Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er så utrolig sliten for tida. Er konstant trøtt. og bare det å dra på butikken er et ork.

Pleier ikke ha det sånn, trener og er mye i aktivitet til vanlig, men nå er det helt stopp.

Kjenner det i hele kroppen at jeg ikke orker mer. Ønsker bare å sove og sove. :roll:

Har i tillegg til dette slitt med tungsinn / negative tanker i det siste.

Prøver hos legen viste at alt var som det skulle med meg, så jeg mangler ingenting.

Noen som har noen råd eller tips til meg? Orker ikke gå sånn her lenger. Vil ha tilbake meg!

Klem fra TrøtteSol

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du gravid? Og i såfall hvor langt på vei? Jeg har også vært veldig trøtt i de 3 første månedene, men så går det over etterhvert.

Hvis du ikke er gravid og legen ikke finner ut av det - gå til en annen lege eller en spesialist for å få et annet synspunkt på det.

Lykke til!

Gjest Lilleulv
Skrevet
Er så utrolig sliten for tida. Er konstant trøtt. og bare det å dra på butikken er et ork.  

Pleier ikke ha det sånn, trener og er mye i aktivitet til vanlig, men nå er det helt stopp.

Kjenner det i hele kroppen at jeg ikke orker mer. Ønsker bare å sove og sove.  :roll:  

Har i tillegg til dette slitt med tungsinn / negative tanker i det siste.  

Prøver hos legen viste at alt var som det skulle med meg, så jeg mangler ingenting.  

Noen som har noen råd eller tips til meg? Orker ikke gå sånn her lenger. Vil ha tilbake meg!  

Klem fra TrøtteSol

off, den følelsen der er ikke noe god. Jeg har trøtthetssyndrom, jeg... Det ligner på den følelsen du beskriver, men det var jo være masse annet som feiler deg. Kan det være du er utbrent? Prøv å hvil litt mer, kjøp rosenrot på helsekosten, plei deg selv og slapp av + gjør morsomme ting.

Sånne ting som dette har leger problemer med å finne ut av, men det kan være mange grunner til at man blir sykelig sliten...

Gjest Poirot
Skrevet

jekket legen b-12verdiene? Ikke alle leger gjør dette på unge kvinner, men mangel gir slike symptomer du har.

Gjest gjesta
Skrevet

Og sjekket legen om stoffskiftet ditt er ok?

Noen av symptomene er tretthet/slitenhet og depresjon.

Skrevet

Hmm, er faktisk ikke sikker på hva de sjekket jeg :roll:

Legen ringte meg og sa bare at prøvene de tok var helt fine :evil:

Kanskje jeg bør ta en telefon dit på mandag for å få ny time.

Tusen takk for svar alle sammen, godt med råd.

Skal høre med legen om trøtthetssyndrom og få sjekket stoffskiftet også. Hehe, legen min skal virkelig få jobbe litt :)

Rosenrot var et godt tips, tar meg en tur på helsekost i dag.

Klem fra akkurat våknet likevel trøtt lillesol :-?

Gjest Virvel
Skrevet

Jeg vet ikke om du vet hva de forskjellige verdiene dine pleier å ligge på, men det er ganske lurt å skaffe seg litt oversikt over sånt. For eksempel pleier moren min å ha veldig høy Hb, over 15, som er helt i øvre del av referanseområdet for kvinner. Hvis hun faller ned på 12 er hun blodfattig, men siden 12 også ligger innenfor referanseområdet reagerer ikke legen på det med mindre hun sier fra selv. Derfor; be alltid om å få verdiene, selv om de sier "alt er normalt". :wink:

Gjest StoreSky
Skrevet

Sjekk hormonene dine! Jeg var trøtt, gikk opp ivekt, ømme bryster... Haha.. "falsk" gravid! Kroppen produserte hormoner som om jeg var gravid. (Kommer av en ufarlig svulst på hypofysen i hjernen.. den forsvant av seg selv, sammen med 7 kg!!)

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Fikk du sjekket jernlagre og blodprosent? Tror ikke jernlagre er noe de sjekker uten videre, og lave jernverdier fører bla til tretthet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...