Gå til innhold

Brudemarsjer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lurer på å ha Gammel bruremarsj fra Nord Gudbrandsdal til inngang og Bruremarsj av J.M. Førde til utgang. Vi lurer på om det er noen andre som har hatt eller skal ha en av disse og hvilke instrumenter dere da har/hadde, spesielt i forhold til utgangsmarsjen? Fungerer denne bra i en liten kirke ( " kort vei opp " )? Noen som har noen råd?

pft..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal også ha bruremarsjen til J. M. Førde som utgang. Ikke helt sikker på instrumentene, men det er ikke helt i boks enda...hun som ordner sier at det må minst være to trompeter, en på slagverk, helst to baryton,horn, bass og to tromboner. Hos oss er det minst tolv nå. Hun sier det viktigste er at det er minst to trompeter som er FLINKE! (Der er vel det vi venter på...)

Jeg trodde den kunne gjennomføres bra med adskillig færre instrumenter, jeg....det kan den sikkert også!

Skrevet

:o He, he - ja her er det bare å ringe Brass Brothers med en gang ser jeg!

Det hørtes ærlig talt litt mye ut spør du meg. Noen jeg hørte om hadde en på trommer, en på trompet og en på en et annet instrument som jeg ikke husker navnet, i tilegg til orgel. Tror det ble bra!

Lurer på om jeg må sende den godeste Førde en mail og høre om han har laget et enklere arrangement, orker ikke begynne å orge et helt band til kirken!!

Alternativet er å ta den første marsjen både ut og inn...??!!

Skrevet

Ja, jeg hadde tenkt til å bare ha den på baryton først, for han allerede skal spille i kirka....men det blei visst tynt...

Det kommer sikkert an på hvem du spør, og hvor mye trøkk du ønsker selvfølgelig!

Skrevet

Førde funker flott på Trompet og orgel hvis trompetisten er god. Var i et bryllup for litt siden der det ble spillt. Har du i tillegg baryton, så blir det nok helt topp. Tromme kan være med, men trengs ikke. Iom du bor i Oslo, regner jeg med at organisten er ok.

Skrevet

sorry- så nå at det var en annen som hadde baryton. :oops:

Men poenget mitt er at det er helt flott med bare trompet og orgel på bruremarsjen av Jan Magne Førde.

Skrevet

Vi skal også bruke Førdes marsj til utgang. Men når det er fordi vi har spilt i korps i tilsammen 30 år omtrent, er det riktig for oss å samle alle korpsvennene i selskapet til å spille. Har ikke komplett oversikt over besetning ennå (bruker janitsjarvarianten - siden jeg spiller klarinett selv blir brass helt feil), men ser ut til å være:

* 2 fløyte

* to el. tre klarinetter

* saksofon

* en el to trompeter (hvor ei er kjempegod)

* tuba

* tre (!) slagverkere

--- og så må jeg finne en trombonist eller barytonist et sted. Kan nesten ikke spørre sambo... :ler:

Skrevet

Har vært inne på Orkdalsmenighetene og på Røyken kirke sine sider for å finne brudemarsjer, vet noen om andre steder???

Skulle likt å høre de dere nevnte her

Skrevet

Takk for alle gode råd!

Nå kan jeg angre på at jeg ikke ville gå i korps :ler:

Tenkte jeg skulle høre med organisten i dag hva han tenkte om saken, men han sa at det ikke var han som skulle spille likevel...Og hvem som skulle gjøre det var ikke helt avklart ennå. Men, men, det er fortsatt (nesten) tre uker til så det ordner seg nok!

Skrevet

Vi hadde Brudemarsj fra Nord G.dal som inngangsmarsj med kun orgel og det var utrolig flott. Organisten fikk til sax stemmen og alle kommenterte at den var flott å høre på. Savnet ikke saxen jeg....

Er egentlig skrevet for gammeldansorkester og omskrevet for sax og orgel i forbindelse med kronprinsbryllupet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...