AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #1 Skrevet 15. september 2014 Hei, jeg lurer på om dere vet om en koselig kafé i Oslo, der man kan sette seg ned med en kaffe og bok, uten at betjeningen blir utålmodig? Jeg er ny i byen og sliter med å finne en slik kafé. De fleste stedene jeg har vært på hittil forventes det at man kjøper det man skal og kommer seg ut rimelig kjapt. Anonymous poster hash: affc0...90b
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #2 Skrevet 15. september 2014 Baker Hansen på Adamstuen! Hvis du drar dit utenom rushet (som er rundt lunsjtider, kl 12), så er det nesten alltid stille og rolig. Og du kan sitte så lenge du vil! Anonymous poster hash: 46297...fe1 1
Christiania_Oslo Skrevet 15. september 2014 #3 Skrevet 15. september 2014 Hold deg unna starbucks,kaffebrenneriet,espresso house og lignende steder. Om du ønsker virkelig ro så ta en tur på cafeer på nærsentre, ta t banen feks til bøler,mortensrud eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #4 Skrevet 15. september 2014 Hold deg unna starbucks,kaffebrenneriet,espresso house og lignende steder. Om du ønsker virkelig ro så ta en tur på cafeer på nærsentre, ta t banen feks til bøler,mortensrud eller lignende. Forstår jeg deg riktig om du mener bøler senter eller mortensrud senter? er de noe å skryte av da? har bare vært på bøler senter i nyere tider, men det er et helt alminnelig senter med cafe midt i gangen der alle går. Anonymous poster hash: 8ada4...763
Christiania_Oslo Skrevet 15. september 2014 #5 Skrevet 15. september 2014 Forstår jeg deg riktig om du mener bøler senter eller mortensrud senter? er de noe å skryte av da? har bare vært på bøler senter i nyere tider, men det er et helt alminnelig senter med cafe midt i gangen der alle går. Anonymous poster hash: 8ada4...763 Ja hvis man vil ha det virkelig rolig uten mas fra de ansatte. Er jo bare gamlinger som henger der uansett. Var bare eksempler som jeg kom på i farten men de fleste sentre har cafeer. Baker hansen feks på storo er nok litt bedre enn gamlis kaffen på bøler. Det man bør unngå er jo disse hipstercafeene midt i Oslo.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #6 Skrevet 16. september 2014 Kjøpesenterkafeteria er ikke det jeg ville satset på for en god caféopplevelse... En del barer er veldig stille og hyggelige på ettermiddagen, før kveldsinnrykket kommer. For eksempel Tea Lounge, Django og Tamara rundt Birkelunden, Parkteatret ved Olaf Ryes plass, Oslo Mek og Dattera Til Hagen på Grønland. På Grünerløkka ligger også litt fredelige cafeer som Glød og Mogador. Øverst på løkka ligger byens kanskje koseligste café, Liebling, men der kan det være mye støy. Kaffegutta på Torshov er koselig og man føler seg ikke jaget derfra selv om det er en kaffebar. Café Nero og Laundromat på Bislett er trivelig både på dag og kveld. I sentrum har du for eksempel Fuglen, som har virkelig god kaffe. Der kan man ta med matpakke Det blir veldig fullt der om kvelden. Anonymous poster hash: 3867a...1d1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #7 Skrevet 16. september 2014 Kaffistova er dyrt, og jeg vet ikke hvor stille det er i rushen midt på dagen, men det er ofte noen som leser når jeg har vært der. Dovrehallen er stille midt på dagen og ettermiddagen, mest eldre. Noen tar en øl, noen en kaffe, noen en matbit. Grand har en rolig atmosfære, men er dyrt. Anonymous poster hash: 04458...a18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå