AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #1 Skrevet 16. september 2014 Det er én ting som virkelig irriterer meg med samboer.Jeg har ingenting imot at han skal møte kompiser og henge med de,men det som virkelig plager meg er at HVER gang han skal møte de så må det være pilsing med i bildet.Hvorfor er det slikt?Anonymous poster hash: 0f074...9f9
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #2 Skrevet 16. september 2014 Hvorfor plager det deg? Anonymous poster hash: 2c002...5a2 14
Jade Skrevet 16. september 2014 #3 Skrevet 16. september 2014 Hvorfor plager det deg? Er det annenhver dag, drikker han seg så dritings at han ikke kommer seg på jobb? Har dere dårlig økonomi? Er han alkoholiker? Er det lukten du ikke klarer? Blir han ubehagelig når han drikker? Eller må du kjøre land og strand for å hente han? 9
Erazor Skrevet 16. september 2014 #4 Skrevet 16. september 2014 Mange liker å ta en øl i godt selskap, akkurat som andre liker å ta et glass vin i godt selskap. Med mindre drikkingen skaper konkrete problemer for dere, ser jeg ikke noe galt i det. 4
Fuglen Skrevet 16. september 2014 #5 Skrevet 16. september 2014 Ja, du må nesten si hvorfor det plager deg 3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #6 Skrevet 16. september 2014 Hvorfor plager det deg? Er det annenhver dag, drikker han seg så dritings at han ikke kommer seg på jobb? Har dere dårlig økonomi? Er han alkoholiker? Er det lukten du ikke klarer? Blir han ubehagelig når han drikker? Eller må du kjøre land og strand for å hente han? Det er vel mest fordi han rett og slett blir motbydelig i fylla.Kan også legge til at en av bestekompisene hans er en person som ikke liker meg,og ikke ønsker å ha kontakt med meg fordi han mener jeg "begrenser" samboeren innenfor det å være sosial.Hver gang de to er ute,så drikker han seg såpass full at han havner i slåsskamper.Var ved et tilfelle jeg møtte samboer ute på byen,og jeg ble flau.Han greide ikke å stå oppreist engang og kompisen satt ved siden av og ga han mer drikke.Når jeg sa at det var på tide å komme seg hjem,da fikk jeg kjeft,både av han og kompisen.For jeg skulle ikke få lov til å bestemme over han..Jeg har prøvd å slappe av når jeg har visst at samboer skal møte han,og gitt det mange sjanser,men det slår aldri feil.Samboer kommer hjem sørpa full,sier så mye stygt til meg og får et sinnsykt temperament.Anonymous poster hash: 0f074...9f9
Erazor Skrevet 16. september 2014 #7 Skrevet 16. september 2014 Problemet til kjæresten din er ikke at han må drikke pils når han er med venner, problemet hans er at han ikke kan begrense seg og blir full og aggressiv når han drikker. Her handler det med andre ord mer om drikkekulturen hans enn om det at han faktisk tar en øl. Utfordringen er at det ikke er enkelt å forandre på dette med mindre han ønsker det selv. Det fremstår ikke som om det er noe han ønsker, så da blir nok løsningen at du velger om du kan leve med dette eller ikke. 10
Gjest KateW Skrevet 16. september 2014 #8 Skrevet 16. september 2014 (endret) Problemet til kjæresten din er ikke at han må drikke pils når han er med venner, problemet hans er at han ikke kan begrense seg og blir full og aggressiv når han drikker. Her handler det med andre ord mer om drikkekulturen hans enn om det at han faktisk tar en øl. Utfordringen er at det ikke er enkelt å forandre på dette med mindre han ønsker det selv. Det fremstår ikke som om det er noe han ønsker, så da blir nok løsningen at du velger om du kan leve med dette eller ikke. Du altså! Endret 16. september 2014 av KateW 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #9 Skrevet 16. september 2014 Problemet til kjæresten din er ikke at han må drikke pils når han er med venner, problemet hans er at han ikke kan begrense seg og blir full og aggressiv når han drikker. Her handler det med andre ord mer om drikkekulturen hans enn om det at han faktisk tar en øl. Utfordringen er at det ikke er enkelt å forandre på dette med mindre han ønsker det selv. Det fremstår ikke som om det er noe han ønsker, så da blir nok løsningen at du velger om du kan leve med dette eller ikke. Jeg er helt enig,og har selv tatt det opp med han.Men,han ser ikke problemet,for han tror ikke det er så ille som jeg vil ha det til dessverre..Anonymous poster hash: 0f074...9f9
Erazor Skrevet 16. september 2014 #10 Skrevet 16. september 2014 Jeg er helt enig,og har selv tatt det opp med han.Men,han ser ikke problemet,for han tror ikke det er så ille som jeg vil ha det til dessverre..Anonymous poster hash: 0f074...9f9 Jeg tror nok ikke det finnes en enkel måte å få ham til å innse at det er et problem når han ikke er åpen for å høre på det øret. Nå vet jeg ikke hvordan du har lagt det frem for ham, men det er viktig at du gjør det når han er edru og at du legger det frem på en så nøytral måte som mulig, uten å virke anklagende - da går han gjerne i forsvarsposisjon. Trekk gjerne frem konkrete eksempler på ting han har sagt til deg, og på hvordan temperamentet hans forandres. Men som sagt - om han ikke ønsker å forandre seg, så er det ikke mye du kan gjøre uten å sette hardt mot hardt og si at det enten er deg eller fylla. Dessverre. Du altså! Umm, takk? 2
