AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #1 Skrevet 16. september 2014 Saken er at jeg gikk opp fra 56 kg til 64 på en kort tid. Jeg har fått meg kjæreste og koser meg litt for mye. Uansett så er vekta mi KRISE. Jeg er lav, så jeg er nødt til å være tynn for å se bra ut. Nå ser jeg ut som en stygg vandrende fettklump. Målet er å bli 53 kg, for jeg var egentlig ikke helt fornøyd med 56 kg i utgangspunktet, så jeg må bli slankere enn det jeg var. Min diett: Frokost: Egg, enten kokt eller stekt med eller uten knekkebrød og et glass vann/juice ( drikker det sjeldent til frokost), eller kalorifattig melk. Lunsj: Banan, et par stykker mandler Middag: Kjøtt/fisk med masse salat, bønner eller en liten potet. Da slutter matinntaket etter kl 18, bortsett fra å spise et eple om jeg blir veldig sulten. Jeg trener i tillegg. Er dietten min bra? trives sånn egentlig, og er ikke sulten om dagen. Men jeg virkelig haaaater kroppen min. Den ser ut som en klump bestående av fett, uten noen former. Anonymous poster hash: af480...cf9 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #2 Skrevet 16. september 2014 Synes forøvrig at Nettenestea og fotballfrue har shmashing kropper!! Anonymous poster hash: af480...cf9
Gjest Vevila Skrevet 16. september 2014 #3 Skrevet 16. september 2014 Det høres litt for lite ut etter min mening. Prøv å regne litt på kalorier slik at du får i deg nok energi, samtidig som du så klart prøver å få i deg så sunn mat som mulig.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #4 Skrevet 16. september 2014 Du spiser alt for lite mat, så det kan lett ende med at du overspiser. Da vil du ikke gå ned i vekt.. man bør ikke ligge mer en ca. 500 kcal i underskudd når man slanker seg. Du bør regne ut ditt dagsbehov, og så trekke fra 500 kcal, og fortsette med treningen. Og dette mener jeg ikke slemt. Jeg har spiseforstyrrelser, og jeg lover deg at du ikke vil ende der. Anonymous poster hash: 48046...eae 2
Gjest Runforit Skrevet 16. september 2014 #5 Skrevet 16. september 2014 Høres lite ut, men ikke lett å vite uten at du oppgir mengde kcal. I tilleg krever kroppen mer energi de dagene du trener. Spise du for lite i tillegg til trening så tærer du ned musklene som senker forbrenningen og du vil også se dvaskere ut. Det beste er et lite moderat underskudd så kroppen tærer på fettet og beholder muskelmassen slik at du blir fit og stram, ikke mager og dvask. 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #6 Skrevet 16. september 2014 Saken er at jeg gikk opp fra 56 kg til 64 på en kort tid. Jeg har fått meg kjæreste og koser meg litt for mye. Uansett så er vekta mi KRISE. Jeg er lav, så jeg er nødt til å være tynn for å se bra ut. Nå ser jeg ut som en stygg vandrende fettklump. Målet er å bli 53 kg, for jeg var egentlig ikke helt fornøyd med 56 kg i utgangspunktet, så jeg må bli slankere enn det jeg var. Min diett: Frokost: Egg, enten kokt eller stekt med eller uten knekkebrød og et glass vann/juice ( drikker det sjeldent til frokost), eller kalorifattig melk. Lunsj: Banan, et par stykker mandler Middag: Kjøtt/fisk med masse salat, bønner eller en liten potet. Da slutter matinntaket etter kl 18, bortsett fra å spise et eple om jeg blir veldig sulten. Jeg trener i tillegg. Er dietten min bra? trives sånn egentlig, og er ikke sulten om dagen. Men jeg virkelig haaaater kroppen min. Den ser ut som en klump bestående av fett, uten noen former. Anonymous poster hash: af480...cf9 En feil så altfor mange gjør er å TIPPE seg til hva som er rett matmengde og da går det selvfølgelig ikkje bra.. Jupp, du blir slank ved å ikkje ete nok, men det er verken sunt eller smart langsiktig. Kiloene du tar av deg vil komme fort tilbake om ting går for fort.. Så, det første du bør gjøre er å skaffe deg ett verktøy til å finne ut hvor mye som er i hva mat. Da har du f.eks disse : Diett.no eller f.eks Lifesum .. Der kan du ligge inn matvarene du eter og voila, du ser nøyaktig hva du trykker i det, smart ikkje sant :D Så bør du forsøke å finne ut hvor mye du bruker i løpet av en dag, og her er det litt vanskeligere dessverre, men det finnes verktøy her også for å finne det sånn noelunde.. Her her f.eks ett verktøy : http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/beregning-av-kaloribehov-37101.html Eg går ut ifra at du er en kvinne, men du sier ingenting om hvor høy du er eller hva slags jobb du har, og heller ingenting om hvilken type trening du holder på med.. Slik du eter no er det for lite og du risikerer at kroppen går i sparemodus pga lite inntak, og når kroppen ikkje er bra så går det som regel ikkje bra heller.. Så sett deg ned og finn ut hva du trenger i løpet av en dag, begynn med å fjern 500 kalorier dagen, du vil da gå ned ca 0.5 kg i uken. Om du vil gå enda mer ned så fjern 1000. Men igjen, dette kommer helt an på hva du trener.. Trener du styrke kan du ikkje gå så altfor langt ned uten at det svekker musklene dine. Anonymous poster hash: 070d8...8c9 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #7 Skrevet 16. september 2014 Fellen mange går i er å spise for lite. Så blir man slappere, og beveger seg mindre (selv om dette ikke er med vilje). Syns forsåvidt ikke at 64 kg er mye..Anonymous poster hash: 02eec...01b
