Gå til innhold

Mister dere respekten for snille mennesker?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerinnen sa hun hadde mistet respekten for meg sim kvinne, fordi jeg ikke forlater broren hennes. Jeg har da ikke gjort noe galt, verken er jeg kriminell eller slem. Jeg er bare snill, "dum" i hennes øyne. Brorens forhold med meg er jo ene og alene vår sak, uavhengig av henne.

Også har jeg hørt andre si om en venninne" hvor dum går det ann å bli". Dette er også sagt om ei snill dame.

Hører av og til kvinner rakker ned på de som ikke gjør en flue fortred og svarer de rett og slett ufordragelig stygt. Hun er så naiv og dum, at hun fortjener faktisk å bli lurt. Dette går folk og sier!!

Moren min er den snilleste i hele verden og jeg har stor respekt for henne, til tross for en litt vanskelig ektemann.

Svigerinnen min har jeg fått helt avsmak på. Moren løper rundt med rene klær til henne og gjør så godt hun kan, men også til henne snakker hun stygt. Er du ikke utspekulert, så er du med andre ord dum. Er du en person som setter kjærligheten høyt, ja, da er du dum.

En annen bekjent sa at hun aaaaldri skulle bli sammen med en far, aldri finne seg en med tegn til depresjon, ikke finne seg noen som minte henne om tapern av en eks hun gar, aldri ha en mann som ikke tjener over gj. Snittet...og listen fortsetter. Også denne dama har ingen respekt for "snille jenter"

Hva feiler det slike?

Anonymous poster hash: 7dbb9...090

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å være snill og å la andre tråkke på deg mener jeg er to forskjellige ting.

Fordi hvis man sier at det er det samme, så betyr det at alle som ikke lar seg tråkke på er slemme, og det er jeg sterkt uenig i.

Derfor er svaret mitt er nei, jeg ser ikke ned på gode, oppgående mennesker. Men ja, jeg syns at naivitet er en negativ egenskap, selv om jeg ikke ser ikke ned på folk av den grunnen.

For meg så henger det ikke ihop det å være snill og det å være naiv.

• Liker 11
Skrevet

Du unnlater jo å fortelle hva svigerinnen din synes er så ille med din mann. Det er nok ikke så enkelt som at de mister respekt for kvinner bare fordi de er snille. De må nok være noe selvutslettende i tillegg. Men da trenger jo disse kvinnene gjerne hjelp, selv om det er vanskelig å hjelpe kvinner som ikke skjønner sitt eget beste.

Anonymous poster hash: a0c6c...001
  • Liker 5
Skrevet

Enig med de over. Det virker som du forveksler det å la seg tråkke på med å være snill.

Jeg er da også en snill person, men jeg har både selvrespekt og ryggrad likevel. Å bli hos noen som ikke behandler deg bra har ingenting med å være snill å gjøre.

Anonymous poster hash: 54d93...67e

• Liker 5
Skrevet

For meg er det en sammenheng. Naivitet er jo at man tror alle er som seg selv. Du gjenkjenner ikke løgn for den løgnaktige verden har du null kjennskap til. Det vet hva løgn betyr, men ikke hvordan mange praktiserer det for å nå frem med noe. Du er naiv, rett og slett fordi du er uerfaren og uskyldig. Det å si at man mister respekten, blir for meg uforståelig. Jeg har gjennom erfaring forstått hvordan denne mer møkkete verden henger sammen. Har en bekjent som er en utrolig flink far, men alle ler av han fordi han forelsket seg i en "gold digger". Han mistet liksom "respekten" fordi andre hadde rett. Han ser ikke ut til å lide, han er flink som far og han har en godt betalt jobb. Han mister de respekten for, men hva med uærlige menn som er dårlige fedre, men tjener fett. De har vi respekt for..? For de er utspekulerte og ikke naive...

Anonymous poster hash: 34006...f45

• Liker 2
Skrevet

Ser virkelig ikke ned på snille mennesker. Jeg er selv snill, omsorgsfull og bryr meg om de rundt meg. Men jeg lar ikke mennesker tråkke på meg. Greit mennesker kan gjøre feil, og jeg kan tilgi. Men ikke gang på gang.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det å la seg tråkke på og det å være snill er ikke nødvendigvis det samme, men folk som lar seg lett tråkke på fortjener da ikke at andre er slemme med dem!!! Det er å legge skylden på offeret, og er IKKE greit. Blir som dem som synes voldtekt er greit fordi dama var full og hadde på seg utfordrende klær.

• Liker 4
Skrevet

Ei jeg kjenner hadde en kjæreste som var utro, to ganger med en av hennes beste venninner, og et par ganger med ei ukjent.

Hun kuttet ut venninna uten å mukke.. Men typen fortsatte hun med... til han slo opp....

Han angret senere, og ville ha henne tilbake. Hun er i tvil for hva hun skal gjøre, liker ikke at han er lei seg fordi de ikke er sammen mer osv.....

Jeg mister ikke respekten, men synes jo hun er ganske naiv og dumsnill.

Anonymous poster hash: 5593b...c55
  • Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg ser da overhodet ikke 'ned' på snille mennesker.

Men, - og det er et stort og vesentlig MEN her, TS; Det du kaller 'snill' er jo å være selvutslettende.

Da er man ikke snill, man er rett ut sagt dum. Man er dum mot seg selv, fordi man som regel lever med en eller annen fiktiv drøm om at noe skal komme til å endre seg bare man er 'snill nok'.

Og det skjer aldri før man tar tak i seg selv, retter ryggen og står solid på sine egne to ben mens man sier at 'Nei, nå holder det'

Det er forøvrig også en vesensdifferanse mellom å være snill og å være god.