Jade Skrevet 16. september 2014 #11 Skrevet 16. september 2014 Husk at du velger selv hvem du er sammen med. Hvis du mener selv at du fortjener en fyr som oppfører seg normalt og behandler deg fint selv når han er full, så er det bare å dumpe dusten 2
Gjest KateW Skrevet 16. september 2014 #12 Skrevet 16. september 2014 Jeg tror nok ikke det finnes en enkel måte å få ham til å innse at det er et problem når han ikke er åpen for å høre på det øret. Nå vet jeg ikke hvordan du har lagt det frem for ham, men det er viktig at du gjør det når han er edru og at du legger det frem på en så nøytral måte som mulig, uten å virke anklagende - da går han gjerne i forsvarsposisjon. Trekk gjerne frem konkrete eksempler på ting han har sagt til deg, og på hvordan temperamentet hans forandres. Men som sagt - om han ikke ønsker å forandre seg, så er det ikke mye du kan gjøre uten å sette hardt mot hardt og si at det enten er deg eller fylla. Dessverre. Umm, takk? Klokt svar, enkelt og greit. Har notert meg rådene dine i ymse tråder. Var inne for å skrive et lengre svar, men det trengte jeg ikke. Du sa det. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #13 Skrevet 16. september 2014 Det er vel mest fordi han rett og slett blir motbydelig i fylla.Kan også legge til at en av bestekompisene hans er en person som ikke liker meg,og ikke ønsker å ha kontakt med meg fordi han mener jeg "begrenser" samboeren innenfor det å være sosial.Hver gang de to er ute,så drikker han seg såpass full at han havner i slåsskamper.Var ved et tilfelle jeg møtte samboer ute på byen,og jeg ble flau.Han greide ikke å stå oppreist engang og kompisen satt ved siden av og ga han mer drikke.Når jeg sa at det var på tide å komme seg hjem,da fikk jeg kjeft,både av han og kompisen.For jeg skulle ikke få lov til å bestemme over han..Jeg har prøvd å slappe av når jeg har visst at samboer skal møte han,og gitt det mange sjanser,men det slår aldri feil.Samboer kommer hjem sørpa full,sier så mye stygt til meg og får et sinnsykt temperament.Anonymous poster hash: 0f074...9f9 Jeg mener at mennesker som er motbydelig i fylla er motbydelig mennesker. Fylla får det bare frem i dem. Lykke til med det forholdet. Anonymous poster hash: 129a9...a62 1
Vinni Skrevet 16. september 2014 #15 Skrevet 16. september 2014 Husk at du velger selv hvem du er sammen med. Hvis du mener selv at du fortjener en fyr som oppfører seg normalt og behandler deg fint selv når han er full, så er det bare å dumpe dusten OT: Kjæresten min liker å ta et øl eller to med kompiser, av og til røyker de, men det plager meg ikke siden han alltid er snill... Det verste som har noensinne skjedd er at han kastet opp liksom, men det er ikke så farlig det. Hadde han vært aggressiv eller noe, så ville det være a "deal breaker".
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #16 Skrevet 16. september 2014 ØL = godt + god stemning Selvfølgelig er øl godt,men når man hver eneste gang man skal møte kompiser trenger å ta en pils eller to så føler jeg at noe ikke stemmer helt.Hadde det vært innimellom så er det ok,men det virker som at de ikke greier å finne på noe annet utenom,noe jeg synes er veldig rart.Jeg er glad i vin,tar meg et glass vin til tider i godt selskap,men er ikke avhengig av å gjøre det HVER gang jeg er med vennegjengen.Men,er sikkert bare jeg som er rar på den typiske drikkekulturen..Anonymous poster hash: 0f074...9f9
Gjest Jon blund Skrevet 16. september 2014 #17 Skrevet 16. september 2014 Det er én ting som virkelig irriterer meg med samboer.Jeg har ingenting imot at han skal møte kompiser og henge med de,men det som virkelig plager meg er at HVER gang han skal møte de så må det være pilsing med i bildet.Hvorfor er det slikt?Anonymous poster hash: 0f074...9f9 Hadde en x som var samme. Kontroll freak. Ja hvorfor ikke, hun kom opp med alle slags andre unnskyldning for at jeg ikke kunne ta meg en øl at hun måtte stole på meg osv men egentlig så var det usikkerheten hennes og kontroll freak spillet som var i gang.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #18 Skrevet 16. september 2014 Tror det er magefølelsen din som prøver å si deg noe, og at det ikke handler om drikkingen i seg selv. Kjenner også til det der med en bestekompis som har dårlig innflytelse. Men det er jo han som velger kompisene sine... Hvorfor vil han være bestevenn med en som prøver å dra ha bort fra dama si og bare skal drikke hele tiden, liksom... Jeg har hatt to sånne kjærester, og det har ikke funket med noen av dem. Jeg orker ikke det trekantdramaet. Jeg vil være god venn med kjærestens bestekompis, og vite at han vil forholdet vårt det beste. Det er viktig når det går i motbakke. Anonymous poster hash: 08e33...f41
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #19 Skrevet 16. september 2014 Hva er å "må pils"? Akk og ve...Anonymous poster hash: 26d4c...ba0 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #20 Skrevet 16. september 2014 Hva er å "må pils"? Akk og ve...Anonymous poster hash: 26d4c...ba0 Autocorrect.Anonymous poster hash: 0f074...9f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå