AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #1 Skrevet 15. september 2014 Høsten er her, og det er på tide med ny runde med syrepeeling. Desverre så har jeg glemt nesten alt jeg leste meg til av kunnskap om evne, så da spør jeg heller her.. Har flere typer, både salisylsyre og glycolsyre. Kan jeg bruke begge disse syrene om hverandre? Har også glycolsyre, både i kremform (1%) og som "ren" syre (2%). Kan jeg bruke denne rett etter jeg har brukt fruktsyrepeeling?Anonymous poster hash: c3d24...6e0
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #2 Skrevet 15. september 2014 Hæ? Gjør du det selv? Hørtes skummelt ut. Anonymous poster hash: 15dad...d84
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #3 Skrevet 15. september 2014 Syre? Hvorfor i alle dager skal du ha syre på huden din? Anonymous poster hash: d462e...868
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #4 Skrevet 15. september 2014 Hæ? Gjør du det selv? Hørtes skummelt ut. Anonymous poster hash: 15dad...d84 Det er det ikke men er selvfølgelig lurt å lese seg godt opp på forhånd, og kjøpe gode og ekte produkter.Anonymous poster hash: c3d24...6e0
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #5 Skrevet 15. september 2014 Syre? Hvorfor i alle dager skal du ha syre på huden din? Anonymous poster hash: d462e...868 Fordi huden blir smashing av det Anonymous poster hash: c3d24...6e0
Professor Orm Skrevet 15. september 2014 #6 Skrevet 15. september 2014 Ja, du kan bruke dem om hverandre. Hvor mange % er penslingene på? Hvis de er på samme nivå som dem som brukes av hudpleiere (og du burde ikke gjøre det selv om de er mer konsentrerte enn det) , kan du fint bruke krem/serum etterpå. Men jeg synes 1% glykolsyre høres veldig lite ut. Selv bruker jeg md formulations 12% glykolsyre hver morgen.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #7 Skrevet 15. september 2014 Ja, du kan bruke dem om hverandre. Hvor mange % er penslingene på? Hvis de er på samme nivå som dem som brukes av hudpleiere (og du burde ikke gjøre det selv om de er mer konsentrerte enn det) , kan du fint bruke krem/serum etterpå. Men jeg synes 1% glykolsyre høres veldig lite ut. Selv bruker jeg md formulations 12% glykolsyre hver morgen. Oi, ser jeg har skrevet helt feil. Det er retinolkrem og syre som jeg har i henholdsvis 1 og 2 %. Glycolsyren min er på 30 og 50% (har to). Vil det si at jeg kan bruke glycolsyre først, og så ta på retinolkrem/syre rett etterpå? Ser at det ble rotete når jeg skrev feil i HI, men jeg har altså glykolsyre, salisylsyre og retinol krem og syre Anonymous poster hash: c3d24...6e0
Professor Orm Skrevet 15. september 2014 #8 Skrevet 15. september 2014 Oi, ser jeg har skrevet helt feil. Det er retinolkrem og syre som jeg har i henholdsvis 1 og 2 %. Glycolsyren min er på 30 og 50% (har to). Vil det si at jeg kan bruke glycolsyre først, og så ta på retinolkrem/syre rett etterpå? Ser at det ble rotete når jeg skrev feil i HI, men jeg har altså glykolsyre, salisylsyre og retinol krem og syre Anonymous poster hash: c3d24...6e0 Hvilke retinolkremer har du? 50% hørtes litt høyt ut, jeg ville vært litt forsiktig. Etter du har brukt syren, skal du tilføre fuktighet, bruk A-vitamin om kvelden de dagene du ikke bruker syren. Man bør hele tiden følge med på hvordan huden reagerer, om det blir for sterkt kan man roe ned litt. Jeg bruker 0,05% tretionin om kvelden, 12% glykolsyre om dagen, og om jeg skal begynne med 30% penslingskur, kommer jeg til å gjøre det ukentlig i ca. 10 uker. Tøffere behandling enn det vil jeg ikke begi meg ut på selv.