Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ble for en tid siden sammen med en flott jente. Viste seg etter en tid at hun hadde en del økonomiske problemer. Har bidratt en del for å få henne ut av dette, men virker ikke som hun tar det på alvor selv. Blant annet snakk om en god del inkassosaker mm. Hun har bedyret flere ganger at hun er ferdig med ubetalte regninger og inkassokrav, men i handling mangler det fortsatt. Regninger går fortsatt over tiden og inkassovarslene har ikke tatt slutt. Når jeg forsøker å konfrontere henne med dette møtes det stort sett med aggresjon, eller "ikke i dag", "er for sliten i dag" eller lignende. Virker som hun fortsatt forventer at jeg skal ordne opp i hennes økonomiske problemer. Hvordan snur jeg denne spiralen? Hvordan får jeg henne til å forstå alvoret?

Endret av kapka
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsett med å tilby henne hjelp, men tilby henne for all del ikke penger. Ikke lån henne noe, ikke betal regningene hennes. Gir du henne lillefingeren kommer hun til å ta ikke bare hele hånda, men armen også.

Disse ubetalte regningene, er det "nødvendige" regninger, eller er det hjerneløs shopping?

Økonomi er en av de viktigste grunnene til at forhold ryker, dessverre.

Anonymous poster hash: 5bf2c...7f0
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville aldri godtatt at hun svarer med aggresjon eller "ikke i dag". Personlig ville jeg gitt henne et ultimatum. Hun kan bestemme hvilken dag og hvilket tidspunkt det skal snakkes om, men det skal skje innen x dager / denne uken. Hadde hun hatt problemer med det så hadde jeg vært ærlig og sagt at jeg satser ikke på et forhold med en som er økonomisk uansvarlig.

Å ikke ta økonomi seriøst er et dårlig grunnlag for et framtidig forhold. Det blir fort en dealbreaker når det blir snakk og hus og familie med barn der man er avhengig av at den andre parten tar sin del av ansvaret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...