AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #1 Skrevet 16. september 2014 Hei- vi er en liten familie på mor far og tre små barn- eldste 4 år! Mannen er fra USA og vi har lenge vurdert å flytte dit. Planen er å flytte til våren da eldste får litt over et år i bgh før han begynner i skole. Vi vil få god økonomi i forhold til det amerikanske- altså vi får nok en litt annen sosial status der en vi klarer å få her. Ikke det at det er så viktig med sosial status så klart, men det er trygt å vite at man har økonomi til å klare seg godt. Vi er selvfølgelig avhengig av at mannen får seg en jobb, men han har gode kontakter så det vil nok ikke bli noe problem! Jeg har personlig alltid drømt om et annerledes liv og dr vi skal bo er det nesten alltid sol og sommer så klimaet også virker svært forlokkende! Vi eier en leil der nå men målet er å få bygget oss en større villa om et par år. Det som jeg tenker sånn på er barna og spesilelt han eldste. Han trives så godt i bgh her og han kommer til å savne Norge og familen sin her. Vi har veldig nær kontakt med mine foreldre og det vil bli er stort savn for han. Men han vil jo få masse kontakt med andre siden av familien. Dessuten har min familie mye bedre økonomi så det blir lettere for de å komme og besøke oss. Vet ikke helt hva keg vil med innlegget her, men kjenner at jeg gleder meg til å flytte samtidig som jeg gruer meg til prosessen med å trives der......Anonymous poster hash: 55475...e5e
Miss Lucky Skrevet 16. september 2014 #2 Skrevet 16. september 2014 (endret) Så spennende vi har også planer om å flytte fra Norge, men sannsynligvis da til Dubai eller Abu Dhabi pga mannen sin jobb i oljen + at han er halvt arabisk og har hele sin familie i nærheten der Endret 16. september 2014 av Miss Lucky
mulberrygal Skrevet 16. september 2014 #3 Skrevet 16. september 2014 Skjønner det kan være utrolig skummelt og flytte men barna kommer til å tilpasse seg raskt og dere vil bygge en ny hverdag der. Vi flyttet til Norge da jeg var barn pga mine foreldres jobb og det gikk kjempebra med både språk og det sosiale for min del.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #4 Skrevet 16. september 2014 Ja det er spennende men også litt skummelt😄 men jeg tenker at man kan få et vel så bra liv i et annet land så lenge man har økonomi og planer slik At man får en trygghet!! Også syntes jeg det kan være en positiv erfaring for barna å oppleve andre sider av verden slik at de blir mer tolerante og forstår mer av verden. Jeg skal jo uansett holde på norske tradisjoner og vi kommer til å reise hit i julen og i sommerferien får i dra på norsk hytte osv...... Men så klart får man dårlig samvittighet for å dra barna vekk fra det de kjenner!!! Anonymous poster hash: 55475...e5e
Miss Lucky Skrevet 16. september 2014 #5 Skrevet 16. september 2014 Skal dere flytte dit hvor mannen din er fra da? Så dere er kjent i området ? Hvordan gjør dere det med bolig ? Leie i starten for så å finne noe permanent ?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #6 Skrevet 16. september 2014 Barna tilpasser seg, de er ikke problemet. Om noen år vil de ha glemt det meste fra Norge. Det er du selv som kommer nok til å lengte hjem mest. Selvfølgelig er alt nytt og spennende i begynnelsen, men etter et par år vil du merke at du savner ting. Det kan være helt banale ting som matvarer du ikke får tak i. Men tenk litt lenger. Julaften med god mat er det samme i USA, men gavene åpnes ikke på kvelden. 17. mai feires ganske annerledes enn 4.juli. 5 uker betalt ferie kan du glemme, og hvordan tror du vil det påvirke deg å se store sosiale skiller hver dag? Mister mannen jobben er også sykeforsikringen borte. Det stemmer at man kan besøke ofte men det blir aldri det samme som å svinge innom på kort varsel. Å beholde vennene blir også vanskelig, og når du besøker Norge har du aldri nok tid til å gjøre alt du hadde planlagt. Jeg flyttet til Norge da jeg var 30 år, kjærligheten til mannen min førte meg hit, jeg har bodd her i 11 år, har jobb, familie og et sosialt liv, men jammen har jeg mye hjemlengsel fremdeles. Og nå begynner mine foreldre å dra på åra, dårlig samvittigheten over å har flyttet så langt spiser meg opp.Anonymous poster hash: f0be3...d94
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #7 Skrevet 16. september 2014 Skal dere flytte dit hvor mannen din er fra da? Så dere er kjent i området ? Hvordan gjør dere det med bolig ? Leie i starten for så å finne noe permanent ? Vi flytter ikke til akkurat der han er fra, men er sted han jobbet før og som han kjenner mange! Vi eier allerede en veldig fin leil der så den er nedbetalt og klar for innflytting. Den er så klart litt for liten for en familie på fem, men innen et par år håper vi på å få oss et større hus!Anonymous poster hash: 55475...e5e
Miss Lucky Skrevet 16. september 2014 #8 Skrevet 16. september 2014 Vi flytter ikke til akkurat der han er fra, men er sted han jobbet før og som han kjenner mange! Vi eier allerede en veldig fin leil der så den er nedbetalt og klar for innflytting. Den er så klart litt for liten for en familie på fem, men innen et par år håper vi på å få oss et større hus!Anonymous poster hash: 55475...e5e Det høres jo supert ut
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #9 Skrevet 16. september 2014 Barna tilpasser seg, de er ikke problemet. Om noen år vil de ha glemt det meste fra Norge. Det er du selv som kommer nok til å lengte hjem mest. Selvfølgelig er alt nytt og spennende i begynnelsen, men etter et par år vil du merke at du savner ting. Det kan være helt banale ting som matvarer du ikke får tak i. Men tenk litt lenger. Julaften med god mat er det samme i USA, men gavene åpnes ikke på kvelden. 17. mai feires ganske annerledes enn 4.juli. 5 uker betalt ferie kan du glemme, og hvordan tror du vil det påvirke deg å se store sosiale skiller hver dag? Mister mannen jobben er også sykeforsikringen borte. Det stemmer at man kan besøke ofte men det blir aldri det samme som å svinge innom på kort varsel. Å beholde vennene blir også vanskelig, og når du besøker Norge har du aldri nok tid til å gjøre alt du hadde planlagt. Jeg flyttet til Norge da jeg var 30 år, kjærligheten til mannen min førte meg hit, jeg har bodd her i 11 år, har jobb, familie og et sosialt liv, men jammen har jeg mye hjemlengsel fremdeles. Og nå begynner mine foreldre å dra på åra, dårlig samvittigheten over å har flyttet så langt spiser meg opp.Anonymous poster hash: f0be3...d94 Ha alt dette er helt sant og keg tenker det tar noen år før jeg føler meg litt hjemme! Men tanke på forsikringer så er vi dekket der, det er noe vi har spart penger til og som vi vil ha privat ved siden av! Hvis jeg ser for meg livet om ti år så har jeg absolutt ikke lyst til å sitte i en rådyr leil i 4 etasje her som koster en hel mnd lønn å nedbetale! Ikke spesielt stor er den her heller, men foreløpig deg eneste vi har råd til til i Norge! Jeg vet at vi har større sjanse til å lykkes å få et bedre liv der, med tanke å jobbmuligheter vi har. Og keg har sagt til mannen min at om vi ser innen 4-5 år at dette ikke ble som vi håpet så flytter vi hjem hit igjen! Jeg vil heller ha litt dårlig råd i Norge en i USA. Det er ihvertfall verdt et forsøk....Anonymous poster hash: 55475...e5e
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #10 Skrevet 16. september 2014 Skjønner ikke helt den med at dere ikke kan få god råd i Norge. Dersom dere eier en nedbetalt leilighet dere kan selge, bør dere kunne bo veldig bra her også.Anonymous poster hash: 4e2fb...463