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #9 Skrevet 15. september 2014 Hvilke retinolkremer har du? 50% hørtes litt høyt ut, jeg ville vært litt forsiktig. Etter du har brukt syren, skal du tilføre fuktighet, bruk A-vitamin om kvelden de dagene du ikke bruker syren. Man bør hele tiden følge med på hvordan huden reagerer, om det blir for sterkt kan man roe ned litt. Jeg bruker 0,05% tretionin om kvelden, 12% glykolsyre om dagen, og om jeg skal begynne med 30% penslingskur, kommer jeg til å gjøre det ukentlig i ca. 10 uker. Tøffere behandling enn det vil jeg ikke begi meg ut på selv. Den med 50% kjøpte jeg fordi jeg ikke merket så mye av den med 30% (som egentlig er en kombinasjon av lactic og glycol, tilsammen 60%). Har ikke prøvd den enda, så kanskje jeg avventer med den på 50%.... Er bare så utålmodig Har heller ikke prøvd retinol 2% enda, så er veldig spent.Anonymous poster hash: c3d24...6e0
Professor Orm Skrevet 15. september 2014 #10 Skrevet 15. september 2014 Den med 50% kjøpte jeg fordi jeg ikke merket så mye av den med 30% (som egentlig er en kombinasjon av lactic og glycol, tilsammen 60%). Har ikke prøvd den enda, så kanskje jeg avventer med den på 50%.... Er bare så utålmodig Har heller ikke prøvd retinol 2% enda, så er veldig spent.Anonymous poster hash: c3d24...6e0 Ja, du kan jo prøve deg frem. Skjønner godt at du blir utålmodig, men det tar dessverre tid med disse behandlingene. Ser ingen grunn til å vente med retinolen dog
Vill&Vakker Skrevet 15. september 2014 #11 Skrevet 15. september 2014 Hvor kjøper du syrepeelingene? Er interessert i peelingene med retinol :-)
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #12 Skrevet 15. september 2014 Ja, du kan jo prøve deg frem. Skjønner godt at du blir utålmodig, men det tar dessverre tid med disse behandlingene. Ser ingen grunn til å vente med retinolen dog Det som også er så kjedelig med at det tar tid, er at jeg ikke ser forandring... Men jeg husker jo at jeg har vært fornøyd med huden etter tidligere runder med glycolsyre gleder meg til første runden etter sommeren nå i kveld Så 2% er greit i retinol? Det er ikke for sterkt?Anonymous poster hash: c3d24...6e0
AnonymBruker Skrevet 15. september 2014 #13 Skrevet 15. september 2014 Hvor kjøper du syrepeelingene? Er interessert i peelingene med retinol :-) Jeg kjøpte i utgangspunktet på skinlaboratory. De er kjente og har gode produkter. Men så fikk de plutselig så sabla dyr frakt, så nå har jeg bare kjøpt på ebay, av selger med gode tilbakemeldinger og mange solgte produkter. Anonymous poster hash: c3d24...6e0
Professor Orm Skrevet 15. september 2014 #14 Skrevet 15. september 2014 Det som også er så kjedelig med at det tar tid, er at jeg ikke ser forandring... Men jeg husker jo at jeg har vært fornøyd med huden etter tidligere runder med glycolsyre gleder meg til første runden etter sommeren nå i kveld Så 2% er greit i retinol? Det er ikke for sterkt?Anonymous poster hash: c3d24...6e0 2% retinol er relativt høyt, så begynn forsiktig. Har ikke erfaring med retinol, bruker tretinoin. Men det går bra, og det er generelt sett sterkere.
Vill&Vakker Skrevet 16. september 2014 #15 Skrevet 16. september 2014 Finner ikke peelingen med retinol? skinlaboriatory d også? :-)
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #16 Skrevet 16. september 2014 Du burde absolutt ikke bruke retinol krem rett etter en penslingskur. Huden trenger absolutt ikke noe annet sterkt i løpet av den tiden du bruker penslingen, da skal du heller ikke peele huden din, bare rense forsiktig og gi masse fukt i den perioden du tar pensling. Så spar heller retinol kremen til du er ferdig med penslings-perioden din. Anonymous poster hash: 5f8b5...149
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå