Gå til innhold

Melkesjokolade med mindre sukker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker melkesjokolade, men det er så kvalmende søtt. Finnes det en melkesjokolade med mindre sukker enn det Freia og Nidar bruker? Jeg ønsker ikke sukkerfritt med maltitol, bare mindre farin.

Anonymous poster hash: ec74e...5af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på denne jeg..

Så mye som de store aktørene eksperimenterer med nye smaker så kunne de vel lagd en litt mer voksen variant som ikke smaker... voksent? Jeg vil bare ha god melkesjokolade som ikke har sukker som hovedingrediens :rolleyes:

Skrevet

Det sier seg selv at det er vanskelig hvis det er selve melkesjokoladesmaken som er poenget. Melkesjokolade inneholder grovt sagt kakao (-masse og -smør), melk og sukker - og ofte mindre enn 30% kakao. Med mer melk og mindre sukker blir det også mindre kakaosmak. Det finnes melkesjokolade med 65% kakaoandel og altså lite sukker, men den smaker også lite melk.

Anonymous poster hash: 4b43d...5ec
  • Liker 1
Skrevet

Hvilke sjokolader har kalaoinnhold et sted rundt 40-60% da? 65% blir for mørkt for meg.

Anonymous poster hash: ec74e...5af

Skrevet

Nokså få, og de er dyre. Men Valrhona og Michel Cluizel holder høy kvalitet.

Skrevet

Green and blacks har kjempegod mjølkesjokolade som ikkje er like søt som Freia/Nidar. Dei har mange ulike kakaoprosentar, så du kan finne ut kva type du likar best.

Skrevet

Green and blacks har kjempegod mjølkesjokolade som ikkje er like søt som Freia/Nidar. Dei har mange ulike kakaoprosentar, så du kan finne ut kva type du likar best.

Green and Blacks har melkesjokolader med 34%-37%, med andre ord ikke veldig mye mer enn Freia som har 'mer enn 30%'

• Liker 1
Skrevet (endret)

Raw chocolate og green and blacks chocolate ihelsekost butikkene.

Endret av Ferie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...