Gå til innhold

Politi - raringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er litt forbanna på kjøringa av politiet.

For ca 6 minutter siden skulle jeg kjøre til rema 1000 for å kjøpe tyggegummi. Fra venstre side ser jeg politi bil kommer kjørende uten blå og hvit lys på.

Jeg skulle i samme retning som politiet men jeg lot dem til å kjøre først for å se hvordan dem kjører. Fartsgrense på strekningen jeg og andre kjørte var 60 km/h og der kjørte politiet i 70 km/h uten blå/hvit lys på og da begynte jeg å tenke hva i svarte driver dem med hmm???

Så kom rundkjøringen dem skulle rett frem men i alle dager der var det ikke riktig plassering på rundkjøringen. Der plasserte dem seg midt i rundkjøringen og kjørte bare rett frem og dem brydde seg ikke at det finnes kanskje bak noen som vil til venstre.

Er det mulig å melde ifra til stasjonen eller til noen andre.?

Tenkt deg hvis noen av oss andre har gjort det? Da hadde vi blitt stoppet og 1000 garantert bot fra politi.

Anonymous poster hash: 7e3a2...f4d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du muligens litt lite å gjøre om dagen? Hvordan du vet at politibilen kjørte i 70km/h er jeg særdeles interessert i å høre. Samtidig vil nok de aller færreste bli stoppet og fått bot ved å legge seg feil/slurvete i en rundkjøring -- Tror nok også at politiet har litt viktigere ting å gjøre enn noen som kommer for å "Hallo, jeg tror dere kjørte 10km for fort i timen OG DERE LA DERE FEIL I RUNDKJØRINGEN"..

Reality check.

Anonymous poster hash: dbe32...dd9
  • Liker 2
Skrevet

Samtidig vil nok de aller færreste bli stoppet og fått bot ved å legge seg feil/slurvete i en rundkjøring -- Tror nok også at politiet har litt viktigere ting å gjøre enn noen som kommer for å "Hallo, jeg tror dere kjørte 10km for fort i timen OG DERE LA DERE FEIL I RUNDKJØRINGEN"..

Reality check.

Anonymous poster hash: dbe32...dd9

Ehh de står regelmessig i en sidegate i nærheten av der jeg bor og gjemmer seg for å stoppe og gi saftige bøter til folk som ikke blinker riktig i en rundkjøring rett bortenfor denne gaten.

Rundkj_ring.jpg

Ved den røde pilen står de ute av syne for folkene som kjører i rundkjøringen og følger med på om det er noen som ikke blinker ut når de kjører rett frem, ol. også kjører de etter dem og sanker inn penger i bøter.

Og dette har de gjort i alle år så lenge jeg kan huske (jeg er vokst opp der).

Så jo de driver absolutt å tar folk for slike filleting.

Anonymous poster hash: 44d36...0c7

• Liker 1
Skrevet

Hele 70 km/t du?

Vet du at det er noe som heter misvisning på speedometeret, og at dette gjelder for samtlige serieproduserte biler?

Når du ligger i 70 km/t etter speedometeret vil reell hastighet alltid være så og så mange prosent avvikende i minusfavør, og ofte så mye som 8-10 %, så farta er da altså egentlig rundt 63-66 km/t. Dette vil du neppe bli bøtelagt for i en fartskontroll, da det der i tillegg skal trekkes fra så og så mye fra målt hastighet.

Så slapp av, dette er det ingen grunn til å kalle politiet raringer for, og de har aldeles ikke bedrevet noen form for grisekjøring ihvertfall. Ei heller er det ugreit å ta en rundkjøring litt feilplassert en gang i blant, det gjør vi alle, og politifolk er bare mennesker de og...

• Liker 2
Skrevet

jeg er helt enig i at politiet bør vise et veldig godt eksempel når de er ute og kjører i tjenestebil uten blålys. så sånn sett er de noen raringer. men missvisning på speedometeret er det noe som heter som nevnt over. også er det vel også akseptert å følge kjøre farten ? Nå har ikke jeg lappen selv, men blir man straffet ellers for 10 km/t for mye?

men seriøst mann, hvordan veet du at de kjørte nøyaktig i 70??

Anonymous poster hash: 9ee79...a2e
Skrevet

Godt mulig de var på utrykning, men at de ikke benyttet seg av blålys/sirene.

• Liker 3
Skrevet

hahha, ojojoj, trolling? Skulle veldig gjerne likt å sett denne samtalen nede på politistasjonen. "Si meg, så nettop en politibil som la seg feil i rundkjøringen, og jeg er meget sikker på at dere kjørte i 70 km/h!". Men for all del, dra ned og meld dem, er litt interessert i å høre om responsen du får derfra :)

• Liker 1
Skrevet

Hei.

Jeg er litt forbanna på kjøringa av politiet.

For ca 6 minutter siden skulle jeg kjøre til rema 1000 for å kjøpe tyggegummi.

Nå er ikke jeg den første til å syns politiet gjør en god jobb i alt de gjør, men her reagerer jeg mer på at du kjører til Rema 1000 for tyggis enn hva politiet gjorde :P

• Liker 3
Skrevet

Godt mulig de var på utrykning, men at de ikke benyttet seg av blålys/sirene.

utrykning i 70 km/t ? glad ikke det var meg de skulle hjelpe i fall

Anonymous poster hash: 9ee79...a2e

• Liker 1
Skrevet

Må bare le som bare det ha ha ha. Please ikke kom med slike kommentarer som "Har du muligens litt lite å gjøre om dagen?" eller "er du sikker at dem kjørte i 70km/h"

x6hcfq.jpg

1) er jeg og 2 er Politi. Jeg ventet til politi kjørte forbi meg, så gasset jeg fult på til 70km/h at dem kjørte så fort. Blind kan jeg ikke være, det er jeg sikker på 10000%

TS

Skrevet

Beklager det var alt for lite tegning, men håper at dere ser hva jeg egentlig mener.

TS

Skrevet

Måten å hevne seg på politi på, er ved å gå løs på dem som enkeltpersoner ved å sende bekymringsmeldinger til barnevern, ved å sende meldinger til tollvesenet om mulig smugling etter at de kommer hjem fra ferie osv.

Bare kjør på. Jeg er helt på din side, hvordan du beskriver oppførselen deres, og hva slags avskum de må være for å velge å være i en jobb, når jobben går ut på å være drittsekk.

Skrevet

Måten å hevne seg på politi på, er ved å gå løs på dem som enkeltpersoner ved å sende bekymringsmeldinger til barnevern, ved å sende meldinger til tollvesenet om mulig smugling etter at de kommer hjem fra ferie osv.

Bare kjør på. Jeg er helt på din side, hvordan du beskriver oppførselen deres, og hva slags avskum de må være for å velge å være i en jobb, når jobben går ut på å være drittsekk.

Ja jøss. Og du tror ikke det faktum at bakgrunnen sjekkes der det fremkommer at de faktisk er politi vil være avgjørende for om myndighetene går videre med disse sakene?

Anonymous poster hash: 839fc...c0b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...