Gå til innhold

Har dere arvet noe fra foreldrene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da mener jeg formue, hus osv.

Anonymous poster hash: c2356...f6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men får vel noe senere når dem blir eldre. men ikke noe jeg tenker på :)

Anonymous poster hash: 26480...ba6
Skrevet

1/3 dels hus (vi er tre søsken som delte)

Skrevet

Fikk 100 000 som forskudd på arv, øremerket bolig, da min mor arvet sin far. Hun og faren min har alt de trenger, så de valgte å gi starthjelp til alle barna i stedet.

Anonymous poster hash: 2cf27...956

Skrevet

Jepp. Utseende. :vin:

• Liker 4
Skrevet

Nei, ikke kommer jeg til å gjøre det heller. Ingen av dem eier en tøddel.

Eller.. Pappa eier hus, men det tror jeg ikke blir nedbetalt før han dør.

Anonymous poster hash: 198c5...54d
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er enebarn og kommer til å arve en hel masse. To hus og to hytter, samt noen millioner på bok (og der kommer de til å forbli og).

Anonymous poster hash: 14f42...af8
Skrevet

Nei, har ikke arvet noe. Og de var 18 år da jeg ble født, så det er nok 40 år til jeg arvernoe (hvis de lever så lenge som man pleier i min familie). Når tiden for arv en gang kommer er det uansett ikke noe å hente. Men - alle barnebarna har fått 15 000 hver i forskudd på arv fra besteforeldrene våre.

Anonymous poster hash: 8a390...9e2

Skrevet

Tror jeg og de to søsknene mine kommer til å arve hytta. Jeg regner med det.

Foreldra mine er ikke rike, så det blir nok ikke store formuen der!

Skrevet

Nei, og vil ikke ha noe heller. Arven er en eneste stor jobb siden det involverer en familiegård. Vurderer å si fra meg all arv for å slippe forholde meg til det.

Anonymous poster hash: a97d2...5b7

Skrevet

Nei ikke enda heldigvis. Men det blir nok litt en gang i fremtiden

Skrevet

Ja, en av foreldrene mine døde for litt siden. Boet er uskiftet, men jeg og søskene mine fikk alt fra livsforsikringen som et bidrag til studier og bolig så er masse igjen, men satser på at jeg ikke arver noe mer på mange tiår.

Skrevet

Nei, de er ikke døde ennå. Men de har gitt oss gaver/forskudd arv, avhengig av hva du kaller det. De sitter ganske godt i det, og ønsker å dele med sine barn. Så fikk en hytte samt en god sum til husbygging og tomt De ville aldri overført noe direkte til forbruk, eller dersom vi ikke hadde en fornuftig økonomistyring. Har derimot arvet direkte fra besteforeldre etter at foreldre sa fra seg arv.

Skrevet

Ja, jeg og mine søsken har arvet ca 2.500.000 + diverse hver da mor og far døde - så har jeg arvet en del fra besteforeldrene mine da de døde.

Anonymous poster hash: bc5dc...a8d
Skrevet

Arvet naturligvis det de hadde da de døde, sammen med mine søsken. En bil, noen 90-talls møbler og en bankkonto.

Anonymous poster hash: d7afe...9a9
Skrevet

merkelig intr du har. For en stund siden syns jeg å huske å lese her inne at gjsnittalder var 24? Hvem går å tenker på arv? Nei, og håper det blir lenge til også.

Anonymous poster hash: 8eebc...61f
Skrevet

Nei, det blir nok mange år til i så fall.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Nei, de lever fortsatt. Vil gjerne at de lever lengst mulig, så er ikke interessert i arv. De bor i utlandet og vi er mange søsken. Når leilighetens verdi blir fordelt, så blir det vel 75 000 kr på hver av oss.

Skrevet

Morsarven ble på 90 000 delt på 3 søsken, huset var belånt, og liten verdi i salgssum da huset var langt utpå landet.

Anonymous poster hash: ecf6c...426
Skrevet

Har fått noen hundre tusen i forskudd på arv til bolig ja, resten kommer senere ( heldigvis)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...