Gå til innhold

Skulle ønske facebook/instagram/snapchat ikke fantes.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg den eneste? Skulle nesten ønske jeg levde i gamledager. Jeg er så lei av sosiale medier, og syns det er slitsomt.

Alt handler jo om hvor mange likes man får på bildene sine eller hvor mange følgere man har. Herregud, så meningsløst. (Selvfølgelig tenker ikke alle slik, men de fleste på min alder (er 23) tenker nettopp slikt. Er det bare meg som er LEI?

Anonymous poster hash: 9136c...e48
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du legge ut noe da? På snapchat er det jo ikke slik, skjønner ikke hvorfor du tar det med i dragsuget.

Anonymous poster hash: 7c07c...d13
Skrevet

Er jeg den eneste? Skulle nesten ønske jeg levde i gamledager. Jeg er så lei av sosiale medier, og syns det er slitsomt.

Alt handler jo om hvor mange likes man får på bildene sine eller hvor mange følgere man har. Herregud, så meningsløst. (Selvfølgelig tenker ikke alle slik, men de fleste på min alder (er 23) tenker nettopp slikt. Er det bare meg som er LEI?

Tenk så flott å få avslørt alle de som sikkert i dine øyne er overfladiske? Så kan du jo prioritere hvem du ønsker å ha med å gjøre :)

Skrevet

Er det ikke bare å la være å ha/bruke facebook? jeg bruker det ikke.. Føler at jeg fortsatt lever på 90 tallet bortsett fra at jeg har litt bedre telefon nå en da å at nettet ikke er analog lenger :P

• Liker 2
Skrevet

Må du legge ut noe da? På snapchat er det jo ikke slik, skjønner ikke hvorfor du tar det med i dragsuget.

Jeg skrev også at jeg er lei av sosiale medier, og er ikke snapchat en del av sosiale medier? Slapp av.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skrev også at jeg er lei av sosiale medier, og er ikke snapchat en del av sosiale medier? Slapp av.

Poenget var vel at det ikke er noe å like på snapchat. Det er vel omtrent på nivå med å sende en vanlig tekstmelding. Det blir mellom deg og mottaker.

Skrevet

Beklager på det sterkeste. Tror probleme dine stikker dypere enn sosiale medier.

• Liker 2
Skrevet

Beklager på det sterkeste. Tror probleme dine stikker dypere enn sosiale medier.

Jesus :P

• Liker 6
Skrevet

Det er bare å holde seg unna om det plager deg. Jeg bruker bare facebook til å se arrangementer, funker fett.

Anonymous poster hash: 55ac0...84c
Skrevet

Enig med TS. Jeg er 25, og føler det på samme måte.

Anonymous poster hash: 00478...8cf

• Liker 3
Skrevet

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen KG forum er greit da?

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener at jeg er født på helt feil tid. Hører egentlig til i gamle dager, uten Internett og uten sosiale medier. Med andre ord, så er jeg også drittlei av alt med Facebook, instagram og snapchat..

• Liker 3
Skrevet

Jeg er og lei sosiale medier TS.. Ikke fordi jeg bruker det hele tiden, men fordi alle andre gjør. "Vent, ikke begyn å spise ennå, skal bare ta bilde å legge ut på insta". Eller hva med når hele vorset sitter med nesa nedi mobilen eller sitter og tar bilder av seg selv og hverandre for å sende på snapchat. Ærlig talt, noen folk lever jo faen meg mer i mobilen sin enn i den virklige verden. Det er dødskjedelig for oss som faktisk klarer oss noen timer uten å sende en snap, sjekke face eller poste et bilde på insta.

Anonymous poster hash: 6ffd7...642
  • Liker 3
Skrevet

Faktisk både frekt og kjipt når du endelig møter venninner som bor lang vekk, men som sitter med nesa nedi mobilen. Lurer på om det er jeg som er kjedelig selskap...

Anonymous poster hash: da17e...9da
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er og lei sosiale medier TS.. Ikke fordi jeg bruker det hele tiden, men fordi alle andre gjør. "Vent, ikke begyn å spise ennå, skal bare ta bilde å legge ut på insta". Eller hva med når hele vorset sitter med nesa nedi mobilen eller sitter og tar bilder av seg selv og hverandre for å sende på snapchat. Ærlig talt, noen folk lever jo faen meg mer i mobilen sin enn i den virklige verden. Det er dødskjedelig for oss som faktisk klarer oss noen timer uten å sende en snap, sjekke face eller poste et bilde på insta.

Anonymous poster hash: 6ffd7...642

Det er faktisk et lite glimt av håp i å se tråder som denne, der unge mennesker begynner å gå lei livet i cyberspace. Det forteller meg nemlig at disse hypene en dag vil dø, sakte men sikkert...

Så bare vær tålmodig, dag for dag vil stadig flere finne ut at det virkelige liv tross alt er bedre enn jaget etter nettilgang 24/7 ;)

• Liker 2
Skrevet

Jeg bruker ikke Facebook eller Instagram, og er enig i at det har gått litt over stokk og stein. Synes det er veldig kjedelig når jeg er med venner, enten på universitetet, på fest, eller til kaffe, og alle sitter med nesen begravet i mobiltelefonen. Jeg hadde Facebook før, men ble utrolig sliten av alle mer eller mindre bekjente som sendte meg SMS eller personlig melding der det kun stod "Plis lik det nye profilbildet mitt!".

Snapchat bruker jeg derimot, men er ikke sånn superaktiv og har bare fem "friends" eller hva det nå kalles der. Synes bare det er gøy å ta bilder hvis det skjer noe morsomt og dele dette med mine beste venner, kontra å dele hele livet mitt med en rekke folk jeg ikke har sett eller snakket med siden barneskolen.

Jeg er også 23, og når jeg fortalte studiekameratene mine at jeg ikke hadde Facebook ble de helt sjokkerte. Hadde visst aldri hørt om noe sånt før.

Anonymous poster hash: 0c721...3b3
  • Liker 1
Skrevet

Skulle ønske FACEBOOK ikke fantes. Har ikke selv, men har sjekket litt ut og har venner som har det. Maken til sladreplass, og bilder av alt mulig!

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker ikke Facebook eller Instagram, og er enig i at det har gått litt over stokk og stein. Synes det er veldig kjedelig når jeg er med venner, enten på universitetet, på fest, eller til kaffe, og alle sitter med nesen begravet i mobiltelefonen. Jeg hadde Facebook før, men ble utrolig sliten av alle mer eller mindre bekjente som sendte meg SMS eller personlig melding der det kun stod "Plis lik det nye profilbildet mitt!". Snapchat bruker jeg derimot, men er ikke sånn superaktiv og har bare fem "friends" eller hva det nå kalles der. Synes bare det er gøy å ta bilder hvis det skjer noe morsomt og dele dette med mine beste venner, kontra å dele hele livet mitt med en rekke folk jeg ikke har sett eller snakket med siden barneskolen. Jeg er også 23, og når jeg fortalte studiekameratene mine at jeg ikke hadde Facebook ble de helt sjokkerte. Hadde visst aldri hørt om noe sånt før. Anonymous poster hash: 0c721...3b3

Som om jeg skulle skrevet det selv!

Anonymous poster hash: 06649...c44

Skrevet

Åå så glad jeg ble av å lese denne tråden! Trodde jeg var den eneste.. Jeg blir SÅ oppgitt og lei over at alt skal dokumenteres på Instagram og Facebook, kan ikke ta en kaffe med en venn lenger uten at jeg må bli med på kleine selfies og bli lagt ut på nett, gaah. Jeg håper dette kommer til å gå over snart, for om det bare skal bli verre fremover ser jeg faktisk ganske mørkt på ting.. Det høres dramatisk ut, men jeg syns faktisk det begynner å ta helt overhånd. Jeg jobber som vikar på en barneskole og barna i 3.klasse har smarttelefoner i sekken og bruker Instagram og Snapchat!

Anonymous poster hash: ea20b...834
  • Liker 1
Skrevet

Hmm. Nei, jeg er kanskje utgammel (27 år), men jeg opplever det ikke slik du gjør i det hele tatt. Internett generelt er en tidstyv - men ikke facebook spesielt. Jeg har aldri opplevd at noen bryr seg om antall likes og følgere og den slags (det er naturligvis hyggelig å få minst én like så man vet at noen har "hørt" det man har "sagt", men ut over det likegyldig), og facebook gir meg faktisk et enormt stort kontaktnett. Det gir meg muligheten til å få små oppdateringer og hverdagsglimt fra slekt og venner jeg ikke treffer ofte nok (og uansett aldri husker å ringe), og jeg er kommet nærmere mange jeg hadde begynt å miste kontakten med. Facebook er ingen uting i seg selv, men som alt annet kan det naturligvis misbrukes.

(Snapchat og Instagram skal jeg ikke uttale meg om, da jeg aldri har brukt dem.)

Anonymous poster hash: 911a9...fec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...