AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #1 Skrevet 16. september 2014 Dama flytta inn etter noen måneders forhold og alt var bare herlig i begynnelsen. Nå i det siste har hun blitt lat på å følge opp og passe på de to kattene som hun eier, det ender med at jeg er nødt til å skifte sand, ta ut driten deres, vaske gulvet om de pisser utenfor osv. Avtalen var at hennes dyr er hennes ansvar, og at vi bytter på å ta hand om dem. I starten så tok vi begge et tak og det gikk greit, nå er det bare jeg som vasker og gjør rent etter dem. Det har ført til diskusjoner og et par krangler. Det hjelper ikke å minne henne på det, hun har enten ikke tid, vil slappe av, eller "gjør det senere". Det blir ikke gjort, og jeg orker ikke å sitte i drittlukt i egen leilighet! Kattesand har jeg ikke peiling på, en dag jeg ikke fikk tak i samboeren måtte jeg bare kjøpe en de anbefalte i dyrebutikken, men ble visst feil det også for lukta kom ikke etterhvert, men nesten med en gang. Hun ble sur og jeg påpekte at det tross alt er hun som har peiling på dette og burde ta seg av det, da ble hun sur og sa jeg ikke viser interesse for hennes liv og dyr. Begynner å bli mektig frustrert og lei av hennes holdning til dette, hva skal jeg gjøre? Orker ikke å luke i dritt og vaske hver dag lenger. Anonymous poster hash: e7e24...696
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #2 Skrevet 16. september 2014 For en ekkel slask hun er. Dette er grunnen til at jeg ikke dater jenter som har dyr. Makan til barnslige og hensynsløse jenter skal man lete lenge etter. Du får rett og slett fortelle henne hvor landet ligger en gang for alle og hvis hun ikke skjerper seg så får du bare kvitte deg med henne. Anonymous poster hash: 9dca3...3b8 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #3 Skrevet 16. september 2014 Det er uholdbart. Når hun sier at hun ikke har tid, så ber du henne plent om å omprioritere så hun har tid til kattene. Hun hadde jo tydeligvis tid til det tidligere, men har nå bare vendt seg til at du tar det til slutt. Anonymous poster hash: 5da72...573 6
Mystico Skrevet 16. september 2014 #4 Skrevet 16. september 2014 Du kaster henne ut? Er da måte på hvor mye hensyn du skal vise i DIN EGEN leilighet! 7
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #5 Skrevet 16. september 2014 Hun passer forresten i kategorien som bruker dyr som selskap når de er single. Nå når hun har fått noe menneskelig å kose på (deg) er ikke kattene så viktige lengre. Anonymous poster hash: 5da72...573 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #6 Skrevet 16. september 2014 Jeg er veldig glad i samboeren min, og kattene er fine de også, orker bare ikke å ta all jobben lenger. Kanskje jeg skal true med å kaste ut kattene om hun ikke begynner å hjelpe til med de.. Anonymous poster hash: e7e24...696 3
Aule Skrevet 16. september 2014 #8 Skrevet 16. september 2014 Jeg er veldig glad i samboeren min, og kattene er fine de også, orker bare ikke å ta all jobben lenger. Kanskje jeg skal true med å kaste ut kattene om hun ikke begynner å hjelpe til med de.. Ikke begynn å true med det. Du har allerede vist at du lar deg dominere, så hun tror neppe på trusler. Det du gjør er at du hiver kattedoen ut på trappa/i hagen, og setter ut kattene i bur utendørs (hvis de er innekatter). Er de utekatter venter du med å slippe inn snylterne til utpå kvelden. Kanskje dama di da letter på ræva og gjør noe nytte for seg.
FruRaeder Skrevet 17. september 2014 #9 Skrevet 17. september 2014 (endret) Ikke begynn å true med det. Du har allerede vist at du lar deg dominere, så hun tror neppe på trusler. Det du gjør er at du hiver kattedoen ut på trappa/i hagen, og setter ut kattene i bur utendørs (hvis de er innekatter). Er de utekatter venter du med å slippe inn snylterne til utpå kvelden. Kanskje dama di da letter på ræva og gjør noe nytte for seg. Kattene blir nok ikke fornøyd med å sitte i bur hele dagen ute. Da ville jeg heller sluppet kattene ut på vift. Det var det jeg gjorde med samboerens katt. Etter det så ble hun en mye mer fornøyd og tilfreds utekatt som - som oftest gjorde fra seg ute. Gjelder selvfølgelig kun om det lar seg gjøre. Kan bli vanskelig om dere bor i tredje etasje i en blokk. Endret 17. september 2014 av seductive
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #10 Skrevet 17. september 2014 Kattene blir nok ikke fornøyd med å sitte i bur hele dagen ute. Da ville jeg heller sluppet kattene ut på vift. Det var det jeg gjorde med samboerens katt. Etter det så ble hun en mye mer fornøyd og tilfreds utekatt som - som oftest gjorde fra seg ute. Gjelder selvfølgelig kun om det lar seg gjøre. Kan bli vanskelig om dere bor i tredje etasje i en blokk. Utekatter går ofte å skiter i naboen sin hage, rosebed på biler og hva enn som er tilgjengelig. Burde været opplukkingsplinkt eller båndtvang på krekene. Katter er for folk som vil ha dyr men er for late til å ta ansvar for de. Anonymous poster hash: c6bf0...0ad
FruRaeder Skrevet 17. september 2014 #11 Skrevet 17. september 2014 Utekatter går ofte å skiter i naboen sin hage, rosebed på biler og hva enn som er tilgjengelig. Burde været opplukkingsplinkt eller båndtvang på krekene. Katter er for folk som vil ha dyr men er for late til å ta ansvar for de. Anonymous poster hash: c6bf0...0ad På biler faktisk? Haha! Vel, katten til samboeren har sin faste plass, men demonstrerte på nabotrappa da vi fikk nye naboer. :/ Uansett, katten er samboers ansvar. Jeg gir den mat, kos og passer på den når det trengs, men utover det så er resten samboers ansvar. Det har jeg vært klar på fra dag 1. Kan på mange måter ikke fordra den katta eller andre katter generelt. Hadde det vært en hund så skulle jeg med "glede" plukket opp skitten.