- og her er det vel snakk om å være god mot både den ene og den andre?

Man er ikke alltid snill når man er god mot noen.

Er du snill mot en alkoholiker så kjøper du inn akkurat det vedkommende vil ha.

- er du god så ser du lenger og sier 'Nei'.

Ser du forskjellen mellom 'snill' og 'god'.

• Liker 2
Skrevet

Jeg la ut en tråd om å være snill, her idag! Kjærester, venner, familie, kollegaer misbruker dette! Og jeg er lei, lei til de grader. Jeg ønsker så inderlig å bli slem, tøff nok til å motstå og motsi dem. Men jeg klarer ikke!!De forventer alt, sier aldri unnskyld mere og tar det som selvfølge at jeg tilgir og tier!JEG ER DUM!!

Anonymous poster hash: 0ea6e...075

• Liker 3
Skrevet

Vel. I mitt tilfelle startet jeg som naiv. Ekstremt naiv, og så ikke at typen var utro.Fikk så høre at jeg måtte være dum som ikke skjønte det. Var også et par tilfrller der typen snakket nedsettende til meg, noe min svigerinne fikk med seg. Dethar gått mange år siden den gang, og hadde det vært i dag, så hadde jeg nok avsluttet umiddelbart, for det er totalt uakseptabelt og jeg blir rent uvel av tanken. Har lagt dette bak meg og flere år har gått. Vi har det fint og fredelig sammen. At det aldri kan skje igjen, det har heg ingen garanti for, men må jo tro at det ikke skjer. Det at hun den dag i dag må rippe opp ved å si at hun ikke gar respekt for meg, det synes jeg er helt ufattelig. Jeg har valgt å bryte all kontakt med henne. Det rare er at det aldri var forholdetsom var destruktivt, men slike som henne, som går inn for å knuse det man har av selvtillit. Fordommer og tabuer, folks "bedrevitenhet". Skal gjøre meg til en stakkar, når jeg ikke en gang kjenner meg igjen i rollen. Slik er det i næringslivet også. De ærlige og ydmyke sitter på bakerste rekke mens de utspekulerte og "smarte" oftere blir fremhevet. TS

• Liker 2
Skrevet

Det virker ganske håpløst av svigerinna di å hakke på deg, for at broren hennes var et rasshøl for lenge siden.

Du er over det, så da bør jo hun holde kjeft. Det er ikke hennes business, men skal hun på død og liv la noen "gjennomgå" fortsatt, bør det være broren hennes.

Anonymous poster hash: 5593b...c55
  • Liker 3
Skrevet

Det er håpløst. Å skulle være i famklieselskap er ikke lett. Blir så kleint. Vi er aldri ute på noe sammen for det er så mye guff i luften. Hun er en lite hyggelig person. Vanskelig å tro at hun mente det godt, når hun ellers er så usympatisk. Hun liker ikke dyr, sparket etter hunden og fiket til den, hun ba en deprimert "naver" om å ta seg sammen og bidra istedenfor å tære på staten. Så dere kan se for dere typen. TS

• Liker 2
Skrevet

Mister respekt for folk som er underdanige og finner seg i dritt(medmindre de blir truet på livet). Den dagen de står opp for seg selv får de respekten tilbake.

Anonymous poster hash: f8476...be8
Skrevet

Tror mange kan finne seg i mye når de blir skikkelig glad i noen. Den som ikke verdsetter den godheten, fortjener ikke respekt, men får det. Den gode er liksom idioten for å bli i forholdet. Det er i hvertfall bra når man ser disse som overkjøres, setter ned foten. Mange damer er jo ikke me snille mot menn som gjør alt for de. Krever og er misfornøyde inntil de skjønner alvoret.

• Liker 1
Skrevet

Veldige ofte er snille mennesker også ofte dumsnill. De må faktisk ta noen støyter her å der nettopp fordi de har fått denne gaven. så de som mener snillhet å naivitet henger ikke sammen så gjør det faktisk det. Du kan f.eks gjøre det i håp. Selv om du vet du blir utnyttet. Vi skal være glade vi har dumsnille og naive mennesker som det kalles her. For det er det som faktisk ennå gjør at verden kan være en hyggelig plass.

• Liker 2
Skrevet

Veldige ofte er snille mennesker også ofte dumsnill. De må faktisk ta noen støyter her å der nettopp fordi de har fått denne gaven. så de som mener snillhet å naivitet henger ikke sammen så gjør det faktisk det. Du kan f.eks gjøre det i håp. Selv om du vet du blir utnyttet. Vi skal være glade vi har dumsnille og naive mennesker som det kalles her. For det er det som faktisk ennå gjør at verden kan være en hyggelig plass.

Skrevet

Jeg mister ikke respekten for snille mennesker, snarere tvert i mot, men jeg må innrømme at respekten for dumsnille mennesker er behersket. Er man snill rett og slett fordi man ønsker det beste for andre og ønsker å hjelpe, så lar jeg meg imponere. Er man "snill" fordi man ikke våger å stå opp for seg selv og hevde sin mening så blir jeg mindre imponert. Da er man i mine øyne unnvikende og på mange måter en egoist som prøver å vinne poenger fra omverdenen med: "SE PÅ MEG, så snill jeg er. Jeg ofrer alltid meg selv for alle andre...."

Martyrmine er ikke tiltrekkende.

• Liker 2
Skrevet

En god venninne står alltid bakerst i køen. Hun lot alltid andre få ta det siste stykket og betalte alltid det lille som manglet. Hvem får seg til å utnytte seg av situasjonen? Mange! Tror mye skyldes forskjellig oppdragelse. De smarte er frekke.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...