Gå til innhold

Hvordan håndtere økende irritasjon mot søster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en søster som er rett og slett håpløs. som jeg tar meg selv i å irritere meg over mer og mer... Hun har alltid vært håpløs i mine øyne, og det er ikke noe gjøre med det. Problemet mitt er hvordan jeg skal klare å ikke irritere meg over alt.

Noe av det hun har gjort/ gjor er:

-hun er gravid med 5 barnet(alle har forsjellige fedre)

-3 av barna er i forsterhjem

-Hun vil ha sympati av alle

-avbryter alltid andre i samtaler

-bruker opp penger på klær med det samme hun får trygd og er blakk resten av mnd

Jeg vet at hun ikke kommer til å forandre seg, så for min egen del vil jeg slutte å la meg irritere. Er det noen som har noen tips til hvordan????

Anonymous poster hash: 78013...e58
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær ærlig. Hun er ikke ett offer å burde ta ansvar for sine valg å sitt liv. Det er ikke synd på henne å fokuset er ikke henne men de stakkars barna.

Skrevet

Ja hun er ikke et offer, og må ta ansvar for eget liv. Det er jeg helt enig i. Jeg har vært åpen og ærlig med henne om hva jeg syntes om måten hun oppfører seg på. Men det har ingen effekt på henne, hun tar da bare på seg offerrollen og vi er like langt.

Men det jeg prøver å få til er å ikke la det gå inn på meg. For det er jo uungåelig å treffe på henne. Vi har en ganske liten familie og jeg lar ikke hennes oppførsel hindre meg å treffe familien som jeg er så glad i.

Men det er ganske frustrerende å være konstant irritert bare fordi hun er der og.

Så det jeg luer på er om noen har noe tips til hvordan jeg kan slutte å irritere meg over henne, og samtidig kunne omgås henne.

TS

Skrevet

Fortsett å negge på henne å hvis ikke hun tar seg sammen vil hun miste de to andre barna også. Ikke hjelp henne økonomisk hvis ikke det er mat til barna eller nød. Fortsett å få resten av familien med. Hun trenger jo åpenbart hjelp til å se seg selv som egen person å uansvarlig mor.

Anonymous poster hash: 25dbd...2dc

Skrevet

Slutt å negge på henne. Hun tolker det som at du bryr deg. Når du først holder munn og snur ryggen til blir det andre boller skal du se.

Anonymous poster hash: 9b405...235
Skrevet

Jeg har en søster som er rett og slett håpløs. som jeg tar meg selv i å irritere meg over mer og mer... Hun har alltid vært håpløs i mine øyne, og det er ikke noe gjøre med det. Problemet mitt er hvordan jeg skal klare å ikke irritere meg over alt.

Noe av det hun har gjort/ gjor er:

-hun er gravid med 5 barnet(alle har forsjellige fedre)

-3 av barna er i forsterhjem

-Hun vil ha sympati av alle

-avbryter alltid andre i samtaler

-bruker opp penger på klær med det samme hun får trygd og er blakk resten av mnd

Jeg vet at hun ikke kommer til å forandre seg, så for min egen del vil jeg slutte å la meg irritere. Er det noen som har noen tips til hvordan????

Anonymous poster hash: dae71...03c

Skrevet

Jeg har en venninne som ligner din søster nesten på en prikk. Jeg holder litt avstand når jeg føler det blir for mye. Jeg oppfatter henne som skarp og intelligent, men med narsissistiske tendenser og veldig ansvarsløs. Hun bidrar så godt hun til til barna som bor hos sine fedre, men mener at alle fedrene har manipulert barnevernet. Jeg tror selvsagt ikke på at det stemmer.

Jeg har også en søster som kan være irriterende og som alltid skal ha rett svar på alt. Hun er også svært irriterende å forholde seg til noen ganger.

Jeg råder deg til å holde litt avstand siden man lett kan føle at man blir tappet for energi, særlig når det er innen familien. Jeg ville ikke dømt henne og lurer på hvorfor barna er tatt fra henne?

Anonymous poster hash: dae71...03c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...