Gå til innhold

Knekt nese i sport

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er ei jente som vurderer å begynne på mma, men er livredd for nesa.. Ikke det å knekke den, men hvordan den blir å se ut til slutt?! Og så er det enda en faktor som spiller inn, å det er at jeg har 4 operasjoner i nesen bak meg, kosmetisk kirurgi pga skjevheter. Siste operasjon var pga feil gjort av den forrige kirurgen som hadde skjært i nesa mi 3 ganger på under 2 år. Kommer nesa mi til å tåle en eventuell operasjon til hvis den skulle knekke? Hvis den knekker, retter de da opp den med en gang hvis man drar til sykehus umiddelbart etter skaden er skjedd? Jeg har egentlig en litt stor nese fra før, den er relativt rett å fin, men litt stor. Jeg er livredd for å få den typiske "araberknekken" midt oppå nesa:-p men ønsker samtidig så veldig å drive med kampsport.. Noen som har noen innspill å komme med?

Anonymous poster hash: ff3a2...646

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at hvis du er svært redd for nesen, så kan du slite med å drive konkurransekampsport ettersom du hele tiden vil ha frykten for å få deg en på trynet så nesen ryker. Det er også fare for at du vil utvikle uvaner for å beskytte nesen som videre kan gjøre deg åpen for andre angrep.

For øvrig går det vanligvis fint å sette nesen på plass igjen etter brudd, med mindre bruddet er svært komplisert.

Skrevet

Går fint an å drive med MMA uten å knekke nesen. En må jo ikke delta i full-kontakt konkurranser.

På samme måte som en fint kan drive med vektløfting uten å konkurrere.

Hvorvidt nesen din tåler flere operasjoner kan jeg ikke si noe om. Det høres uansett rart ut at den ikke skal gjøre det. Du er vel ikke 70 år+ ?

Skrevet

De fleste nestebeinsbrudd blir bare dratt på plass med tang. Så det skal være et komplisert brudd for at du skal trenge operasjon.

Om nesen din evnt vil tåle en operasjon til, må du nesten snakke med en lege om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...