Gjest Silverstream Skrevet 16. september 2014 #11 Skrevet 16. september 2014 At noen frivillig vil velge å flytte fra Norge skjønner jeg ikke. Verdens beste land å bo i. Og mange misunner oss både lønnsmessig, naturmessig og beliggenhet. Finnes ikke noe bedre sted på jord.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #12 Skrevet 16. september 2014 Skjønner ikke helt den med at dere ikke kan få god råd i Norge. Dersom dere eier en nedbetalt leilighet dere kan selge, bør dere kunne bo veldig bra her også.Anonymous poster hash: 4e2fb...463 Jada- det er klart, men ca 1 million her med dagens huspriser er jo ikke allverdens- vi bor i en av de dyreste stedene i verden. Og det er ikke utelukkende kun på grunn av økonomi vi flytter. Og her er vi avhengig av at begge to jobber 100% og det blir ikke veldig mye til overs da heller. Hvis vi flytter får vi muligheten til et litt roligere liv. Og jeg er ikke helt enig at Norge er verdens beste land å bo i på alle måter. Syntes vi nordmenn klager mye over egen lykke, vi er veldig opptatt av hvordan andre er og vi skal passe inn i en A4 boks. Nordmenn sliter mye med stress og ikke føle seg bra nok. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle så ikke angrip meg nå. Jeg syntes ungdommen i Norge begynner å bli late og de er ikke spesielt opptatt av fremtidig og utdanning. Ingen ikke alle sammen selvfølgelig,men stadig nye undersøkelser viser til at flere unge sliter psykisk og dropper ut av skolen.Anonymous poster hash: 55475...e5e 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #13 Skrevet 16. september 2014 Jeg mente selvfølgelig en av de dyreste stedene i Norge, ikke verden😄Anonymous poster hash: 55475...e5e
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #14 Skrevet 16. september 2014 Jeg mente selvfølgelig en av de dyreste stedene i Norge, ikke verden😄Anonymous poster hash: 55475...e5e
Leini Skrevet 16. september 2014 #15 Skrevet 16. september 2014 Litt misunnelig, faktisk Det blir helt sikkert ting du kommer til å savne, og som du ikke tenkte over på forhånd. Ungene tilpasser seg det meste,og du har jo familie der (mannen din sin familie) så du starter ikke på scratch. Helseforsikring er jo selvsagt noe å ta i betraktning, men du kommer kanskjke til å få jobb selv når barna blir en del eldre?
Miss Lucky Skrevet 16. september 2014 #16 Skrevet 16. september 2014 (endret) For vår del er det mange gode grunner for å flytte fra Norge - Bedre klima som gjør underverker for helsen min - Mer spennende og utfordrende stilling, enda bedre betalt og mindre arbeidstimer for mannen - bedre skole for ungen(e) - større utvalg i fritidsaktiviteter - nærhet til hans familie og venner - enklere hverdag for meg som er syk med tanke på hjelp i hjemmet og dagliglivet - bedre medisinsk hjelp i forhold til min sykdom Endret 16. september 2014 av Miss Lucky 1
Gjest paramount Skrevet 16. september 2014 #17 Skrevet 16. september 2014 Masse lykke til et med et nytt og forhåpentligvis spennende kapittel i livet
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #18 Skrevet 16. september 2014 At noen frivillig vil velge å flytte fra Norge skjønner jeg ikke. Verdens beste land å bo i. Og mange misunner oss både lønnsmessig, naturmessig og beliggenhet. Finnes ikke noe bedre sted på jord. Jeg må si meg enig. Jeg hadde ikke gjort det, også pga familieforholdene her i Norge. Hadde aldri dratt fra det. Da er det bedre med en kjekk ferieleilighet og noe å se frem til. Gresset er sjeldent grønnere på den andre siden. Anonymous poster hash: 69b0c...1d5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #19 Skrevet 16. september 2014 For vår del er det mange gode grunner for å flytte fra Norge - Bedre klima som gjør underverker for helsen min - Mer spennende og utfordrende stilling, enda bedre betalt og mindre arbeidstimer for mannen - bedre skole for ungen(e) - større utvalg i fritidsaktiviteter - nærhet til hans familie og venner - enklere hverdag for meg som er syk med tanke på hjelp i hjemmet og dagliglivet - bedre medisinsk hjelp i forhold til min sykdom Hvilken sykdom er det snakk om egentlig? Anonymous poster hash: 69b0c...1d5
Miss Lucky Skrevet 16. september 2014 #20 Skrevet 16. september 2014 Hvilken sykdom er det snakk om egentlig?Anonymous poster hash: 69b0c...1d5 Det er noe jeg helst vil holde privat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå