen prosent nå, og det hjelper på. Men kan ikke se at dette skal gå i lengden. Ser for meg to alternativer: flytte ut av storbyen og/eller selge leiligheten, og leie (en billig) i steden for.

Om jeg da ikke blir frisk i tide, så vil alt ordne seg. :vetikke: Ikke noen god situasjon uansett.

Anonymous poster hash: 12bbb...616
Skrevet

5600 får man i mnd på sosialen.

Anonymous poster hash: 48edd...7db

ja, men er ikke det 5600 kr å leve for etter at utgifter er betalt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...