Gå til innhold

om lønn og skattetrekk

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop
Skrevet

Hei. Skal søke om startlån fra kommunen og de vil jeg skal fylle ut hvor mye skatt jeg trekkes for i mnd. Ikke i prosent men i kr. Men hvordan finner jeg det ut når jeg ikke finner det på lønnsslippen. Står det under forskuddstrekk tabell? Og hvorfor står det ulik sum der hver mnd?

Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

Hei. Skal søke om startlån fra kommunen og de vil jeg skal fylle ut hvor mye skatt jeg trekkes for i mnd. Ikke i prosent men i kr. Men hvordan finner jeg det ut når jeg ikke finner det på lønnsslippen. Står det under forskuddstrekk tabell? Og hvorfor står det ulik sum der hver mnd?

Er det ingen som vet?

Skrevet

Det står selvfølgelig på lønnslippen.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Forskuddstrekk tabell er det du trekkes i skatt, ja. I alle fall når du har tabellkort.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Forskuddstrekk tabell er det du trekkes i skatt, ja. I alle fall når du har tabellkort.

hmm hva skal jeg da fylle ut på søknaden når det er ulikt hver mnd?
Gjest Margit Spat
Skrevet

Hvis det ikke er noen veiledning om utfylling av skjemaet, spør kommunen/bydelen din.

Gjest Blondie65
Skrevet

Fyll ut gjennomsnittet.

Dersom du har månedslønn skal ikke skattetrekket ditt variere slik.

Uansett står det vel et hittil beløp - del det på antall måneder som er gått så har du gjennomsnittet.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Fyll ut gjennomsnittet.

Dersom du har månedslønn skal ikke skattetrekket ditt variere slik.

Uansett står det vel et hittil beløp - del det på antall måneder som er gått så har du gjennomsnittet.

ok takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...