AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #1 Skrevet 15. september 2014 Er så lei av naboer og folk som ringer på/banker på døra mi. Jeg vil helst være i fred. Er det frekt å henge opp skilt med at de ikke skal banke på. Blir så lei av dette maset, I dag har det banket på tre ganger Jeg vil være i fred når jeg er hjemme... Anonymous poster hash: 4172d...d3c 1
Fuglen Skrevet 15. september 2014 #2 Skrevet 15. september 2014 Hvorfor ringer de på, da? Er det ikke bare å ikke lukke opp? 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #3 Skrevet 15. september 2014 Her ringer naboene på 3 ganger i året. Hva maser naboene dine om? Noe du kan be de slutte å mase om? Om ikke så heng opp lappen innimellom, ikke hele tiden fordi da blir du det nye de baksnakker om. Den raringen med lappen. Anonymous poster hash: e56de...a9f 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #5 Skrevet 15. september 2014 Låne ting og tang, leke med hunden, snakke om været... Er sååå lei. ts Anonymous poster hash: 3a864...252 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #6 Skrevet 15. september 2014 De banker på flere ganger hver dag for å låne ting eller leke med hunden? Anonymous poster hash: 584af...734 1
Sola de Skrevet 15. september 2014 #7 Skrevet 15. september 2014 Er vel bare å la vær å åpne opp, så tar de vel hintet og slutter? 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #8 Skrevet 15. september 2014 Er vel bare å la vær å åpne opp, så tar de vel hintet og slutter? Hunden begynner å bjeffe når de banker på, så da skjønner de jo at jeg er hjemme. Anonymous poster hash: 3a864...252
Sola de Skrevet 15. september 2014 #9 Skrevet 15. september 2014 Hunden begynner å bjeffe når de banker på, så da skjønner de jo at jeg er hjemme. Anonymous poster hash: 3a864...252 Ja, og at du så ikke åpner tyder jo på at du er opptatt eller noe. 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #10 Skrevet 15. september 2014 Kan du ikke bare si til dem at det blir litt mye..? I en hyggelig tone.. Jeg bor i et leilighetskompleks, de eneste som ringer på her unntatt besøk, er loddselgere et par ganger i året, og unger på Halloween heldigvis. Aldri har noen bedt om å låne sukker, eller "vil bare prate".. Men hører flere snakkes i trappene etc. Jeg er en av de som sier hei og flyr videre. Orker ikke tett forhold med naboer og nedrente dører. Anonymous poster hash: 534c5...d15 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #11 Skrevet 15. september 2014 Ja, og at du så ikke åpner tyder jo på at du er opptatt eller noe. Har prøvd en gang å ikke åpne. Men da jeg senere på kvelden gikk tur med hunden spurte de hvorfor jeg ikke åpnet. De sier at de så at bilen sto der. Svarte at jeg sov. Er litt feig kanskje...ts Anonymous poster hash: 3a864...252
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #12 Skrevet 15. september 2014 Kan du ikke bare si til dem at det blir litt mye..? I en hyggelig tone.. Jeg bor i et leilighetskompleks, de eneste som ringer på her unntatt besøk, er loddselgere et par ganger i året, og unger på Halloween heldigvis. Aldri har noen bedt om å låne sukker, eller "vil bare prate".. Men hører flere snakkes i trappene etc. Jeg er en av de som sier hei og flyr videre. Orker ikke tett forhold med naboer og nedrente dører. Anonymous poster hash: 534c5...d15 Jeg bor på landet. Da jeg bodde i Oslo fikk jeg være i fred. Hvordan skal jeg si det da? Synes det er ekkelt.... ts Anonymous poster hash: 3a864...252
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #13 Skrevet 15. september 2014 Har prøvd en gang å ikke åpne. Men da jeg senere på kvelden gikk tur med hunden spurte de hvorfor jeg ikke åpnet. De sier at de så at bilen sto der. Hva er det for noen masebøtter? Hjelpes meg... Nesten stalking jo. Anonymous poster hash: 534c5...d15
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #14 Skrevet 15. september 2014 Ja. Blir helt utslitt. Jeg er jo hyggelig av meg når jeg ser dem i hagen og sånt, men jeg vil ikke henge med dem. Neste gang jeg flytter skal jeg være veldig forsiktig med å snakke med naboene...ts Anonymous poster hash: 3a864...252 1
Gjest Blubberella Skrevet 15. september 2014 #15 Skrevet 15. september 2014 Har prøvd en gang å ikke åpne. Men da jeg senere på kvelden gikk tur med hunden spurte de hvorfor jeg ikke åpnet. De sier at de så at bilen sto der. Svarte at jeg sov. Er litt feig kanskje...ts Anonymous poster hash: 3a864...252 Skjønner jo det for det er ikke så lett å vite hva man skal si for å ikke bli sett på som den sære naboen. Hadde du vært riktig tøff kunne du jo ha svart at du var opptatt med å onanere Men da hadde du vel heller blitt den sære og litt ekle naboen. Det beste er vel egentlig å bare være ærlig. Si pent i fra at du synes det blir litt for mye fordi du ikke har så stort behov for å sosialisere etter jobb/skole. Hvis noen blir sure for det så la dem være sure. Det er da ingen menneskerett å ha kontakt med naboene til en hver tid.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #16 Skrevet 15. september 2014 Skjønner jo det for det er ikke så lett å vite hva man skal si for å ikke bli sett på som den sære naboen. Men blir man sett på som en sær nabo, så.. javel. Hva så? Man kan bare ikke gå rundt å bry seg om hva alle tenker, tror og mener... Men heller enn å la være å åpne, for så å bli spurt hvorfor, er det nok best å bare si det som det er. Anonymous poster hash: 534c5...d15 1
Gjest Blubberella Skrevet 15. september 2014 #17 Skrevet 15. september 2014 Men blir man sett på som en sær nabo, så.. javel. Hva så? Man kan bare ikke gå rundt å bry seg om hva alle tenker, tror og mener... Men heller enn å la være å åpne, for så å bli spurt hvorfor, er det nok best å bare si det som det er. Anonymous poster hash: 534c5...d15 Nettopp! Men det er ikke alle som er tøffe nok til å si i fra.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #18 Skrevet 15. september 2014 "Hei! Vet du.. Det er hyggelig med litt kontakt med naboene, og å kunne låne bort ting som trengs til bakst etc/at folk vil hilse på hunden/prate litt.. Men nå ringes det på døra mi flere ganger daglig her, av ulike folk. Synes det blir litt mye..............." så svarer de sikkert at de beklager eller noe.. Så kan du si "en gang iblant er bare koselig altså, men... " Anonymous poster hash: 534c5...d15 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #19 Skrevet 15. september 2014 Bruk hunden som unnskyldning. "Vennligst ikke ring på/bank på unødig da hunden blir krakilsk". For min del er dette helt sant, særlig om den er alene hjemme. Om noen har vært på døra mens jeg er ute (og han har vært alene) er det veldig lett å se det på hunden.. totalt spinnvill. Anonymous poster hash: 4df31...817 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #20 Skrevet 15. september 2014 Ja det var lurt! Kan jeg skrive det på en lapp og henge på døra synes du? Så slipper jeg å si det ts Anonymous poster hash: 3a864...252
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå