Gå til innhold

Alternativ behandling-noen tanker

apriljente

Anbefalte innlegg

Jeg har nå gått til fotsone og akupunktør siste halvår for å bli gravid. Foreløpig ingen ting skjedd.

Det de kan finne ut og hjelpe med er om nyre-energien er på topp, samt stimulere eggstokker og sørge for "fri flyt" av energi. Nyre-energien har visstnok en ganske stor funksjon for at resten av kroppsfunksjonene gjør hva de skal.

I går spurte homeopat meg vedr. menstruasjonen som ofte inneholder endel klumper. Det var heller ikke så veldig bra ift. å bli gravid, dvs. da blodet forkalkes så flyter visstnok ikke ting fritt i kroppen. Gammelt blod

Jeg hadde heller ikke tenkt på at man måtte slutte som blodgiver når man er i gang med lage-barn-prosjekt....

Har fått flere vitaminer og håpet er stort.

Men det var jammen mye rart jeg ikke visste kunne være en årsak (for oss som sliter litt med å bli gravide). Så tips til alle; sjekk nyre-energien. Kanskje det vil hjelpe akkurat deg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har pratet om å starte akupunktu/fotsoneterapi nå til høsten og synes det er kjempebra at noen skriver slike innlegg som dette. Er veldig nysgjerrig på metoden og effekten og de erfaringer andre har med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Jeg er blodgiver selv om jeg prøver jeg! Slutter selvsagt når jeg blir gravid. Prøve kan man jo gjøre i årevis, så hvorfor slutte å gi blod?

Ellers må jeg si at rent personlig har jeg ikke dødsmye til overs for alternativ behandling som du beskriver, men det gjør vel ikke skade. Men at du skal bekymre deg over at mensen er klumpete og at det kan hindre deg i å bli gravid, høres søkt ut.

Hvis jeg var deg: Bruk alternativ behandling hvis du mener det hjelper, men ikke bekymre deg så mye. Det faller sikkert på plass alt sammen til slutt og du blir gravid og får mange sutrete småunger. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apriljente:

Hei igjen..

For dem som sliter litt med å bli gravide er ikke blodgivning veldig lurt. Kroppen bruker mye ressurser på å få lagret opp nytt blod (ca 3 uker), så akkurat den måneden er den ikke istand til å gjøre noe annet. Det skjønner jeg godt.

Vedr. klumper i blodet så er det sikkert mange som har hatt det og likevel blitt gravide, men man er jo villig til å prøve ut det meste. Fikk homeopatprodukter for det

Jeg vil vente lengst mulig med prøverør og annet og har tro på alternativ behandling. Er 38 og tiden står vel ikke akkurat stille... :ler:

Mitt motto: Alt årnær seg for snille jenter :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apriljente:

Er absolutt ikke bekymret, men det er mer "mellom himmel og jord" som kan være verdt å finne ut av :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vente lengst mulig med prøverør og annet og har tro på alternativ behandling. Er 38 og tiden står vel ikke akkurat stille... :ler:

DERSOM (det mot formodnig) skulle være nødvendig med prøverør for dere, så har dere jo ikke all verdens tid da?

En utredningsfase (for å finne ut hva som kanskje er feilen) tar jo gjerne lang tid (opptil et år), og venteliste for å få tatt prøverør er jo også lang noen steder (nesten et år)

Og da begynner man å få det travelt dersom det er slik i Norge at en ikke utfører prøverør på personer eldre enn 40 år (eller noe slikt) offentlig.

Med dette mener jeg ikke at dere skal hive dere på prøverørskarusellen med en gang, men legene anbefaler jo kvinner over 35 år som har prøvd i over 6 mnd å la seg utrede, slik at de får god tid til ev behandling (ikke bare prøverør)

Må da vel være bedre å finne ut av hva som gjør at det ikke klaffer, i stedet for å prøve i det uendelige...

(Ikke vondt ment mot noen)

Men dette er jo helt på den andre siden i forhold til alternativ behandling da...

Hva jeg mener om alternativ behandling; Fint nok, men de kan ikke kurere alt, og da er det mange det ikke hjelper for også (men det hjelper jo kanskje psykisk, og da er det vel verdt det?)

For hva hjelper det om kvinnen går til alternativ behandling om mannen har dårlige svømmere, tette sædledere, el.l....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest apriljente^:

Takk for tilbakemelding Chiquita

Tanken om prøverør har egentlig vært veeldig langt unna men jeg merker den komme nærmere og nærmere.. :oops: Det er vel noe med det at man tror det skal gå på naturmetoden - og tiden går fort.

MEN jeg vil ihvertfall ha prøvet ut alt mulig først, og man kan jo bare stille seg i kø, så kan ting plutselig skje :-) slik at man må melde seg ut av køen.

Privat prøverørsbeh koster mye men man får time ganske raskt. Vi har sjekket ut spermiene og de var litt under normalverdi mht svømmere og hurtighet. Jeg hjelper til med å ligge med stumpen i været :ler:

Skal til gyn i neste uke etter å ha tatt hormonprøve. Får høre hva hun sier. Har forresten 3 venninder i en alder av 41-43 som har fått sin førstefødte nå. Ingen ønskedrøm å være så gammel for min del - men det går an :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier som Chiquita.

- Du har faktisk dårlig tid når du har fylt 38 år.

Enkelte av sykehusene (bl.a. Haukeland) behandler ikke kvinner over 38 år fordi de har for liten kapasitet. Jeg har akkurat vært i gjennom et forsøk i Trondheim nå, og der møtte vi et par som måtte reise fra Bergen til Trondheim fordi hun har fylt 39 år.

Dere kan jo starte med å sjekke sædkvaliteten til mannen din. Det er fort gjort. Om den ser bra ut, så kan dere fortsette videre med deg. Men om den ikke er bra så er det bare å stille seg i køen for icsi med de samme.

Lykke til videre i prøve prosessen. *Krysser fingrene*

Hilsen

Zianta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest apriljente:

Som jeg skrev over så har vi testet mannens spermier, men jeg skal - som sagt - vurdere sterkere prøverørsbehandling med tiden og lufte dette for min kommende mann. Nyttig å lese om andres erfaring, så jeg leser igjennom dagbøkene deres :P

Det kan godt hende vi vil satse på privat behandling, istedet for 1 år i kø! Tusen takk så lenge :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

St.Olavs i Trondheim har ingen ventetid på IVF/ICSI...

Og da slipper du jo unna med 18000,- siden det er offentlig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har hørt at mange ufrivillig barnløse har hatt gode resultater med alternativ behandling alene, eller i tillegg til prøverør - særlig akupunktur. Også menn er med hell blitt behandlet.

Homeopati er det eneste som har hjulpet meg til å bli helt bra av candida i underlivet, etter at jeg hadde prøvd alt (og da mener jeg alt!) av legemidler både i Norge og USA.

Har selv tenkt på å prøve akupunktur snart for å bygge opp livmoren som har fått hard medfart etter to utskrapninger ifm spontanabort. Det kan ihvertfall ikke skade, tenker jeg, og da føler jeg samtidig at jeg gjør noe aktivt for å øke sjansene - og det i seg selv hjelper på psyken og optimismen.

Her er mer informasjon om temaet (selv om dere ikke skulle velge denne klinikken: Frøyaklinikken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...