Mersh23 Skrevet 16. september 2014 #8 Skrevet 16. september 2014 Jeg gikk ned i vekt ved å blant annet bytte eple og banan til gulrøtter 100 g inneholder rundt 50 kcal og man blir såå mett (spesielt av mini/oppskjærte). Det hjalp også å kutte ned inntaket av nøtter og heller spise tomater til lunsj. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #9 Skrevet 17. september 2014 Jeg gikk ned i vekt ved å blant annet bytte eple og banan til gulrøtter 100 g inneholder rundt 50 kcal og man blir såå mett (spesielt av mini/oppskjærte). Det hjalp også å kutte ned inntaket av nøtter og heller spise tomater til lunsj. Lykke til! Og bytte ut brød med oksygen også da?Anonymous poster hash: 02eec...01b 2
Mersh23 Skrevet 17. september 2014 #10 Skrevet 17. september 2014 Og bytte ut brød med oksygen også da?Anonymous poster hash: 02eec...01b Hva er galt med gulrot og tomat? 3
Gjest bustyvel Skrevet 17. september 2014 #11 Skrevet 17. september 2014 Hva med å intensivere treningen, stramme opp med styrketrening og øke matmengden? Jeg synes du spiser altfor lite...
Gjest Runforit Skrevet 17. september 2014 #12 Skrevet 17. september 2014 Hva er galt med gulrot og tomat? Er ingen næring, kun vomfyll. 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #13 Skrevet 17. september 2014 Er ingen næring, kun vomfyll. Jasså du. Så en salat gir INGEN næring? Anonymous poster hash: d3304...c96 6
Mersh23 Skrevet 17. september 2014 #14 Skrevet 17. september 2014 Er ingen næring, kun vomfyll. Bananer gir sukker-kick, i motsetning til gulrøtter... 1
Pringle Skrevet 17. september 2014 #15 Skrevet 17. september 2014 Spis litt av hvert, både bananer og epler og gulrøtter og tomater og nøtter. Alt bidrar med noe.
Gjest Runforit Skrevet 17. september 2014 #16 Skrevet 17. september 2014 Bananer gir sukker-kick, i motsetning til gulrøtter... Ikke noe problem å ha det i tillegg til annen mat, men fikk inntrykk av at du erstatter måltider med kun gulrøtter og tomat og det et ikke nok mat med mindre du er en kanin. 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #17 Skrevet 17. september 2014 Er ingen næring, kun vomfyll. Tror kanskje du bruker et ord som kan misforstås her. Vomfyll bruker man som regel om tomme kalorier uten næringsverdi. Både banan, gulrøtter og tomat regnes som sunne verdifulle matvarer, som man absolutt ikke skal droppe, og i tillegg til viktig næring, gir det lite kalorier. Men det var kanskje det du mente? At det fyller opp uten særlig mye kalorier. Anonymous poster hash: 2e577...943 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #18 Skrevet 19. september 2014 TS her. takk for råd. I tillegg til at jeg ikke har det bra med meg selv pga kroppen, så er det mange i familien min som tar seg friheten til å kalle meg feit/overvektig da hele familien er tynne. Altså jeg er ikke tynn, 64 kg og 159 cm er jo selvsagt mye. Men at de kaller meg feit hver gang jeg ser tryne deres , ja da får jeg nok. Håper ikke jeg får anoreksia eller noe snart fordi jeg spiser så lite her om dagen og blir mett ganske fort. Anonymous poster hash: af480...cf9
AnonymBruker Skrevet 19. september 2014 #19 Skrevet 19. september 2014 TS her. takk for råd. I tillegg til at jeg ikke har det bra med meg selv pga kroppen, så er det mange i familien min som tar seg friheten til å kalle meg feit/overvektig da hele familien er tynne. Altså jeg er ikke tynn, 64 kg og 159 cm er jo selvsagt mye. Men at de kaller meg feit hver gang jeg ser tryne deres , ja da får jeg nok. Håper ikke jeg får anoreksia eller noe snart fordi jeg spiser så lite her om dagen og blir mett ganske fort. Anonymous poster hash: af480...cf9 At familien din gjør dette, har ingenting med din vekt å gjøre. Det har derimot alt å gjøre med at de er en haug ubetenksomme og potensielt skadelige mennesker. Jeg håper for din del at du klarer å heve deg over disse kommentarene, og de fortjener å få klar beskjed om å holde kjeft, da de er helt på vidda. Når det er gått så langt at du har fått et dårlig forhold til egen kropp og frykter spiseforstyrrelser, mye på grunn av disse giftige kommentarene, så er det kanskje best å holde avstand og jobbe med tankene dine, heller enn å bli påført skam over egen kropp? Har du sagt til familien din at kommentarene er plagsomme? De burde skjønt det selv, men det er det dessverre ikke alle som gjør. Anonymous poster hash: fc755...db3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå