Gjest Meit Skrevet 9. juli 2004 #1 Skrevet 9. juli 2004 Jeg har fremdeles ikke fått feriepenger fra der jeg jobbet i fjor sommer. Daglig leder er på ferie og det er ingen andre som vet noe der. Hvilke rettigheter har jeg og hvor kan jeg henvende meg? Hører med til historien at det var masse snusk når jeg jobbet der som neppe er i tråd med arbeidsmiljøloven.
Linn3c Skrevet 17. juli 2004 #2 Skrevet 17. juli 2004 Viss det var ein del "snusk" som du kallar det, der, så er nok det luraste å venta på at sjefen kjem attende frå ferie... Elles kan det vera at du ikkje får pengar i det heile (viss bedrifta må setja kroken på døra) Men det er berre det eg trur...
Gjest Eir Skrevet 17. juli 2004 #3 Skrevet 17. juli 2004 Dersom en bedrift går konkurs er utestående lønn det første de skal betale. Dersom du ikke får de pengene du skal ha er trygdeetaten ett bra sted å begynne. De kan det meste av regler, og er flinke til å få ordnet ting. De kan eventuelt også henvise deg videre til riktig sted, dersom ikke de kan hjelpe deg.
14062003 Skrevet 17. juli 2004 #4 Skrevet 17. juli 2004 Dersom du ikke får de pengene du skal ha er trygdeetaten ett bra sted å begynne. Trygdeetaten? :o Hva skulle de ha med et ansettelsesforhold og feriepenger å gjøre? De har med sykdom å gjøre de... Neida, Arbeidstilsynet er det riktige stedet å gå.
jolie Skrevet 17. juli 2004 #5 Skrevet 17. juli 2004 Om en bedrift går konkurs er det ikke mye penger å hente der. Det bedriften derimot skal gjøre, er å betale inn prosenter av lønn til et eller annet som jeg ikke husker navnet på. I alle fall er det disse 'et eller annet' som skal sørge for manglende lønn og feriepenger til de ansatte. Det fikk i alle fall jeg da firmaet jeg jobba i gikk konkurs. Det tok litt tid bare, og jeg måtte dokumentere kravet mitt. En advokat som gjorde alt for meg, jeg sendte han bare papirene mine. Hvor den advokaten kom fra aner jeg ikke. Han var bare der, og jeg aner ikke hvem som betalte han. Det er vel en eller annen instans som sørger for at ting går for seg slik de skal da?
Gjest Eir Skrevet 18. juli 2004 #6 Skrevet 18. juli 2004 Trygdeetaten? :o Hva skulle de ha med et ansettelsesforhold og feriepenger å gjøre? De har med sykdom å gjøre de... Neida, Arbeidstilsynet er det riktige stedet å gå. Arbeidstilsynet er også ett godt forslag, men det er utrolig hva man kan få hjelp til på trygdekontoret også. Ring dem og spør, eller stikk innom, dersom det er noe du lurer på. :-)
wondergirl Skrevet 19. juli 2004 #7 Skrevet 19. juli 2004 Du er sikker på at du ikke fikk pengene utbetalt sammen med sluttoppgjøret, da? Kan jo være lurt å sjekke siste lønnsslipp bare for sikkerhets skyld!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå