Gå til innhold

Ettervekst i striper hår - farge det blondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er naturlig blond med litt rødskjær i, og i sommer bleket jeg striper i det hos frisøren for å få litt forandring. Stripene er veldig lyse, nesten hvite. Er veldig fornøyd med resultatet, men etterveksten er der allerede. Min originale hårfarge ser veldig blass ut når den vokser ut, i forhold til stripene.

Problemet mitt er at jeg ikke har råd til å gå til frisøren for å ordne etterveksten så ofte, siden jeg er student. Her kommer spørsmålet mitt: kan jeg finne en blond hårfarge som ligner min naturlige farge, og bruke det for å jevne håret mer ut? Vil stripene bli mindre synlige da, slik at man ikke ser etterveksten så godt? Jeg vil altså ikke bleke det, men farge det. Er dette mulig?

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: 8287d...649

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser det er en skrivefeil i trådtittel.. Mente selvfølgelig "ettervekst i stripet hår".

Skrevet

Ingen?

Skrevet

Prøver en siste gang..

Skrevet

Jeg ville bare aldri våget å farge håret mitt selv hjemme. Min erfaring er at det ofte blir dyrere (og mindre pent) i lengden.

Skrevet

Hvis du har striper nå, og farger etterveksten, vil det som regel bli en tydelig skille.

Hvorfor ikke heller gå for nye striper. Få en venninne til å hjelpe deg, kjøp heller

en type striping i stedet for farge, og få henne til å gå over etterveksten din, og

sitt med det, etter en stund får du henne til å dra fargen utover slik at den blender

seg naturlig med de stripene du har. Det følger til og med kam med på noen av

stripe-eskene man kjøper med seg hjem. Føler dette er ett bedre alternativ for

deg enn å farge etterveksten. Har selv gjort det i mellom frisørtimer med mye hell.

Ser mer naturlig ut enn å farge ettervekst når det er striper du har tatt i fra begynnelsen.

Anonymous poster hash: 22e32...67a
Skrevet

Oi, så ikke før nå at noen har svart i tråden min! Takk for alle tips, selv om jeg ikke fulgte noen av dem :fnise: Tenkte å oppdatere den med hva jeg gjorde, i tilfelle andre lurer på det samme.

Endte opp med å kjøpe Loreal Casting Creme Gloss i fargen "Light Iced Blonde 1010". Når jeg hadde hatt i fargen syntes jeg at den så litt mørk ut, nesten som en lysebrun farge. Lot den virke i 20 min(påførte først i etterveksten, deretter lengdene) før jeg skylte ut og hadde i etterbehandlingskremen. Fønet håret tørt.

Håret mitt ble litt mer gyllent, og etterveksten ble ikke helt borte, men den fikk en jevnere overgang sammen med resten av håret :) Stripene ser mer naturlige ut, og passer godt sammen med resten av mitt (nesten) naturlige hår. Må si meg ganske fornøyd. Om et par vask vil jeg prøve å ha i blå shampoo tenker jeg, og se hvordan det påvirker fargen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er altså TS over her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...