Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2002 #1 Skrevet 24. juni 2002 Bare et lite praktisk spørsmål om hvor foreldrene skal sitte under vielsen i kirken. Skal se sitte oppe sammen med brudeparet eller på første benk? Hva er vanlig og hvordan gjør dere dette?
Charly Skrevet 24. juni 2002 #2 Skrevet 24. juni 2002 Ta utgangspunkt i når man står i midtgangen og ser mot alteret. Brudens foreldre og familie skal da sitte på venstre side og brudgommens foreldre og familie skal sitte på høyre side. Dette er en gammel kirke tradisjon, jeg synes er fin og beholde. Brudens far og brudgommens mor skal sitte sammen med brudeparet og forloverne i koret. Der det er plass sitter begge foreldre parene. Bruden er X - Brudgom er Y X mor --- X far /// Y mor --- Y far X forlover --- bruden /// Brudgommen --- Y forlover Skjønner?
Engel Skrevet 24. juni 2002 #3 Skrevet 24. juni 2002 Jeg har vært borti begge deler, både at foreldrene sitter oppe sammen med brudeparet og at de sitter på første benk. Hvis de sitter oppe med brudeparet sitter først brudens far (den som følger bruden inn) ved siden av bruden, og bytter så plass med brudgommen når de er viet. Husker ikke helt hvordan de andre satt.... Tror brudgommens foreldre satt bak han og forloveren, og brudens mor og forloveren satt bak bruden. Når de sitter på første benk sitter brudens foreldre på venstre side (brudens side) og brudgommens på høyre side.
Solstrålen Skrevet 24. juni 2002 #4 Skrevet 24. juni 2002 Tror dette er noe dere selv kan komme med ønsker på.. Men familie og venner skal fordeles i kirken på høyre side for brudgommen og venstre side for bruden. Når det gjelder stolplasseringen og hvem som skal sitte hvor osv, kan du se på denne siden her http://www.orkdalsmenighetene.no/vigsel/index.htm Gå på "inngangsprosesjonen og stolplasseringen" til venstre i bildet.. Der finner du litt info om det!! Lykke til!!
gleder meg! Skrevet 24. juni 2002 #5 Skrevet 24. juni 2002 Vi skal ha foreldrene på første rad! Hans på høyre side, og mine på venstre side... Tror det er ganske vanlig!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå