Gå til innhold

Bidrag ved 4-8,99 vs 9-13,99dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min x har nå tvunget igjennom at han skal ha ungen 9 dager i måneden kun for å hoppe opp i 9-13,99 dager klassen som utgjør litt over 1000kr mindre i bidrag.

Hadde han faktisk hatt ungen 9dager skulle jeg ikke sagt så mye, men hver eneste måned ringer han for å levere ungen en dag eller tre tidligere enn planlagt. I tillegg er han sjeldent med ungen selv, men får foreldrene eller noen andre til å være barnevakt, så han er max 6 dager sammen med ungen selv.

Har tatt dette opp på familievernkontoret når vi har skrevet avtaler tidligere, men han står alltid på sitt og sier at ting skal endre seg og at han fremover skal gjennomføre som avtalt.

Så hva gjør jeg da?

Og i bidragskalkulatoren på nav.no skal man legge inn utgifter til barnepass. Ungen går på SFO så jeg har lagt inn prisen på det, men hva med melk og frukt som må betales, kan jeg legge det inn også ?

Anonymous poster hash: 813c7...5c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan selvsagt ikke legge inn frukt og melk.

Ellers så får du si at du ikke kan ta barnet tilbake før tiden. Enten det eller endre døgnene barnet er hos far.

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Bidraget frå NAV vert utrekna etter kor mamge netter barnet søv hjå far gjennomsnittleg i to år.

Skrevet

Bidraget frå NAV vert utrekna etter kor mamge netter barnet søv hjå far gjennomsnittleg i to år.

ts

Så NAV bruker ikke samme metode som den kalkulatoren som ligger på nett ? Vi har til nå brukt den og hatt privat avtale

Skrevet

ts

Så NAV bruker ikke samme metode som den kalkulatoren som ligger på nett ? Vi har til nå brukt den og hatt privat avtale

Eg reknar med at NAV brukar sin eigen kalkulator, ja.

Men det er ikkje nok å skrive inn kor mange netter barne søv hjå far i ein mnd. Det kqn vera han er hjå far 6 netter ein mnd og 14 netter neste mnd. Gjennomsnittet vert då 10 netter i mnd. NAV rekner ut gjennomsnittet gjennom 2 år.

Skrevet

Eg reknar med at NAV brukar sin eigen kalkulator, ja.

Men det er ikkje nok å skrive inn kor mange netter barne søv hjå far i ein mnd. Det kqn vera han er hjå far 6 netter ein mnd og 14 netter neste mnd. Gjennomsnittet vert då 10 netter i mnd. NAV rekner ut gjennomsnittet gjennom 2 år.

Jammen bruker de gjennomsnittet av tidligere år eller gjennomsnittet av det som står på samværsavtalen for kommende år?

Er jo det at planen og realiteten ikke stemmer som gjør at jeg mener det blir feil.

Skrevet (endret)

Jammen bruker de gjennomsnittet av tidligere år eller gjennomsnittet av det som står på samværsavtalen for kommende år?

Er jo det at planen og realiteten ikke stemmer som gjør at jeg mener det blir feil.

D

Endret av Stjerner og planeter
Skrevet

Regn bidrag fra måned til måned så betaler han etter hvor mange netter han faktisk har barnet. Det gjorde vi og samværet ble plutselig veldig stabilt på 9 netter.

Anonymous poster hash: 6271b...115

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...