Gjest stian86 Skrevet 17. september 2014 #12 Skrevet 17. september 2014 Er jo egentlig ganske enkelt. Slutt og gjøre en drit for kattene. Hun vet jo at du gjør alt, så då gidd ikke hun og gjøre noe.
SoftKitty Skrevet 17. september 2014 #13 Skrevet 17. september 2014 Synes det blir veldig feil å sette ut kattene eller annet som går ut over kattene for å bevise et poeng for dama..de er tross alt veldig uskyldige oppi dette :/
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #14 Skrevet 17. september 2014 Hva du enn gjør, så er kattene helt uskyldige opp i dette, husk det. Ikke gjør noe som er dumt mot kattene for å straffe henne. Hun høres forøvrig helt sløv ut, har man dyr så følger man mye bedre opp. Anonymous poster hash: 80898...627
AnonymBruker Skrevet 17. september 2014 #15 Skrevet 17. september 2014 Jeg hadde nok krevd at hun hadde funnet et annet hjem for kattene så lenge hun ikke tar seg av dem selv. Men du må mene det, det nytter ikke å true og la det skure og gå og du gjør jobben allikevel (som en over her også nevnte) Det er ikke verre enn å si at kattene må ut dersom hun ikke skjerper seg. Ikke være slem mot kattene, men finne annet hjem for dem evt. Anonymous poster hash: 2d5fe...d5b
Hypnotica Skrevet 17. september 2014 #16 Skrevet 17. september 2014 Dette her er egentlig et ganske "vanlig" problem i forhold, sett bort fra at det akkurat her er snakk om dyrehold og ikke rydding / vasking generelt. Mange som sliter med at f.eks gubben aldri gjør noe i huset, at dama er den som blir stående med oppvasken fordi han skal gjøre det "senere", "imorgen", noe som blir til "aldri". Og omvendt selvfølgelig. Problemet her er at du faktisk rydder opp etter kattene hennes. Du lar din egen utålmodighet "ødelegge" for det du egentlig ønsker å oppnå - nemlig at hun tar ansvaret for egne katter. Gjør en avtale med deg selv, om at du nå har ryddet nok etter kattene for iallfall 1 måned. Vær streng med deg selv, når drittlukta stinker (gå en tur ut, sett deg i et annet rom, eller hold ut, eventuelt MAS på dama di om at NÅ må hun gjøre noe, mas f.eks hver halvtime så hun til slutt gjør det. Og gjør hun det ikke, så la det faen meg gå 2 uker om det må). Poenget er at drittlukta fra kassene til slutt knekker tålmodigheten hennes også, samt at daglig mas fra deg gjør henne irritert. Forhåpentligvis kommer hun da inn i rutiner igjen, fordi hun vet at du ikke gjør det selv om det går 1 måned, og at hun får gnål og mas fra deg om at hun er en dårlig dyreeier osv. Ønsker deg lykke til
Gjest Lille-pus Skrevet 17. september 2014 #17 Skrevet 17. september 2014 TS, det er ikke mening skapt i at du skal hevne deg på kattene for å nå inn til henne. Det er bare en uhyre barnslig tankegang som like barnslige mennesker kan komme opp med. Saken er i realitet svært enkel: Du forteller kvinnen at du ikke har hverken orkeller lyst til å også ta alt ansvaret som følger med å ha to katter, og siden hun selv har overlatt dette ansvaret til deg så må kattene omplasseres til et godt hjem. - og så gir du deg ikke for hverken gråt eller tenners gnissel om at hun skal gjøre det, hun er sååå glad i dem blablabla. En av mine kommer antageligvis fra noe i nærheten av slike forhold, men noen hakk værre (han ble hentet av den kommunale Dyrevernnemda).
Vinni Skrevet 17. september 2014 #18 Skrevet 17. september 2014 Dette er grunnen til at jeg ikke dater jenter som har dyr. Anonymous poster hash: 9dca3...3b8 Herregud, ikke alle jenter som har dyr er samme... OT: Jeg synes dere to bør snakke seriøst... og forklar hva du forventer at henne gjør. Dere kan også lage en slags timeplan og henge den på veggen... der det står hva bør gjøres/ryddes/vaskes osv. Kanskje høres dette rart ut, men dersom du har det svart på hvit oppå veggen, kan det hjelpe... Dere kan også ha avtalen at dersom det lukter vondt, eller dersom sanden skal skiftes, at det må gjøres med det samme (ikke senere)... Slike ting kunne hjelpe... i hvert fall etter min mening
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå