Gå til innhold

Bukser med "normal" lengde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som sliter med at bukser i vanlige butikker er utrolig lange i bena? Jeg er 167, og gjennomsittshøyden i Norge er vel 165 (?), men allikevel sliter jeg med å finne bukser som passer. Det ser dumt ut når skinnyjeansene poser seg som leggvarmere nederst. Å legge opp jeans blir ofte rart, syns jeg.

Hvor får jeg tak i bukser som har lengde kortere enn 30"?

Anonymous poster hash: 3a770...6bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lange bukser er da bare å sy opp. Enkelt og greit.

Jeg finner stort sett ingen bukser som er lange nok. Og jeg er ikke mer enn 174, så jeg er ikke veldig lang.

Anonymous poster hash: 247d0...248

• Liker 1
Skrevet

Lange bukser er da bare å sy opp. Enkelt og greit.

Jeg finner stort sett ingen bukser som er lange nok. Og jeg er ikke mer enn 174, så jeg er ikke veldig lang.

Anonymous poster hash: 247d0...248

HELT ENIG! Dere lave jenter kan bare brette dem opp, om buksene var laget for jenter på 1.65 ville jeg måtte gå i manneklær, og det finnes flere jenter som er høyere enn meg også

Anonymous poster hash: 1e98d...d8c

• Liker 1
Skrevet

Vivekes hadde da før bukser i tre ulike benlengder.

Mye enklere å legge opp enn å legge ned når der ikke er noe å legge ned.

Et tips til andre langbente bruk sokker i samme farge som buksa så blir ddt mindre synlig at buksa er i korteste laget.

Anonymous poster hash: 89970...8e7

Skrevet

Kan ikke dere som er lange i beina lage en annen tråd for tips og triks til lange bein og bukser? Ts har ikke det problemet og spør ikke etter dette.

Anonymous poster hash: 96d14...606

• Liker 6
Skrevet

HELT ENIG! Dere lave jenter kan bare brette dem opp, om buksene var laget for jenter på 1.65 ville jeg måtte gå i manneklær, og det finnes flere jenter som er høyere enn meg også Anonymous poster hash: 1e98d...d8c

Jeg syns ikke det er pent med oppbrettede bukser, og oppsydde jeans er vanskelig å få bra (vanlige bukser går fint, men jeans har jo gjerne en spesiell type tråd/søm). De aller fleste jenter jeg ser er på min høyde, så jeg regner med at flere har samme problem.

Poenget er ikke at alle bukser skal være laget for min høyde (wtf), men at det kanskje går an å finne bukser som PASSER enten man er 155 eller 185.

Anonymous poster hash: 8a6a8...c32

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns ikke det er pent med oppbrettede bukser, og oppsydde jeans er vanskelig å få bra (vanlige bukser går fint, men jeans har jo gjerne en spesiell type tråd/søm). De aller fleste jenter jeg ser er på min høyde, så jeg regner med at flere har samme problem.

Poenget er ikke at alle bukser skal være laget for min høyde (wtf), men at det kanskje går an å finne bukser som PASSER enten man

er 155 eller 185

Legger du opp selv, da?

De fleste butikker har avtaler med sykyndige som legger opp og tilpasser for noen kr.

Anonymous poster hash: 89970...8e7

• Liker 1
Skrevet

Hva med Dr.Denim?

Jeg er bare 165 cm, men bruker 34" i lengde og Dr.Denim-bukser ser ut som capribukser på meg.

Skrevet

jeg er 159 og har bukser fra både Bik Bok og Gina Tricot som passer i lengden :)

Skrevet

Jeg er like høy som deg, og jeg har mine favoritter :) Funk supersoft fra BikBok er veldig fin, og nå er higher supersoft kommet i ankellengde! Også vet jeg at Monki selger noen som er korte, og de er veldig fine på :)

Anonymous poster hash: b6e28...32a
Skrevet

Jeg er 163 og har funnet bukser som passer i lengden på H&M. Vanligvis kjøper jeg på Carlings i stedet, og betaler en ekstra hundrelapp for at skredderen deres skal legge den opp for meg. Kan alltids gjør det selv, men synes ikke det blir like fint og finner ikke samme fargenyanse på tråden.

Skrevet

Takk for tips! Liker buksene fra Bikbok, men den korteste lenden der er 31 og det er for langt for meg. Skal teste de andre buksene som er foreslått!

Skrevet

Jeg er uenig. Alle buksene merket med "normal" eller "regular" (lengde) rekker meg til over ankelen. De som er merket "long" er fortsatt for korte.

Vær glad de er for lange til deg og ikke for korte. Kan ikke legge ned korte bukser, men kan legge opp lange. :)

Skrevet

Takk for tips! Liker buksene fra Bikbok, men den korteste lenden der er 31 og det er for langt for meg. Skal teste de andre buksene som er foreslått!

Har akkurat samme problem som deg, men var på BikBok i går, hvor de endelig har fått inn bukser med ankel-lengder! Disse passet akkurat. Kjøpte i svart, vet ikke om de har i flere farger også, men definitivt verdt å sjekke ut disse buksene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...